Jag är tveksam till fingerprint, vilka säljer de sina produkter till? Vi kan ta ett exempel med samsungs fingertrycksavläsare på luren vem tillhandanhåller det?
De stora drakarna fixar egna "patent" (alt. stjäl) och lilla svenska fingerprint tynar bort.
Nja.
Senast redigerad av Pengabingen 2021-02-24 kl. 13:45.
800 mkr i goodwill som måste skrivas av efter skatt
105 mkr i balanserade utgifter
bolaget är ju under isen om det inte kan lyfta sig
o med den sitsen finns nog "flexibelt" bokslut när det gäller värderingar
Frågeställning - skulle rika o extremlönsamma fastighetsbolag o storföretag som t ex Sandvik Volvo Scania kunna byta ut vinster mot goodwill o spara skatt över en 10 årsperiod
Då är Fing inne i den sedvanliga pyspunkafasen på väg ner under 20 kr igen, toppade för någon vecka sedan på 32,69 kr och befinner sig sedan dess i en fallande trend och står nu i 28,43 kr ett ras på 13% på en vecka på en börs som i övrigt visat god styrka.
Fing kan mycket väl gå under 15 kr igen i år vilket utlöser signal för spekulationsköp.
Då är Fing inne i den sedvanliga pyspunkafasen på väg ner under 20 kr igen, toppade för någon vecka sedan på 32,69 kr och befinner sig sedan dess i en fallande trend och står nu i 28,43 kr ett ras på 13% på en vecka på en börs som i övrigt visat god styrka.
Fing kan mycket väl gå under 15 kr igen i år vilket utlöser signal för spekulationsköp.
– Jag lyckades bland annat med konststycket att inte tjäna pengar på kursraketen Fingerprint Cards. Jag köpte aktien redan 2007, men sålde innan uppgången inleddes.*
Från att ha varit en rejäl kursraket har värdet på Fingerprint Cards under de senaste åren sjunkit. Fingeravtrycksläsare visade sig också vara en tillfällig tekniklösning, inte framtiden, och aktien kollapsade.