Citat:
Jag syftar främst på långsiktiga biverkningar. Du ser inte det problematiska och högst omoraliska att använda hela jordens befolkning som försökskaniner. Även OM vaccinet visar sig vara relativt ofarligt, så har vi ingen som helt aning om det är det eller inte. Om man ska gambla med hela jordens befolkning så får det vara av en väldigt bra anledning, och det är det knappast i detta fallet. Det är det som gör det till ett av historiens största brott emot mänskligheten.
Som sagt tycker du det är proportionellt att ha dessa åtgärder som du nämnde tidigare på obestämd tid för ett virus som inte är mkt värre än influensan?
I princip alla världens ledare drivs av samma sak, makt, pengar och kontroll, och detta virus ger dem det oavsett hur ofarligt viruset själv är. Jag har inte pratat om konspiration öht, jag vet inte om det är någon konspiration, även om man kan tycka det är egendomligt att alla världens ledare vill ha covidpass mer eller mindre samtidigt etc. Men det behöver inte vara någon konspiration då de drivs av samma sak. Att allt detta skulle handla om att skydda oss är som sagt uppenbart bs, för då skulle ju just resurserna gå till att faktiskt skydda oss, inte svarta hål. De enda politikerna har gjort är att ha ökat kontrollen, tagit bort friheter, krossat en stor del av världens små och medelstora företag medens de har gynnat storföretagen och slängt bort biljoner på särintressen som inte kommer medborgarna till nytta öht medens de samtidigt snålar med vården fortfarande. De låter inte som några som bryr sig. De njuter av situation och makten den ger dem och utnyttjar den till max.