Jag har varit skeptiker till Covid sedan det dök upp på tapeten. Jag förnekar inte att det finns, men jag tycker det är mer uppblåst än en luftmadrass. Nu är jag ännu mer skeptisk!
Tidigare hade jag samtliga symptom för covid, hade till o med en kort period där det kändes underligt att andas men drabbades inte av panik för det. Jag öppnade ett fönster och andades in den ljuvliga nattluften. Jag hade ont i kroppen, feber som sjönk och steg (39 till 36, tillbaka till 39 flera gånger under 1 vecka), ont i halsen och kunde checka av varenda box på symptomlistan. Resultat av PCR-testet var negativt
Nu sitter jag i princip symptomfri, men har en familjemedlem (som har eget boende men dom jag umgåtts med) som har testat positivt för Covid och som endast har milt ont i halsen. Själv kände jag mig som en vanlig förkylning med lite snuva, löste sig med nässpray, inte alls i närheten av vad jag kände i den tidigare sjukperioden.
Enligt riktlinjer har jag beställt nytt PCRtest, och jag ger mig banne på att det är positivt trots jag inte har symptom. Finns ingen logik och det är så förbannat uppblåst.