2021-03-29, 23:58
Medlem
Tullkvinnan är äkta vara, denna säsongs motsvarighet till Nina Ekstrand. Identifierar sig med de starka alfahanarna snarare än resten av tjejjorna.
2021-03-30, 00:06
Medlem
Om det nån jag skulle vilja kora vinnare i tidigt skede är det just Annica. Känns ärlig, bossig men inte på negativt sätt.
2021-03-30, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GnusMan
Om det nån jag skulle vilja kora vinnare i tidigt skede är det just Annica. Känns ärlig, bossig men inte på negativt sätt.

Håller med, hon verkar vara rak och ärlig, inlyssnade och säger vad hon tycker utan att det blir respektlöst. Tror inte hon är typen som snackar massa skit. Hon och Heyes verkar satsa på att hålla ihop. Nog mina två favoriter.

Minst favoriter just nu utan tvekan Gosedjuret och Feministen.
2021-03-30, 04:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mollymori
Håller med, hon verkar vara rak och ärlig, inlyssnade och säger vad hon tycker utan att det blir respektlöst. Tror inte hon är typen som snackar massa skit. Hon och Heyes verkar satsa på att hålla ihop. Nog mina två favoriter.

Minst favoriter just nu utan tvekan Gosedjuret och Feministen.

Vet inte vem gosedjuret är men minst favorit=Ludvig.

Efter senaste avsnittet tycker jag dock alla i lag nord förutom Alex har tappat kontrollen.

2021-03-30, 05:44
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinsessbakelse
Jag tyckte inte heller om mullvadsrollerna och kan inte riktigt bestämma mig för om det hade varit en fördel eller nackdel att bli utsedd till mullvad. Däremot tycker jag att Alexander fick ut mer av rollen än Elias. Elias var visserligen duktigare på att dölja det faktum att han var mullvad men Alexander var helt klart bättre på att sabotera för "sitt" lag. Han såg till att det riktiga laget fick kokkärl och tändstål. Det enda Elias fick med sig var "insiderinformation" som hans riktiga lag egentligen inte hade någon nytta av.

Jo det Alexander gjorde var bra i sin roll som mullvad.
2021-03-30, 06:40
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av explorers
Tidigare Robinson var det 51 avsnitt (med betydligt fler entusiaster)

Denna säsong 2021 är det nu 15 deltagare kvar och Ö-rådsmöte med utröstning varje Söndag
Alltså runt vecka 20 bör denna "Mat-Såpa" vara klar isåfall,
med fisk och tändstål är i fokus och någon ren i bakgrunden

Håller detta i 51 avsnitt då, och var är spänningen?
Förra året tog det en evighet innan deltagare ens halverats trots att några lämnade frivilligt eller av annan orsak. Tycker nog det är bättre att antalet deltagare decimeras i mera jämn takt och det blir intressant hur pakter formeras vart efter. En större grupp blir till slut tvungna att ge sig på varandra.
Tycker året Robinson börjat riktigt bra.
2021-03-30, 06:44
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
2021-03-30, 06:56
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
De behöver tillskott av mat eftersom det är kallare i årets Robinson och kroppen förbrukar mer energi med att försöka hålla värmen? Klart att de behöver lite mat som ris eller annat utöver blåbären, det står nog inte i deras kontrakt att de ska svälta- och frysa ihjäl. Är det augusti månad på Haparanda där, ser ut att vara en kall sommar, undrar om de ens packat ner några badkläder.

Håller med om att Wrenkler gjorde bort sig med fisken. Han borde ha känt in vad hela laget tyckte om hans förslag och det var skämskudde på den scenen.
Förbrukar man energi för att hålla sig varm så gå man bara ner i vikt och inget som är farligt som man dör av och dessutom finns det läkare på plats. Har för mig att augusti var ganska varm och solig men på bilderna ser det alltid ut som det är dåligt väder. Klart dom badar för att tvätta sig, så kallt är det inte.
Du har rätt om Wrenkler, torka fisk kan man göra men inte ute bland insekter och fåglar sen blir det som regel hundmat.
2021-03-30, 08:36
Medlem
2021-03-30, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Det är en nationalpark. Men vet inte exakt hur reglerna ser ut.
2021-03-30, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Jo det Alexander gjorde var bra i sin roll som mullvad.

Dean "Rud" berättade i en live efter att han röstats ut att Dennis kunde göra upp eld utan tändstål, så det var inte så stort problem för dem. Men synd det inte har visats i programmet, nu blev det bara konstigt att de hade eld och man fattade inte hur.
2021-03-30, 10:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av efterskalvet
Tullkvinnan är äkta vara, denna säsongs motsvarighet till Nina Ekstrand. Identifierar sig med de starka alfahanarna snarare än resten av tjejjorna.

Arisk blond kvinna från Sverige, det finns hopp

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in