2021-03-31, 15:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nyss hemkommen, och är låååångt efter i tråden.

Minns att vi pratat om domkraft tidigare i tråden, men just det har från NA är helt nytt för mig.

Bild från NA på liknande domkraft (från FUP enligt NA):

https://www.bildtagg.se/bild/3posxgg7miv21x5bzj7mjo4

Vet inte om det har nämnts i FUP vilken färg skaftet ska ha haft.

Här ser man att SDs skaft är grått, medan den som ska vara av liknande sort är rött.

Jag tror vad jag vill om SDs "konstrande".
Att han tar till det här greppet, det gör att man förstår till ett hundra procent att han är den skyldige.

Det är märkligt att åklagaren inte har haft med denna vända (???) i FUP (tillägg).

För visst, det går inte att bevisa att detta är mordvapnet, men ändå är hela den underliga vändningen med hans eget icke filmande, sedan eget filmande så märkligt att det ändå skulle kunna belysa att det ligger en hund begraven här.

Dessvärre är jag lika säker på att mordvapnet är borta sedan länge. Tufsan är nog inne på rätt spår här.
Det försvann nog med allt annat "bös" kaninskit och byggskräp under den la grande storstädningen
Citera
2021-03-31, 15:09
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Läser just nu igenom vilka beslag som gjorts hemma hos SD.

Anledningen till det är att jag håller på med:

Aktbilaga 148, sid 55
"...Ramström (SD:s närmsta chef, min anm) tillfrågade Davidsson om han hade lagt tillbaka stövlarna i bilen och Davidsson uppgav då att sakerna fanns kvar i hans garage..."

Jag har ännu inte kommit till/hittat den 80 cm långa lådan med redskap som används i samband med besiktningar, och som brukar ligga i arbetsbilen, men som SD lagt i sitt garage när han skulle "lasta in andra saker i bilen". (Man kan tro att just den lådan ändå skulle få plats i bilen, den är 40x40x80)

Snubblar då över detta:

Aktbilaga 155, sid122
"2019-5000-BG91288-4 Trådrulle ( 1 st)
Fäcg, Röd Anteckningar: Typ murartråd 2019-5000-BG91288-5 Garnnystan ( I st)
Fä,g, Röd Anteckningar, Nystan med röd tråd 2019-5000-BG91288-6 Trådrulle ( I st)
Fäcg, Röd Anteckningar: Typ murarlina
2019-5000-BG91288
Platsbeskrivning Låg i korg i hylla i allrum i källaren, under vardagsrummet.
Platsbeskrivning Låg i hy Ila i allrum i källaren, under vardagsrummet.
Platsbeskrivning Låg i hylla i allrum i källaren, under vardagsrummet..."

Drar mej till minnes att det hittas en röd fiber på BP, och även röd fibertuss.
Det är väl bara slumpens skördar.
Eller?
Hur många "slumpar" ryms det inom ett mordfall?

Denna låda har man ju undrat över.
Var är den?
De röda trådarna kom man väl aldrig fram till varifrån de kom?
Citera
2021-03-31, 15:13
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
När JG var och bajsade i huset om natten, hade han ett uppddrag, han skulle låna med mutterknackaren för att han skulle byta däck.. han glömde dessvärre mutterknackaren utanför garaget. Undrar om han fick med sig SDs chefs skaft?

Det är precis min tanke också!

NÅGOT skumt gjorde han i alla fall. Varför går man in i ett hus som finns med i en mordutredning och smyger runt i mörkret med pannlampa? Hissen går uppenbarligen inte ända upp på någon av dem...

JG kanske hamnar i kurran till slut i alla fall?

#TeamÅsaHiding Tick, tack, tick, tack....

Exempel på hur den misstänkte tycker om att hålla vännen JG i ovisshet
https://forumbilder.com/i/roI7
Citera
2021-03-31, 15:13
Medlem
StudebakerHog666s avatar
I samband med att jag rotade efter mitt förra inlägg så hittade jag detta, från samma tidsperiod.
Och jag undrar fortfarande om detta blev utrett.
Var det månne en ficklampa som Puttenot menade? Eller?

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citera
2021-03-31, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magplask
Det är helt nya uppgifter som aldrig förekom i åtalet och tingsrättsförhandlingen.

Det var efter att ha läst en artikel i NA som chefen på mannens arbete vände sig till polisen. I artikeln fanns uppgifter om att mordvapnet kan röra sig om ett cylinderformat verktyg.

I polisförhör berättar chefen att 46-åringen i april 2018 lånade företagsbilen. När bilen lämnades tillbaka saknades en plastlåda med verktyg, stövlar och en domkraft.

"Jag vet att jag tog ur nånting för att få plats med egna saker i bilen. Gjorde jag, så jag tog ur.. aah det var ju hans stövlar då och hans armeringsjärn. Och kanske nått mer", säger misstänkte 46-åringen i förhör.

Efter att 46-åringen försatts på fri fot efter att ha varit häktad en tid, bad chefen om att få tillbaks lådan med verktyg. När han fick tillbaks sakerna saknades handtaget till domkraften.

"Jag kan ha två skaft kvar hemma. Kanske har både mitt och hans. Jag kanske har slängt min och slängt båda handtagen. Vet inte... Det du egentligen vill fråga, om jag har haft den och slagit ihjäl Lena med. Så nej det har jag inte gjort", säger 46-åringen i förhör.

En rättsläkare har i en nytt utlåtande i utredningen kommit fram till att flera av skadorna på Lena Wesström "orsakats av slag med ett föremål av samma eller liknande karakteristika som det aktuella skaftet".

Får man lägga in hela artikeln?

Varifrån är citatet i rubriken? (”Jag hatar Åsa”). SD som är arg på ÅH?
Citera
2021-03-31, 15:18
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Det försvann nog med allt annat "bös" kaninskit och byggskräp under den la grande storstädningen

Eller på vägen till Arlanda.

#GoddagDomkraftsskaft, som Avel skrev!
Citera
2021-03-31, 15:18
Medlem
Citat:
Det skaft som han "hittade" var rött
Han har dramatiserat som Mr Bean med råbiffen, som "hamnade" överallt

Tack! Ok då är det skaftet från GC-galleriet 2017-04-16 (däckbyte 2017-04-15) hans vanliga egna skaft då som jämförelse. Det är olackerat.
Citera
2021-03-31, 15:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Med det vi läst om pinnar i cykelhjul så vänner slår sig, misshandeln av brodern, döda möss med tarmarna hängandes ut, fågelkranier, mordfantasier på fru och barn, hot mot LW och hot om att mörda hennes yngste son (blodigt, såklart) plus bråk med - och våld mot - LW, så är jag beredd att tro vad som helst. Sex och våld verkar ju vara hans två huvudspår. Det tredje är blod.

Mer om blod:

P7 där SD berättat att han blir sexuellt attraherad av ilska
https://docdro.id/78GdMlp[/quote]
Han försöker få rätten att tro att han är så känslig för blod, men hans inlägg vittnar om annat, som sagt..
Citera
2021-03-31, 15:21
Medlem
Citat:
När JG var och bajsade i huset om natten, hade han ett uppddrag, han skulle låna med mutterknackaren för att han skulle byta däck.. han glömde dessvärre mutterknackaren utanför garaget. Undrar om han fick med sig SDs chefs skaft?

Ja de har förhoppningsvis inventerat skaft nu polisen så de har koll på läget.

Här är mutterdragaren våren -17.

https://www.bildtagg.se/bild/1nfl3c8gmbwpxrvf3v8k3qw
Citera
2021-03-31, 15:32
Avslutad
Eh, ja hej ehh, godmorgon herr Domskaft jag har försökt minnas så bra jag kan men jag kommer inte ihåg hur det stod i förundersökningen, trots att jag friskat upp mitt minne
Citera
2021-03-31, 15:34
Avslutad
Det pratas i olika förhör om däckbyten. HD undrade väl vart mutterknackaren var? SoA skulle byta och JG, som knappt visste vilken bil han haft eller om däcken var i hans stuga eller i SDs garage.
Citera
2021-03-31, 15:39
Medlem
Citat:
Det pratas i olika förhör om däckbyten. HD undrade väl vart mutterknackaren var? SoA skulle byta och JG, som knappt visste vilken bil han haft eller om däcken var i hans stuga eller i SDs garage.

Nåt/några däck står lutade mot garageväggen Betesvägen ute ser man vid fotografering teknisk undersökning. Antagligen släpdäck.

Fyra st däck vill jag minnas var staplade strax innanför garagedörren?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in