Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Det är hur pantat som helst så jag har även funderat på om han köper sig tid, en skenmanöver, gör en "Tim" .
För att jag inte litar på henne för fem öre och håller flera dörrar öppna.
Dvs om han avbröt försöket och använde Mållgan som (ur)dålig ursäkt då han ringer polisen.
Han har ju nåt att skylla på vid brist på tillit.
Till och med bevittnat, han har väl nån snutkollega som kan vittna om hans äventyr om det krisar.
Mållgorna är nog plantade, med syfte att tidigt rikta misstankar mot annat håll än hans.
Tror han blir jäkligt spak efter han råkat på polisen på plats. Det märkliga samtalet med falska personuppgifter och pannlampan i högsta hugg på väg hem från krogen vittnar att han blev ”tagen på sängen”.
Inget han någonsin räknat med varför hans plan går om intet den kvällen. Så går han hem med ficklampan och ingen mobil medan LW står och väntar mitt i en mörk skog.
Jag tror inte han blandat in någon annan i själva utförandet. Det skulle innebära en alltför stor risk. Men att han utnyttjar vänner/ bekanta till ”cover up” det gör han definitivt. Bla de som aktivt deltar- HD som vet men har selektivt minne, storstädande familjen, JG och SOA. Sen de personerna HD och SD försöker manipulera som Therese, grannen mfl.