2021-03-30, 14:42
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
Det är väl alldeles utmärkt att vara ute och må bra av det men distansering är något som jag förespråkar. Att du genomgått smittan betyder inte att du är fri ifrån risken att smittas igen.

Det lutar åt att man faktiskt blir immun även om antikropparna försvinner. Jag har antikroppar kvar men även om de skulle försvinna kan jag ha t-cellsimmunitet. Och jag har umgåtts en del med mina vänner som haft covid. Absolut noll av oss har haft det två gånger. Och alla fick mkt milda symptom som inte krävde någon vård på sjukhus.

I tidigare pandemier har de som genomgått infektionen fått ett i stort sett livslångt skydd. Så man ska inte underskatta kroppens eget immunförsvar.
Citera
2021-03-30, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AttCza
Studier är baserade på verkligheten din cp-skadad idiot. Varifrån kommer studiernas resultat, tror du? Kommer de från Narniariket eller?

Säger inte att du har fel, men studier är ofta partiska. Men säger som sagt inte att du har fel, men om det vore sant så ska du ju kunna svara på hans fråga med att åtminstone ge exempel ur verkligheten där det visar på det studier påstår.
Citera
2021-03-30, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Slänger man på Sverige i det där diagrammet så tycker jag inte att man ser så speciellt stor skillnad.
Det är knappast kring dödssiffrorna problemen ligger i Sverige längre.. Vi kommer knappast ens komma upp i en femtedel av vinterns eller förra vårens dödstal framöver. Nu handlar det enbart om att smittspridningen anstränger vården vilket ökar vårdskulden nationellt på sikt. Det verkar tämligen ovanligt att avlida på sjukhus med Covid, krigsrubriker till trots. Vi är på upploppet i Sverige. Tack och lov.
Citera
2021-03-30, 14:44
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Därför att immuniteten inte är livslång, i snitt troligen inte ens ett år. Dessutom muterar viruset.
Jämför med vinterkräksjuka eller en helt vanlig förkylning. Du kan bli förkyld flera gånger per år, tom med samma virusstam.

”Helt vanlig förkylning”, minns jag rätt så finns det 200 olika förkylningsvirus. Det är inte ett virus.
Citera
2021-03-30, 14:45
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Skönt att se att dödstalen minskar, vaccinet fungerar!

Helt enig med dig här. Betryggande att vaccinet har effekt!
Citera
2021-03-30, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Den här tråden förnekar sig inte. Det är ALLTID +2 veckor eller +1 månad tills allt kollapsar.

Domedagen och samhällskollapsen är alltid närvarande här på FB oavsett om det är 2021 eller 2004.

Det blir lätt så när sjuka och autistiska människor styr agendan...
Senast redigerad av Neverever31 2021-03-30 kl. 15:25.
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Det är knappast kring dödssiffrorna problemen ligger i Sverige längre.. Vi kommer knappast ens komma upp i en femtedel av vinterns eller förra vårens dödstal framöver. Nu handlar det enbart om att smittspridningen anstränger vården vilket ökar vårdskulden nationellt på sikt. Det verkar tämligen ovanligt att avlida på sjukhus med Covid, krigsrubriker till trots. Vi är på upploppet i Sverige. Tack och lov.

Ja vi får hoppas det går bra. Jag hade dock trott att man skulle se större skillnader än så.
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Nya avlidna: 29
Nya fall: 16 470

Fördelning av nya siffror: https://covidstatistik.se

Senaste tisdagssiffror nya avlidna: 56, 27, 40, 57, 59, 63, 74, 221, 240, 270, 237.
Senaste tisdagssiffror nya fall: 14 084, 12 781, 11 031, 11 821, 10 948, 9 472, 8 128, 9 694, 9 135, 9 799, 17 418.
Har inte hängt med i sifferexercisen på sistone men nya fall drar iväg oroväckande, eller?
Citera
2021-03-30, 14:48
Medlem
Tänk vad bra det hade varit om FHM prioriterade riskgrupper framför fullt friska 20 åriga tjejer inom vården med antikroppar. Har man antikroppar borde man hamna absolut dösist i prioriteringslistan.
Citera
2021-03-30, 14:50
Medlem
Citat:
Den här tråden förnekar sig inte. Det är ALLTID +2 veckor eller +1 månad tills allt kollapsar.

Hehe. Inte bara denna tråden. Det här forumet älskar att älta undergången på alla vis som går att hitta på. Finns alltid folk som vill att hela skiten ska brinna.....
Citera
2021-03-30, 14:51
Medlem
Citat:

Ja det som verkar ha förändrats är att vården har blivit bättre. Det är betydligt färre som dör procentuellt sätt. Det kanske också beror på att det är fler som får vård. I början verkar man mer eller mindre ha låtit gamla människor dö.
Men det är ändå problematiskt om man får stor smittspridning. I synnerhet med de nya mutationerna som både sprids mer och verkar ge allvarligare symptom. Framför allt så finns ju risken att vården blir helt överbelastad och då går dödstalen upp. Så det är nog lite tidigt att ropa hej.
Citera
2021-03-30, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Har inte hängt med i sifferexercisen på sistone men nya fall drar iväg oroväckande, eller?
Inte speciellt roliga siffor men man bör ha med sig att testningen faktiskt ökar kraftigt nationellt. https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/utbrott/aktuella-utbrott/covid-19/statistik-och-analyser/antalet-testade-for-covid-19/ Det är en rätt extrem uppgång senaste veckorna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in