2021-03-29, 17:51
Medlem
Hur vet man om man är utsatt av psykisk misshandel av sin partner eller om man bara är extra känslig som person? Han kan ju skämta lite på min bekostnad ibland, och det ska ju vara ett tecken på psykisk misshandel. Eller vad är egentligen att skämta på någon annans bekostnad? Jag kan ju bli ledsen ibland av vissa kommentarer som han slänger ur sig, men jag vet ju med mig att jag är väldigt känslig med, så hur ska man veta?
Citera
2021-03-29, 17:53
Medlem
Prophiss avatar
Allt är psykisk misshandel numera.
Citera
2021-03-29, 17:59
Medlem
Cannibalizations avatar
Du skriver ju att du blir ledsen av det som han säger ibland, det är en indikation på att det inte är okej.

Vet han om att du är känslig? Säger du ifrån när han säger något som gör dig ledsen?
Citera
2021-03-29, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cannibalization
Du skriver ju att du blir ledsen av det som han säger ibland, det är en indikation på att det inte är okej.

Vet han om att du är känslig? Säger du ifrån när han säger något som gör dig ledsen?

Ja han vet om att jag är känslig. Ja jag säger ifrån, och visst han har bättrat sig men helt bra har det ju inte blivit.
Citera
2021-03-29, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sabbi
Hur vet man om man är utsatt av psykisk misshandel av sin partner eller om man bara är extra känslig som person? Han kan ju skämta lite på min bekostnad ibland, och det ska ju vara ett tecken på psykisk misshandel. Eller vad är egentligen att skämta på någon annans bekostnad? Jag kan ju bli ledsen ibland av vissa kommentarer som han slänger ur sig, men jag vet ju med mig att jag är väldigt känslig med, så hur ska man veta?

Varför har du ett behov av att kalla det för psykisk misshandel? Om din kille skämtar på din bekostnad och du inte gillar det så säg ifrån. Svårare än så är det inte.
Citera
2021-03-29, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cucciola
Varför har du ett behov av att kalla det för psykisk misshandel? Om din kille skämtar på din bekostnad och du inte gillar det så säg ifrån. Svårare än så är det inte.

För vill veta om det han utövar är psykisk misshandel eller om det är jag som är ovanligt känslig bara.
Citera
2021-03-29, 18:24
Medlem
Citat:
För vill veta om det han utövar är psykisk misshandel eller om det är jag som är ovanligt känslig bara.

Jaha. Du är bara ovanligt känslig då för psykisk misshandel är allvarligt och handlar inte om att någon skämtar lite plumpt ibland. Skaffa dig ett par äggstockar och säg ifrån på skarpen!
Citera
2021-03-29, 18:37
Medlem
Sainsburyss avatar
Citat:

Psykisk misshandel är mer att han manipulerar dig till att känna dig underlägsen och att du behöver honom. Samt att du inte är värd någonting och att inga andra killar skulle vilja ha dig så att du ska vara glad att du har honom.
Samt att han även då kallar dig extremt fula saker och säger att om du lämnar honom så kommer han ta sitt liv eller någon annans liv med mera.

Det är psykisk misshandel.
Citera
2021-03-29, 18:41
Medlem
RickySpanishs avatar
https://www.loveisrespect.org/quiz/relationship-spectrum/?%3E

Ta ett quiz.

En fråga om hans skämt, vad är poängen? Är det "ha ha, du gillar verkligen pommes och att se på Gilmore Girls" eller är det mer "haha, du är värdelös och en börda, kill yourself"?
Citera
2021-03-29, 18:57
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prophis
Allt är psykisk misshandel numera.

Jäpp och alla män som misshandlar psykiskt är psykopater.
Citera
2021-03-29, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RickySpanish
https://www.loveisrespect.org/quiz/relationship-spectrum/?%3E

Ta ett quiz.

En fråga om hans skämt, vad är poängen? Är det "ha ha, du gillar verkligen pommes och att se på Gilmore Girls" eller är det mer "haha, du är värdelös och en börda, kill yourself"?

Är skämt om att jag kan operera brösten, han gillar stora bröst och jag har små. Han kommenterade att jag hade hårig röv. Han ville jag skulle sätta på mig trosorna för att jag inte vaxat mig på länge typ. Han frågade när han kom hem till mig om jag hade pruttat
Citera
2021-03-29, 19:47
Medlem
RickySpanishs avatar
Citat:
Är skämt om att jag kan operera brösten, han gillar stora bröst och jag har små. Han kommenterade att jag hade hårig röv. Han ville jag skulle sätta på mig trosorna för att jag inte vaxat mig på länge typ. Han frågade när han kom hem till mig om jag hade pruttat

Han skämtar inte, han är ett asshole. Hur är det meningen att det här ska vara roligt?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in