Citat:
Ursprungligen postat av
bergsturk
Vad händer om man, efter utsläppandet från psyk i maj, åker från Stockholm (antar jag eftersom du skriver Farsta) och sexar upp en fotograf i Kalmartrakten, inte meddelar någon var man befinner sig, och avslutar året med en liten thailandssemester?
Saker och ting behöver ju inte kunna verkställas bara för att de beslutas. Du har kontakt med någon som har rotat fram ett beslut. Men du har knappast insyn i fallet.
Och EA har, vilket vem som helst i tråden alltså själv kan verifiera, absolut inte suttit tvångsvårdad mellan maj-december 2012. Hon har varit, skulle jag vilja säga, fri och glad och naken.
Ja, jag kan tänka mig att hon dragit. Jag tror inte att det går att efterlysa personer internationellt, om de inte begått ett brott.
Men beslutsmaskineriet rullar på.
Det kan ju stämma med beslut om tvångsvård jan år 2012, hon släpps ut, eller rymmer i maj 2012, är borta till någon gång, april/maj 2013. Kanske det hände något vid juletid, med Lektyrfotografen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hibiscrub
Kameran kan ju ha haft fel datuminställning med säg ett år av ren lathet av fotografen ifråga, han fokuserade nog mer på en naken kvinna.
Jag tror båda kan ha rätt. Hon kan ha rymt/avvikit från tvångsvård.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fabriksbyggnad
Denna kvinna har kostat staten en jädra massa pengar. Men det slutar inte där, hon vill nu ha boendet betalt. Vore otroligt intressant att läsa hur de kom fram till en hotbild.
Det är inte superlätt att få skyddat boende.
Jag håller med dig.
Men hon har väl fått lite kvinnliga beskyddare med lite makt nu. Tills hon flippar igen.