2021-03-29, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
Står her. : https://www.nrk.no/norge/dette-er-tom-og-anne-elisabeth-hagen-1.14372293
Bekjente av familien beskriver Anne-Elisabeth Hagen som en aktiv kvinne som har brukt livet sitt til å følge opp barn og barnebarn, og til å støtte ektemannen i hans arbeid. Hun er opprinnelig fra Gjøvik, og er nå pensjonist.

lønn: mulig jeg tolker det feil, men kontordama ringte aeh for å snakke om timelister og lønnsutbetaling- gjaldt det ikke hennes siste betaling ettersom hun var blitt penjonist ifølge artikkelen ovenfor?

https://www.tv2.no/a/11467233/

Den siste telefonsamtalen: Anne-Elisabeth ringte til sønnen.

I 92 sekunder skal Anne-Elisabeth Hagen ha snakket med sønnen om lønn, barnevakt og Halloween. Så ble det helt stille fra henne.

Oppdatert 29. juni 2020

Like etter at forsvinningssaken ble offentlig kjent i januar 2019 gikk politiet ut med det de fortsatt mener er det siste sikre livstegnet etter Anne-Elisabeth Hagen:

Kan leses gratis med Opprett gratisbruker

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/e8AdqQ/den-siste-telefonsamtalen-anne-elisabeth-ringte-til-soennen
Citera
2021-03-29, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Det finnes ikke noe lik, det har TH «fortalt» ved å utlove skyhøye 10 mill i dusør, og trusselbrevet «kvittes med lik».

Enig. Tror heller saken blir løst ved "vitner" som sprekker og krypto/e-postspor
Citera
2021-03-29, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Kan det være en med samme navn bare? Rollen ser ut til å være styreleder for et borettsfelleskap? Eller leser jeg feil?

Han har nok en ferieleilighet i dette borettslaget, ikke helt uvanlig for nordmenn å kjøpe slike som ferieboliger
Citera
2021-03-29, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
Tror du virkelig barna er med på dette?? Politiet ser mest på samarbeidspartnere og forretningsforbindelser. Tror jeg da. De tror hettemannen gikk der ved en tilfeldighet fordi han forklarte det. Jeg blir veldig overrasket hvis det er sant. Tror dere de sjekket han ut siden det står på nettet eller er det bare noe politiet liker å si?
Det sitter langt inne å tro barna er involvert på en eller annen måte. Jeg stilte kun spørsmål om reaksjonsmønsteret og tehs problem med å forklare seg, alt som ble sagt på lynsamtale, hvorfor aeh ikke ringte tilbake til mb med konto som hastet osv. Den andre datter ringte sent tilbake etter tresekundring og sms jeg ikke vet ble besvart. Mulig alt har en naturlig forklaring. Er dog skeptisk til aehs telefonbruk etter th dro til jobb.
Citera
2021-03-29, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det har jeg ikke hørt tidligere. Såpass ja. Tilbake i sin gamle stilling hos Tom Hagen Eiendom? Eller i en annen stilling?

Er GHH redningsmannen nok en gang? Har TH møtt veggen igjen, og er ute av stand til å styre butikken selv? Må overlate daglig drift GHH igjen.

Kanskje det er sykemeldinger i den faste staben? Er de faglige uenighetene mellom TH og GHH løst nå da.

Interessant at GHH er tilbake. Virkelig.

Edit:

Til LH07.

Villedning, sier du. Vet du sikkert at GHH ikke er tilbake hos TH. Eller er det noe du tror.
vet ikke noe om ghh er tilbake, men betviler ikke dette. Det jeg tror er at den faglige uenigheten er villedning. Den ble brukt som ledd i planen. Jeg er rimelig sikker på at ghh vet eller gjetter hvilken plan th hadde. Enten han deltok eller ikke ville involveres. Styremøtet rett før indikerer dog at han hadde en rolle. Enten som villeder eller deltaker, bevisst eller ubevisst.
Senast redigerad av LH07 2021-03-29 kl. 12:33.
Citera
2021-03-29, 16:55
Medlem
Er det noen som har lest Dagbladets papirutgave i dag? Det sto om saken på forsiden. Jeg husker ikke eksakt hva det sto. Mener det sto om noe som kunne løse saken.
Citera
2021-03-29, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av H-viva
Er det noen som har lest Dagbladets papirutgave idag? Det sto om saken på forsiden, men jeg husker ikke eksakt hva det sto. Mener det sto om noe som kunne løse saken.
https://www.dagbladet.no/eavis
Citera
2021-03-29, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
https://www.dagbladet.no/eavis

Takk
Citera
2021-03-29, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Han har nok en ferieleilighet i dette borettslaget, ikke helt uvanlig for nordmenn å kjøpe slike som ferieboliger

Det stemmer, en ferieleilighet utenfor Strømstad.
Citera
2021-03-29, 19:07
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Her er du inne på noe vesentlig.
1) Alibiet er sofistikert ved at det indirekte knytter TH til Futurum på et tidspunkt da det skal se ut som AE er i live. Bilen hans parkerer trolig i samme minutt som telefonen til AE ringer sønnen.
2) Nemlig. I denne saken har vi sett hvordan barna støtter faren, og nekter for konfliktfylt ekteskap til tross for bevis. I tillegg har vi det negative kallenavnet på AE som TH fikk barna til å bruke, som vitner om en allianse mot moren som nå er forsvunnet.
3) At alle barna ble avhørt separat og samtidig så langt ut i etterforskningen viser at deres mulige medvirkning er en sterk hypotese.
4) Dette gjør i så fall etterforskningen uhyre komplisert, ikke minst fordi samarbeidet mellom disse har kunnet pågå kontinuerlig og uforstyrret lenge før, under og etter drapet. Kidnappingsplottet ga de i tillegg et voldsomt forsprang.
Ok, siden du hevder at "TH+alle barna" er en sterk hypotese så har du sikkert ikke noe imot å forklare hvorfor den er så sterk.

1. Hvordan forklares observasjon av bil kl 07.56 og 08.56 opp mot at TH dro senere på jobb den dagen, også med tanke på at telefonbevegelsene til AEH viste at hun sto opp kl 07?
Forsov TH seg til plottet?

2. Hvordan forklares AEH's 3 sekunders anrop til HHB1 kl 09.06 og påfølgende SMS?
Forsov også prestedatter seg til plottet den dagen og rakk ikke å ta telefonen?

3. Det lå 2 stk ringer på stol under trusselbrev. I e-postene ble det skrevet 1 stk ring. Var de så trøtte at de ikke fikk med seg at de hadde tatt av AEH 2 stk ringer?

Også sett i sammenheng med at TEH forklarte at han var trøtt da han snakket med AEH i 09.14 samtalen -
Var dette en trøtt familie som ikke var helt synkroniserte den dagen?

Snoken, du har forklart denne hypotesen med "usynkroniserte klokker"..
Mener du det var vekkerklokkene som ikke var synkroniserte den dagen?
Citera
2021-03-29, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av H-viva
Er det noen som har lest Dagbladets papirutgave i dag? Det sto om saken på forsiden. Jeg husker ikke eksakt hva det sto. Mener det sto om noe som kunne løse saken.
Her har du artikkelen.
https://www.dagbladet.no/nyheter/slik-mener-politiet-gaten-kan-loses/73569982
Citera
2021-03-29, 20:40
Medlem
Gjengir noen utklipp fra dagens artikkel i Dagbladet:
Nye opplysninger har den siste tida kommet inn hos politiet.

- Hvis brikkene treffer hverandre, så ser vi at puslespillet kan gå opp og løsningen komme. For at det skal skje, er vi avhengig av å få de riktige svarene. Vi har fortsatt relevante etterforskningsskritt igjen, som vi mener kan lede oss til en løsning, sier påtaleansvarlig
Etterforskningen jobber blant annet med å plassere bestemte personer på tidslinjen:
- Vi jobber for å få gjennombrudd på flere områder. Et gjennombrudd på krypto-sporet ville selvsagt vært svært positivt, men det samme gjelder for eksempel relevante personers plassering på gitte tidspunkt, som er relevante for tidslinja
Politiet undersøker hendelser både før og etter forsvinningstidspunktet:
- Hvis et vitne har en forklaring langt tilbake i tid, så kan det være interessant å se på for eksempel teledata eller andre elektroniske spor som kan bidra til å verifisere opplysningene. Vi ser på forberedelser, gjennomføring og etterfølgende handlinger gjennom alle tilgjengelige kilder og over et langt tidsperspektiv, ikke bare omkring 31.10.2018
https://www.dagbladet.no/nyheter/slik-mener-politiet-gaten-kan-loses/73569982
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in