2021-03-29, 11:41
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Verkligen.

Skåne verkar tyvärr fortsätta öka avseende nya fall..
Nästan 50%/dygn på två veckor. Jag vet att man utökat testningen kraftigt, men det kan nog inte förklara allt tyvärr..
Ja nya fall stiger i Skåne. Men ännu stiger ej antal inlagda. Idag 135 inlagda Skåne, vilket är lägst antal sedan november.
Citera
2021-03-29, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Jag är inte insatt i det. Men hade de behövts hade de väl varit uppe fortfarande?

Det vet nog du bättre än jag om du jobbar inom vården.
Det är ingen raketforskning.

Jag ska ge dig ett köttben: Det berodde på att det inte fanns personal att bemanna dessa sjukhus.

Men jag tror inte att din analysförmåga räcker till att utröna vad det, i sin tur beror på.

Jag menar, daytrading är inget man behöver någon IQ för; En schimpans förstår att det är bättre att sälja för en summa som är högre än den man köpte för . . . .
Senast redigerad av NurseRatched 2021-03-29 kl. 11:46. Anledning: Skrivfel
Citera
2021-03-29, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
VG har. Där har antalet inlagda skjutit rakt upp. Typ 25% upp under helgen.

Mjo men tänkte antalet smittade idag kontra förra måndagen. Min hypotes är att antalet smittade antingen denna eller nästa vecka börjar sjunka för att inte öka mer igen.
Citera
2021-03-29, 11:43
Medlem
Citat:
Det är just därför allt krut ska läggas på att skydda de som behöver skyddas och personer som befinner sig i deras närhet.

Att testa folk som klarar av viruset när så många är smittade är oerhört kostsamt och ineffektivt.

Det fetade var ju uppenbart inte tillräckligt som framgår av kommissionens rapport.

Det är därför smittspridningen i hela samhället måste hållas nere.
Citera
2021-03-29, 11:44
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Hur i hela friden kom du fram till det utifrån det jag skrev?!
Seriöst...

Jo om vaccinet ger utlovat skydd så bör det räcka med att vaccinera riskgrupperna som inte genomgått infektionen ännu.

Att säga att alla måste vaccineras är som att säga att vaccinet suger.
Citera
2021-03-29, 11:46
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Det fetade var ju uppenbart inte tillräckligt som framgår av kommissionens rapport.

Det är därför smittspridningen i hela samhället måste hållas nere.

Smittspridningen kommer att minska ju fler friska som genomgått infektionen. Att försöka hindra detta skjuter bara upp problemen.

Följa rekommendationerna lär vara bra.
Då får man en lagom dos virus på sig.
Citera
2021-03-29, 11:47
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
et är ingen raketforskning.

Jag ska ge dig ett köttben: Det berodde på att det inte fanns personal att bemanna dessa sjukhus.

Men jag tror inte att din analysförmåga räcker till att utröna vad det, i sin tuf beror på.

Jag menar, daytrading är inget man behöver någon IQ för; En schimpans förstår att det är bättre att sälja för en summa som är högre än den man köpte för . . . .

Jaha så man sätter upp ett sjukhus som man inte har personal att sköta. Smart drag
Citera
2021-03-29, 11:49
Medlem
ReijoHervonens avatar
Ordentlig ökning av fall hos de regioner som rapporterat lördag, söndag jämfört med helgen innan:

Gävleborg +22,6%
Örebro +52,2%
Östergötland +298%

Totala gemensamma ökningen för de tre regionerna 54%.

Ser inte bra ut.
Citera
2021-03-29, 11:49
Medlem
Citat:
Jaha så man sätter upp ett sjukhus som man inte har personal att sköta. Smart drag
Vad beror personalbristen på då? Du som är så smart . . .
Citera
2021-03-29, 11:50
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Ja nya fall stiger i Skåne. Men ännu stiger ej antal inlagda. Idag 135 inlagda Skåne, vilket är lägst antal sedan november.
Det vänder nog tyvärr uppåt den här veckan.
Citera
2021-03-29, 11:51
Medlem
Citat:
Smittspridningen kommer att minska ju fler friska som genomgått infektionen. Att försöka hindra detta skjuter bara upp problemen.

Följa rekommendationerna lär vara bra.
Då får man en lagom dos virus på sig.

Du har uppenbart inte läst rapporten jag refererade till utan kommer med dina egna slutsatser som saknar källa.
Citera
2021-03-29, 11:53
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Jo om vaccinet ger utlovat skydd så bör det räcka med att vaccinera riskgrupperna som inte genomgått infektionen ännu.

Att säga att alla måste vaccineras är som att säga att vaccinet suger.
Nu verkar du väldigt förvirrad.
Jag har bara sagt att barn har mycket att vinna på att smittspridningen i samhället fås ner genom bred vaccinering.
Du verkar prata om något helt annat. Släpper det nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in