Citat:
Ursprungligen postat av
Svizzera
Nog kan SEK sänkas rejält och bubblan inom bostadsmarknaden kan spricka tillfälligt, vi så det på 1990-talet. Men å andra sidan exporterar Sverige råvaror som papper, guld och järn och kommer därför alltid att ha viss tillgång till utländska valutor som måste växlas till SEK.
Andelen av BNP som utgörs av aktiviteter där mark är ett produktionsmedel är ca 2%. Dvs jordbruk, gruvnäring, fisk. Blir inte mycket värde i den exporten.
Export av datorspel lär vara större.
Citat:
Ursprungligen postat av
Svizzera
För egen del som boende i utlandet så har jag inga svenska tillgångar längre. Inget bankkonto, ingen cash, inga aktier, ingen fastighet. Och jag tänker inte skaffa mig heller. Jag har helt enkelt inget förtroende för att landet är kapabelt att i alla situationer ta rätt beslut för det svenska folket. Tvärtom. Landet är på god väg att bli en islamistisk diktatur och det går fortare för varje år som går.
Jag antar att du är helt utflyttad, givet vad du skriver. Och inte kommer farande för att parasitera på svensk sjukvård.
En del av dina "kompisar" som skriver ned Sverige avslöjar dock i nästa andetag att dom minsann inte avser utnyttja sjukvården i de länder de flyttat till som är enormt mycket bättre än Sverige, utan avser komma farande med fullfart till den svenska sjukvården som dom spenderat mycket möda på att skriva ned. (I mina ögon ter dom sig som avskrädesmänniskor. Flyttar man bör man skriva ut sig helt).
Riktigt vilka lagändringar du syftar på då som skulle göra Sverige till en islamsk diktatur är något oklart.