Citat:
Ursprungligen postat av
DikT
Du borde förstå att de flesta är oroliga för vården (och alla anställda där), för nära och kära som kan vara i riskgruppen, för samhället i stort och för andra okända människor som kan drabbas.
Finns inget som säger att jag inte är rädd om nära och kära. Jag träffar dessa utomhus just nu tills de fått sitt vaccin. Självklart ska man följa rekommendationerna fråga våra myndigheter. Det jag däremot vänder mig mot är det överdrivna foliehatteriet.
Citat:
Ursprungligen postat av
DikT
Eller snarare - jag förstår att du INTE förstår detta.
Du skiter ju konstant i fakta och går på din personliga känsla av "verkligheten" istället.
Vi har ju siffrorna. Det är ungefär 160-180 personer utan bakomliggande sjukdomar under 70 år som dött och nu ser det riktigt bra ut om man ser på dödssiffrorna. För tillfälligt har UNDERDÖDLIGHET. Det finns alltså ingen anledning att man som normalt ung och frisk person ska gå runt och vara överdrivet orolig.
Citat:
Ursprungligen postat av
DikT
Att vara emot både nedstängningar och munskydd samtidigt är ju extra hål-i-huvudet.
Tycker man det är viktigt att undvika att saker stängs borde man verkligen vara för munskydd.
Jag tycker att vi har skött det ganska bra och att vi ska vara glada att vi inte haft någon större lockdown som i övriga europa. Det om något är hål i huvudet.
Lite som att slå sönder byn fullständigt för att rädda den.