Citat:
Ursprungligen postat av
DehydratedApple
Nu måste jag faktiskt rätta dig lite, Moder. Du får ursäkta om jag är burdus. Att hon går in i BB-huset för att komma på fötter socialt kan jag fatta, men att få alla att må bra kan jag inte fatta. Som det har disskuterats innan så är hon en godhetsknarkare av rang. Om man märker att ingen någonsin ger tillbaka av vad man får varför fortsätter man då? Man kommer bara att må dåligt och som du skriver är det exakt vad som sker. Hon tror i sin fantasi att bara för att hon visar känslor för någon att den personen måste visa det tillbaks. Men va? Vadå måste?
AD har ingen som helst skyldighet att ens titta på henne. Han är en egen individ som gör vad fan han vill. Spelar ingen roll av vilken anledning han undviker något eller väljer att vara med Eritrea istället för Madde. Är det någon slags masspsykos som har uppstått här på sistone att folk tror att han har någon skyldighet till henne? Detta börjar likna Familjeliv och Facebook-mammagrupperna för varje dag som går tills någon av dessa två individer åker ut.
För att det inte alltid är så lätt att sluta med sådana saker? Jag är också en person som ger mer än jag får i många lägen, och man blir medberoende och det är svårt att sluta. Det krävs SÅ lite av de där inne att faktiskt ge tillbaka. Bara av VV att inte vara en jävla kuk mot henne när hon försöker trösta, av Mergim att inte säga att det är jobbigt för HONOM att hon är ledsen, av Adrian att lägga en hand på hennes axel och bekräfta att han ser henne. Edit: eller egentligen vem som helst, så du inte tror det har att göra med deras (icke-)relation.
Fast jag har aldrig någonsin sagt någonting om Adrians känslor för henne, det är det faktiskt du själv som blandar in. Tog upp just honom för att han blev TILLSAGD att titta till henne och JAG som person förstår då inte hur man kan ignorera det - oavsett vilka känslor som finns mellan dem. Jag hade tyckt det varit lika illa om Judith sagt åt Dennis att titta till henne och han sket i det, eller Steffi eller Simon eller whoever. Det är bara grejen att någon säger "Den här personen är ledsen, du kanske ska gå dit" och personen ba "Nä, jag ligger nog kvar här istället". Det har noll att göra med (icke-)relationen mellan Adrian och Madde att göra, för den skrev jag inte ett ord om om du går tillbaka och läser.
Jag har nog aldrig diskuterad Maddes och Adrians (icke-)relation i den här tråden, och inte heller nu, och bör därför inte bli ihopklumpad med de som gör det och behöva ta ansvar för vad de skriver om det.