2021-03-31, 10:53
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bboy1980
Har läst det, men den personen tycktes ej ha eget boende och går som sagt bort då. Iaf enligt mitt resonemang. Dessutom, du skriver det nu som att du vet att det var just han som hon var hos?

”Det är en svensk man, typ sci-go-nörd, Aspbergers..”

Hur vet du det? Vet du alltså säkert att det var hos honom som hon var hemma hos till 02?

Vem med ”eget boende” tror du att hon besökte?
Citera
2021-03-31, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Dessa 5 känns ju osannolika, främst p.g.a. ålder, även om man aldrig ska säga aldrig. Tycker inte man kan säga att hen inte kan bo hos föräldrarna, det finns nog rätt många som skulle tillåta att 18-åringar med vänner dricker alkohol hemma, så länge det inte spårar ur fullständigt.

Anledningen till att jag tänker att personen hon var hemma hos måste ha eget boende är polisens retorik i efterlysningen. Polisen bör väl uttryckt att det var hemma hos en annan familj som hon var hos annars ..när hon besökte vännen. Om hen nu inte bodde ensam. Nu låter det väldigt mycket som hen bodde ensam?
Senast redigerad av bboy1980 2021-03-31 kl. 11:02.
Citera
2021-03-31, 11:00
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Har läst det, men den personen tycktes ej ha eget boende och går som sagt bort då. Iaf enligt mitt resonemang. Dessutom, du skriver det nu som att du vet att det var just han som hon var hos?

”Det är en svensk man, typ sci-go-nörd, Aspbergers..”

Hur vet du det? Vet du alltså säkert att det var hos honom som hon var hemma hos till 02?

Antagandena haglar under all kritik, som vanligt.
Citera
2021-03-31, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Vem med ”eget boende” tror du att hon besökte?

Tror inget?
Citera
2021-03-31, 11:03
Medlem
mutskis avatar
Citat:
PG är dessutom inte 18, han är snart 27. Skriven tillsammans med vad jag antar är föräldrar och äldre bror, samt fem bilar och en 35 år gammal husvagn.

Givet det tycker jag inte det är så märkligt att dricka sprit hemma.

Nej, inte konstigt alls, det håller jag med om. Han kanske dessutom inte bor i "föräldrahuset" utan i ett annex..
Lämnade hon sedan platsen hon var, vid 02?, för att sedan bli sedd på Sandstensvägen vid 07.20.... Ponera att hon var på Möllevägen, då ligger Sandstensvägen bara 400 m bort....
Citera
2021-03-31, 11:06
Medlem
Troians avatar
Citat:
Tror inget?

Ok.

Min poäng är att det är få ensamhushåll på gatan, och av de ensamhushåll som finns går det inte att se någon koppling till EK.

EK och PG däremot är vänner på Facebook, och PG har delat efterlysningen. Faktiskt ganska övertygad om att det var hos honom hon hade varit.
Citera
2021-03-31, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
En man som inte direkt utstrålar farlig. Stavar dåligt och är typ ”nörd” och gillar sci-fi och friluftsliv. Svensk.

Men vi har ju Kristoffer i Boden som exempel på att även de tysta nördiga kan bli farliga
Men nu verkar det troligtvis handla om en olycka. Eller brott om hon råkade ut för något under natten när hon gick
Citera
2021-03-31, 11:07
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mutski
Nej, inte konstigt alls, det håller jag med om. Han kanske dessutom inte bor i "föräldrahuset" utan i ett annex..
Lämnade hon sedan platsen hon var, vid 02?, för att sedan bli sedd på Sandstensvägen vid 07.20.... Ponera att hon var på Möllevägen, då ligger Sandstensvägen bara 400 m bort....

Eller i husvagnen?

Uppgiften om Sandstensvägen tycker jag vi kan bortse från tills något mer substantiellt eventuellt tillkommer.
Citera
2021-03-31, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutski

Ja skulle hon vandrat 400 m i så många timmar? Låter osannolikt
Citera
2021-03-31, 11:13
Medlem
Troians avatar
Hittad död. Misstänkt mord.

Edit: Att hon faktiskt hittats framkommer inte i polisens händelseuppdatering.

Citat:
11.02 Under morgonen framkommer uppgifter som gör att Polisen inleder en förundersökning om människorov.

Morgonens utredningsåtgärder har sedan gjort att rubriceringen ändrats till mord och en ung man är nu misstänkt och gripen i ärendet.

Ett antal platser som är av intresse för utredningen har spärrats av. Polisen kommer att vara på plats under dagen och påbörja olika utredningsåtgärder. Tekniker är tillkallade.

Utredningen hanteras av grova brott. För närvarande finns inga fler uppgifter att lämna.

https://polisen.se/aktuellt/handelser/2021/mars/30/30-mars-1448-morddrap-hoor/
Senast redigerad av Troian 2021-03-31 kl. 11:18.
Citera
2021-03-31, 11:14
Medlem
Hon har hittas död

https://www.aftonbladet.se/a/7KvoKW
Citera
2021-03-31, 11:14
Medlem
mutskis avatar
Citat:
Eller i husvagnen?

Uppgiften om Sandstensvägen tycker jag vi kan bortse från tills något mer substantiellt eventuellt tillkommer.

Ja, precis
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in