2021-03-31, 01:42
Medlem
Om man spekulerar, tror ni hans plan från början var att bara ha samlag med henne eller att även mörda henne? Kan hon ha nekat honom varpå han blev förbannad och mördade henne? Kan han varit så dum att jan trodde han skulle komma undan?
2021-03-31, 01:46
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Jag tror Madsen fann ett tillfälle att agera ut en sjuk fantasi. Min teori är att det blev blodigare än han hade räknat med och förstod att han inte skulle komma undan med det om han inte sänkte både ubåt och kropp efteråt. Jag tror att han planerade det och som så många andra mördare så räknade han med att han skulle komma undan med det, annars hade han inte gjort det.
2021-03-31, 01:59
Medlem
Al-AliVonSchmidts avatar
Jag tror att tanken hela tiden fanns i bakhuvudet likt en spelmissbrukare intalar sig att han ska gå och ta en öl men låta bli att spela. Väl under vattnet/inne på puben så blir begäret för starkt och slutar med att man kastar sig över maskin/kvinnan och bränner allt man har.
2021-03-31, 04:08
Medlem
Eftersom han frågat på forum efter bästa platsen att sänka en ubåt på i Öresund känner jag mig säker att mordet var planerat. Jag tror han levde ut en fantasi mer än försökte att inte åka fast.

Det var otrolig tur att sökandet efter Kim Wall kom igång så pass fort som det gjorde. Nu vet inte jag hur kroppsdelarna kom till rätta men gissar att chansen var stor att dom försvunnit för gott om sökandet inte kommit igång så fort.

Frågan är om Madsen dödat fler före Kim Wall. Undra om han borde suttit i fängelse redan innan mordet på Kim Wall.
2021-03-31, 04:31
Medlem
rtyuios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akvarellfoto
Eftersom han frågat på forum efter bästa platsen att sänka en ubåt på i Öresund känner jag mig säker att mordet var planerat. Jag tror han levde ut en fantasi mer än försökte att inte åka fast.

Det var otrolig tur att sökandet efter Kim Wall kom igång så pass fort som det gjorde. Nu vet inte jag hur kroppsdelarna kom till rätta men gissar att chansen var stor att dom försvunnit för gott om sökandet inte kommit igång så fort.

Frågan är om Madsen dödat fler före Kim Wall. Undra om han borde suttit i fängelse redan innan mordet på Kim Wall.

Har för mig att det redan var klarlagt att mordet var planerat då han tagit med verktyg och sänken etc till ubåten.

Däremot tror jag inte jag läste om att han kollat forum om att sänka själva ubåten utan vart han kunde sänka/gömma kroppen. Tror sänkningen av ubåten blev en impulshandling och han fick panik då polisen hade försökt anropa han och var på väg ut till ubåten. Fanns liksom ingen anledning för Madsen att sänka ubåten om han inte var stressad och kunde undanröja alla bevis på ett säkert sätt.

Anledningen till att sökandet kom igång så snabbt var att pojkvännen ringde och anmälde henne försvunnen och att polisen faktiskt tog det på allvar.
2021-03-31, 04:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rtyuio
Har för mig att det redan var klarlagt att mordet var planerat då han tagit med verktyg och sänken etc till ubåten.

Däremot tror jag inte jag läste om att han kollat forum om att sänka själva ubåten utan vart han kunde sänka/gömma kroppen. Tror sänkningen av ubåten blev en impulshandling och han fick panik då polisen hade försökt anropa han och var på väg ut till ubåten. Fanns liksom ingen anledning för Madsen att sänka ubåten om han inte var stressad och kunde undanröja alla bevis på ett säkert sätt.

Anledningen till att sökandet kom igång så snabbt var att pojkvännen ringde och anmälde henne försvunnen och att polisen faktiskt tog det på allvar.

Det har du rätt i. Jag kom ihåg fel med ubåten, det var kroppen han skulle sänka. Ja att han skulle mörda någon i ubåten var helt klart. Det kommer jag också ihåg att han lastat i verktyg och sänken under dagen enligt vittnen. Tror han hade bestämt en rundtur i ubåten med en annan tjej som avbokade bara några timmar innan avfärd. Vilket gjorde att han tog med Kim Wall istället.

Otroligt bra gjort av pojkvännen att övertyga poliserna att ta det på allvar direkt! Tufft med likhunden som kunde markera likdelar ute på havet. Eller om det var ubåten den markerade, ubåtshund?
2021-04-01, 16:42
Moderator
blomvattnares avatar
Kan diskuteras i huvudtråden. Denna låses.

/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in