2021-03-31, 12:28
Medlem
Hydraulslangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xrlpyt
Ny sexistisk skandal i Big Brother: Under onsdagen fick Mergim, 21, och Pedram, 26, i uppdrag att städa toaletten i BB-huset. Under glada miner och skratt blev deras första steg att klä ut sig till kvinnor, med peruk och allt, eftersom det enligt de patriarkala maktstrukturer som genomsyrar dagens samhälle endast är kvinnor som utför sådana sysslor.

😂
2021-03-31, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blaisen
Såg inte bråket live igår men kom in u der efterdyningarna. Inte ett dugg förvånad att Mergim tappade det dock för Vickan har pikat honom oavbrutet sen de kom in i huset. Han har märkt det men inte reagerat vilket ledde till att hon ökade pikarna fram till poolhändelsen.
Jag är övertygad om att Vickan och Amilia planerat det här, trigga Mergim till utbrott. Jag hade kunnat tro att de stage:at bråken om det inte var för Mergims gråtattack sen. Det var panik! Näe, ut med de båda två! Jullan kan stanna.

Hur mycket piss har de spridit runt i hela huset inkl sängar och soffa efter tjejernas havererade kissa stående-försök? Sååå äckligt! Toagolvet var helt dyngsurt! 🤮🤮🤮🤮

Det första Mergim sa när han kom in var att påpeka att det var så skitigt där inne. BB borde tvinga hela huset att sanera hela skiten. Urk hade inte velat visstas där inne i den bakteriehärden som de har skapat. Tänk hur mycket skit det finns i soffan till exempel. För att inte tala om hur de har grisat ner köket. 🤮
2021-03-31, 12:31
Medlem
Contragulationss avatar
"Ingen vill va me määj"
"Buuhuu alla från min säsong har lämnat MÄJ"

"Han sa till mig att de finns en anledning till att han kom 4:a och inte jag.. buuhuuu"
"Han sa att jag slickat joakim lundells röv. snyft"

Vilken skräck det måste varit igår för gullgruppen att bevittna 2 gamla deltagare bete sig på det där sättet. Det var som att både Victoria och Mergim var besatta av någon slags bb-demon. Känslorna från förra årets hus har aldrig lämnat dem och vi alla fick återigen uppleva vad förra årets säsong handlade om - att ställa någon i dålig dager.

Vad sänder det här för signaler till våra gulligull? Är det här vad som väntar efter äventyret? Bråka, såra, hata varandra och jobba för joakim lundell. Att leva i bbpsykosen i år efteråt. Jag slår vad om att dessa tankar gick genom allas huvuden igår, men jag slår även vad om att det här har gjort ursprungsgruppen ännu starkare.

"Life is not about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain." sa Arantxa i måndags, mycket passande.

En annan reflektion - Victoria var inne i 42 dagar förra säsongen. Den här säsongen är uppe i 45 nu, så kan hon omedelbart sluta med sina föredrag i hur det går till i huset? Dessa deltagare har haft en LÄNGRE upplevelse än henne. Skäms hon inte?
2021-03-31, 12:31
Medlem
1754s avatar
Citat:
Ny sexistisk skandal i Big Brother: Under onsdagen fick Mergim, 21, och Pedram, 26, i uppdrag att städa toaletten i BB-huset. Under glada miner och skratt blev deras första steg att klä ut sig till kvinnor, med peruk och allt, eftersom det enligt de patriarkala maktstrukturer som genomsyrar dagens samhälle endast är kvinnor som utför sådana sysslor.

Detta är även rasistiskt eftersom båda är invandrare!
2021-03-31, 12:34
Medlem
Tydligen så är det Amilia som ska ha uppmanat Victoria att konfrontera Mergim så mycket det bara går i huset. Om man ska tro folk som hänger i Clubhouse. Är man förvånad att det är just Amilia? Största översittaren i BB's historia. Undra vad hon tänker nu när till och med Jocke är lack över Victorias beteende.
2021-03-31, 12:34
Medlem
DjPuttes avatar
Hur intressant är det att se Mergim & Pedram städa muggen???
2021-03-31, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Hur intressant är det att se Mergim & Pedram städa muggen???

Enligt produktionen, väldigt intressant
2021-03-31, 12:36
Medlem
hur fan får man invite till clubhouse?
2021-03-31, 12:37
Medlem
Citat:
Jag noterade en annan sak när alla satt i soffan och Vicky och Mergim hade bett om ursäkt till gruppen osv. Jacki begärde ordet och sa att hon hade haft en dipp de senaste dagarna men att hon mådde bättre nu.

Resten i soffan:

Ingen kunde bry sig mindre. (Nej, inte jag heller.)
Det var samma sak igår, AD/Nardos/Tanja/Joel/Pedram satt och lyssnade ivrigt på Vicky och Mergim's tröttsamma drama i 4 (!) timmar och de var så engagerade under samtalet var väldigt empatiska.

Sen någon timme efter började Madde gråta i soffan och flyttade därefter till gymmet och såg väldigt ledsen

Judith var den enda som kom och checkade på henne (och även Joel)

Alex började gråta och gick sedan ut till gården

*cricket sound*

Jacke kom ut och började gråta

*cricket sound*
2021-03-31, 12:37
Medlem
1754s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DehydratedApple
Det första Mergim sa när han kom in var att påpeka att det var så skitigt där inne. BB borde tvinga hela huset att sanera hela skiten. Urk hade inte velat visstas där inne i den bakteriehärden som de har skapat. Tänk hur mycket skit det finns i soffan till exempel. För att inte tala om hur de har grisat ner köket. 🤮

Den här säsongen har vi Simon, benranglet, som inte tvättar händerna med tvål och vatten efter toa, som sen går och tar i allting. Förra säsongen var det Jasmine, Sami, lesbianen.
2021-03-31, 12:39
Medlem
maddo135s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robcore
Tydligen så är det Amilia som ska ha uppmanat Victoria att konfrontera Mergim så mycket det bara går i huset. Om man ska tro folk som hänger i Clubhouse. Är man förvånad att det är just Amilia? Största översittaren i BB's historia.

Nja inte riktigt. Jag såg Amilias instalive igår och hon har inte uppmanat henne, utan snarare haft peptalk med henne om att våga säga ifrån mer om Mergim inte beter sig. Vic pratade om detta igår också, att hon inte vill göra om samma misstag som förra året att stryka någon som beter sig illa medhårs. En får tycka vad en vill om Amilia och Vic’s beteende igår, men är dumt att överdriva eller lyssna på exakt allt som folk skriver på nätet. Det är Victoria, Julia och Mergim som är inne, onödigt att dra in andra.
2021-03-31, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1754
Den här säsongen har vi Simon, benranglet, som inte tvättar händerna med tvål och vatten efter toa, som sen går och tar i allting. Förra säsongen var det Jasmine, Sami, lesbianen.
Ska anteckna detta......

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in