Citat:
Ursprungligen postat av
Akvarellfoto
Eftersom han frågat på forum efter bästa platsen att sänka en ubåt på i Öresund känner jag mig säker att mordet var planerat. Jag tror han levde ut en fantasi mer än försökte att inte åka fast.
Det var otrolig tur att sökandet efter Kim Wall kom igång så pass fort som det gjorde. Nu vet inte jag hur kroppsdelarna kom till rätta men gissar att chansen var stor att dom försvunnit för gott om sökandet inte kommit igång så fort.
Frågan är om Madsen dödat fler före Kim Wall. Undra om han borde suttit i fängelse redan innan mordet på Kim Wall.
Har för mig att det redan var klarlagt att mordet var planerat då han tagit med verktyg och sänken etc till ubåten.
Däremot tror jag inte jag läste om att han kollat forum om att sänka själva ubåten utan vart han kunde sänka/gömma kroppen. Tror sänkningen av ubåten blev en impulshandling och han fick panik då polisen hade försökt anropa han och var på väg ut till ubåten. Fanns liksom ingen anledning för Madsen att sänka ubåten om han inte var stressad och kunde undanröja alla bevis på ett säkert sätt.
Anledningen till att sökandet kom igång så snabbt var att pojkvännen ringde och anmälde henne försvunnen och att polisen faktiskt tog det på allvar.