2021-03-30, 22:27
Medlem
Journalisterna frågar om hon har tagit på sig skulden för nån annan. Tillfället när hon slog Alexandra i huvudet med en hammare, var det någon annan också då? Det polisanmäldes inte heller.
Citera
2021-03-31, 00:54
Medlem
QuadraticFormulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pa.Forever
Ja hon kom lindritt undan!

Svenska straffen är ett stort skämt!
Ja , man tog verkligen fram den rosa lagboken i det här fallet. Diagnosen hon fick, hittar psykiatrikerna på vilket framgår av handlingarna. Att vara svagt begåvad och naiv är inte en psykisk störning. Ifall hon inte varit en söt tjej utan en man, hade hon suttit på livstid tillsammans med Helge.

För övrigt tycker jag dokumentären är bra märklig. Påståenden om att frun redan var död är en enkel uppgift som rättsläkarna borde kontrollerat. Att det sedan finns lite lösa trådar i en utredning är oundvikligt. Man har ju inte fått barnflickan att ta tillbaka sitt erkännande, så man har egentligen inte kommit med något nytt. Det är som den konspiratoriska estoniadokumentären fast man hittar aldrig hålet på slutet.
Senast redigerad av QuadraticFormula 2021-03-31 kl. 00:57.
Citera
2021-03-31, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuadraticFormula
Ja , man tog verkligen fram den rosa lagboken i det här fallet. Diagnosen hon fick, hittar psykiatrikerna på vilket framgår av handlingarna. Att vara svagt begåvad och naiv är inte en psykisk störning. Ifall hon inte varit en söt tjej utan en man, hade hon suttit på livstid tillsammans med Helge.

För övrigt tycker jag dokumentären är bra märklig. Påståenden om att frun redan var död är en enkel uppgift som rättsläkarna borde kontrollerat. Att det sedan finns lite lösa trådar i en utredning är oundvikligt. Man har ju inte fått barnflickan att ta tillbaka sitt erkännande, så man har egentligen inte kommit med något nytt. Det är som den konspiratoriska estoniadokumentären fast man hittar aldrig hålet på slutet.

👍
Citera
2021-03-31, 02:38
Medlem
Stina-Linas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorillaglue
Vet inte idag men var på kumla samman med honom några år. Det är en tät miljö och man lär känna varandra även om man absolut inte vill. Det har iof den fördelen att man vet en hel massa om diverse idioter. Han är väl tillsammans med sin nya fru som han gifte sig med på kåken för att få lite besök. Hans nya fru kallades allmänt bland hans likar "muckarbidraget"! Han planerade för sin framtid med höga livförsäkringar och guds styrande hand. Finns otroligt roliga och riktigt bra gjorda skämtstrippar ritade av J.Ar*löv på helge och gud mm.mm.

De är skilda sen flera år
Citera
2021-03-31, 03:44
Medlem
hejsan07s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotmosrullen
Börjar kännas mer och mer som dokumentärformatet är opålitligt. Alldeles för enkelt att manipulera tittarna till vad som helst, se exempelvis den där estonia-dokun från förra året, värre dynga får man leta med ljus och lykta efter.

Detta verkar ju vara i samma stil, man hittar något som kanske inte stämmer 100 % med den utredda historien (även om det nästan helt saknar ultimat relevans) och sen drar man på lite mystisk musik så folks fantasi får löpa fritt och som svar på all kritik svarar man bara "vi ställer bara frågor som borde ställt tidigare!!".

Ligger något i det du säger.

Dokumentär ÄR en produkt som säljs dvs en affärsidé.

Knutby och Estoniakatastrofen har blivit dokumentär-varumärken som säljer.
Citera
2021-03-31, 04:03
Medlem
Citat:
Börjar kännas mer och mer som dokumentärformatet är opålitligt. Alldeles för enkelt att manipulera tittarna till vad som helst, se exempelvis den där estonia-dokun från förra året, värre dynga får man leta med ljus och lykta efter.

Detta verkar ju vara i samma stil, man hittar något som kanske inte stämmer 100 % med den utredda historien (även om det nästan helt saknar ultimat relevans) och sen drar man på lite mystisk musik så folks fantasi får löpa fritt och som svar på all kritik svarar man bara "vi ställer bara frågor som borde ställt tidigare!!".

Tack! Någon som förstår.

Jag blir smått uppgiven när jag i övrigt ser så många köpa konspirationsteorier med hull och hår. Denna idé med att AF redan var död var en av de sämre påhitten.
Citera
2021-03-31, 06:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Varför går det inflation i att lägga fram konspirationsteorier bland journalister?
Först Estonia och nu Knutby.
För att tjäna pengar måste du synas. Kallar du det för en konspiration, hm?

Hela Etablissemanget SkitSamSverige är en stor konspiration mot eget gott folk om du frågar mej. Sen finns det få, väldigt få idag som gräver efter fakta under skitlagren. I Knutby räcker nog inte ett mannaminne till och havets brus tystar allt i längden trodde de om Estonia skandalen.

Programmen passar bra som krydda till medelmåttans uppvaknande. Story Söta Stackars Sara sår Svindlande Samkörning i Spelet med Heliga Helge Banan.

Jag tror inte att AF var död innan de olyckliga SaraSkotten. Efter 7 års brist på "edsvurna år" kanske SupSara känner lite skuld? Hög tid och dyrt blev det för oss med MSM's egen barnflicka!
Senast redigerad av shivashambo 2021-03-31 kl. 06:53.
Citera
2021-03-31, 10:06
Medlem
Även om det nu var så att hon var död sedan tidigare så var ju ändå SS syfte att mörda henne. Jag kan tycka att hon kom undan väldigt lindrigt med tanke på brottet.
Jag har för mig att hon och en avlägsen bekant var lite tjära på gymnasiet. Om det blivit dom hade historien kanske sett annorlunda ut.
Citera
2021-03-31, 10:26
Medlem
Ograsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OZ12
Journalisterna frågar om hon har tagit på sig skulden för nån annan. Tillfället när hon slog Alexandra i huvudet med en hammare, var det någon annan också då? Det polisanmäldes inte heller.

Är ingen Knutby fantast men det här är ett intressant sidospår. Kan det varit en annan av Helges hantlangare?
Citera
2021-03-31, 11:37
Medlem
rikastistorstans avatar
Citat:

Exakt! Och den där konspiratören Berg är i farten igen. Nu har jag bara skummat igenom tråden men ta bara det här med att man vid första larmsamtalet sa sig ha sett en man. Hade jag blivit skjuten och varit i chock och inte sett gärningspersonen tydligt hade jag väl också slängt ur mig ett ”han” i samtalet eftersom att det 99/100 är det. Trams.
Citera
2021-03-31, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Är ingen Knutby fantast men det här är ett intressant sidospår. Kan det varit en annan av Helges hantlangare?
Nej inte alls. Det var SS som gjorde det. AF tuppade ju inte av så hon såg ju såklart vem som slog. Men syftet även den gången var ju också att döda. Blev ju inte polisanmält, hon blev bara hemskickad om jag minns rätt.
Citera
2021-03-31, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
Nä jag tror inte Sara skjutit ett enda skott du hör ju när hon pratar under rekonstruktionen att något inte stämmer. Så försynt som hon är .

Ok, dumt uttryckt av mig då jag inte har en aning om vad som stämmer så klart!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in