Citat:
I Norge uppmanas man att hålla två meters avstånd till varandra, i stället för en meter. På platser där det inte är möjligt att hålla två meters avstånd bör munskydd användas.
Varför inte 1,5 meter?
Allt blir lite absurt när man ska precisera sig i detalj.
I lumpen var det Armlängds lucka, som gällde. Det funkade bra.
Du frågade Vilka läkare. Jag uppfattar det som att författaren menade läkarna i FHM. Och att dom odlade en annan syn på smittspridning än många utanför. Och framför allt en annan syn än den som tidigare gällt i Sverige, som då stått för en rigid (?) hållning jämfört med andra länder. Som sagt. Aids epidemin. Det var ju som spetälskehållningen en gång.
Men han är am. historiker och tar fasta på attitydförändringen i Sverige. Är inte det intressant?
Attityder styr, liksom känslor. Ofta överordnas de fakta. Blir faktastyrande.
Imorgon sprutas jag. Blir nog inte Astras.
Varför inte 1,5 meter?
Allt blir lite absurt när man ska precisera sig i detalj.
I lumpen var det Armlängds lucka, som gällde. Det funkade bra.
Du frågade Vilka läkare. Jag uppfattar det som att författaren menade läkarna i FHM. Och att dom odlade en annan syn på smittspridning än många utanför. Och framför allt en annan syn än den som tidigare gällt i Sverige, som då stått för en rigid (?) hållning jämfört med andra länder. Som sagt. Aids epidemin. Det var ju som spetälskehållningen en gång.
Men han är am. historiker och tar fasta på attitydförändringen i Sverige. Är inte det intressant?
Attityder styr, liksom känslor. Ofta överordnas de fakta. Blir faktastyrande.
Imorgon sprutas jag. Blir nog inte Astras.
Det är givetvis en flytande gräns. Ju större avstånd desto bättre. Sedan är ju avståndet ansikte mot ansikte det viktigaste. Det är ju inte lika viktigt om man står bakom någon eller sida vid sida eller rygg mot rygg.
Ok. Svårt att uttala mig när jag inte läst artikeln. Det var en annan organisation på den tiden med dåvarande SMI som ansvariga. HIV/AIDS var faktisk anledningen till att jag valde klinisk virologi en gång i tiden.
Som jag tidigare nämnt så rankar jag utvecklingen av antivirala läkemedel mot HIV/AIDS som en av den moderna medicinens största framgångar. Helt fantastiskt!
Citat:
Bra! Den har god effektivitet redan efter 1 a sprutan mot allvarlig sjukdom. Skrev nyligen ett inlägg om det. Det låter dock klokt att fortsätta vara försiktig. Det vore väl mycket tråkigt att ramla på upploppet. Biverkningar kommer vanligast efter 2 a sprutan men eftersom du tar steroider tror jag inte du kommer känna så mycket.
Tycker egentligen att det låter fel att kalla vissa biverkning för biverkningar eftersom det är förväntade reaktioner av ett aktiverat immunförsvar som ju är själva poängen med vaccinationen.