2021-03-29, 09:54
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Nja så jobbiga tycker jag inte att de är. Jag är glad att jag bor här ändå och att vi valt en annan väg än övriga världen. Det jag kritiserar är mest vad andra länder ställt till med och de personer som vill ha det som i övriga världen.

Finns många covid-dårar som sväljer allt massmedia pumpar ut med hull och hår och läser statistiken som fan läser bibeln. Det är inte ett friskt beteende.

Nej jag är inte överviktig så jag nojar inte för mig själv, men jag oroar mig för hur det kommer att bli på längre sikt om vi inte tar tag i det problemet och vad som händer när man tar till för hårda restriktioner med folkhälsan. De allra flesta verkar bara ha blivit fetare och vaccinet ska vara en ursäkt för att fortsätta leva rövare med folkhälsan.

Jag köper inte den kortsiktiga lösningen.
Men om du inte tycker att restriktionerna är jobbiga och du inte är fet och inte rädd att bli det heller, varför är då 90% av dina inlägg enbart gnäll? Kom med något intressant i stället, gärna något aktuellt!
Citera
2021-03-29, 09:55
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Du kan ju titta på UK som stängde ner, så fort de försökt öppna upp så exploderar smittan, sen har de fått stänga igen. Är det lockdown nummer 3 de är inne på nu?

UK lider av samma problem som Italien. Unga och gamla bor tillsammans.
De fattiga drabbas därav hårt. Öppnar de upp så går de yngre ut.
Drar hem smittan.........
Citera
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mackanponke
Att vi har vaccinationshets kan nog ingen förneka men att vaccinera barn är väl för tidigt att säga

Finns ingen som hetsar dig. Den absoluta majoriteten är bara intresserad av sin egen vaccinering så fort som möjligt. Det kan ju antivaxxers uppleva sig bli stressade av.

Någon hets kring barnvaccinerig har jag inte hört talas om, det är inte ens på utredningsstadiet men kommer nog att diskuteras på FHM som en fortsättning, om pandemin inte klingar av ordentligt.

Så du och Sune kan sluta hetsa upp er för ingenting.
Citera
Medlem
Citat:
Men om det nu är sådan "kris" på iva, varför plockades militärsjukhusen ner? Svar: Det är ingen kris på iva.
I och med det svaret avslöjar du att du inte alls satt dig in i problematiken.
Citera
2021-03-29, 09:57
Medlem
Citat:
Det ligger mer än 300 på IVA fast dessa är inte covidfall.
Ja. Precis. Det är ju inte bara covid-sjuka som behöver IVA-vård . . . . verkar vara svårt för en del att fatta . . .
Citera
2021-03-29, 10:01
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Ja. Precis. Det är ju inte bara covid-sjuka som behöver IVA-vård . . . . verkar vara svårt för en del att fatta . . .

Enligt pressträffen i torsdags (2021-03-26) så fanns det 682 disponibla IVA-platser och av dem var 558 belagda varav 294 covid19 patienter. Om smittspridningen skenar så blir det fort fullt, räcker med en rejäl olycka så är det knökfullt.
Citera
2021-03-29, 10:02
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Vad har du för källor på att sjukvården håller på att gå under? Det är nämligen inte sant.

Varför ska den upphöra?

Vad vi behöver bli bättre på att skydda de som behöver skyddas. De allra flesta behöver inte skyddas och kan leva som vanligt i stort sett.

Sjukvården hävdar att de inte orkar mer, jag har aldrig sagt att den gör det.

I övrigt ett tankexperiment om du förstår vad det betyder.

Man försöker skydda de som bör skyddas, det är FHM;s inriktning. Men rätt många visar total likgiltighet och total hänsynslöshet.
Citera
2021-03-29, 10:04
Medlem
Citat:
Enligt pressträffen i torsdags (2021-03-26) så fanns det 682 disponibla IVA-platser och av dem var 558 belagda varav 294 covid19 patienter. Om smittspridningen skenar så blir det fort fullt, räcker med en rejäl olycka så är det knökfullt.
Precis så är det. Det innebär att unga människor kan komma att avlida till följd av covid-debaclet i landet.
Citera
2021-03-29, 10:07
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Sannolikt ganska meningslöst då det inte finns personal.

Citat:
Varför sattes de då upp från första början? Bara som en övning eller?

20% dödlighet i Wuhan. Man räknade kallt med hundratusentals döda i Sverige.
Rummen i sjukhusen hade ej räckt till som i Wuhan.....

Sedan upptäkte man att det räker med en treo för att sänka dödligheten med 80%
Äldre Svenskar = TBC vaccinerade.
Låga luftföroreningar mot Wuhan, norra italien, belgien, uk, new york, osv.
Bättre allmänhälsa....
D-vitamin i mat.
Behandlingsprotokollen han delvis börja dyka upp när vi drabbades....

Många faktorer som gjorde att vi klarat oss bättre än Wuhan.....
Citera
2021-03-29, 10:07
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Precis så är det. Det innebär att unga människor kan komma att avlida till följd av covid-debaclet i landet.

Ja det är mycket märkligt att en liten snuva kan belägga halva Sveriges IVA-platser. Sen kan vi ju nämna de övriga 1400 som ligger på intermediär covid-avdelningar, de är ju inte top-notch i måendet precis.
Citera
2021-03-29, 10:08
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Det ligger mer än 300 på IVA fast dessa är inte covidfall.

Det vet jag. Ändå är inte militärsjukhusen uppe...
Citera
2021-03-29, 10:10
Medlem
Citat:
Ja det är mycket märkligt att en liten snuva kan belägga halva Sveriges IVA-platser. Sen kan vi ju nämna de övriga 1400 som ligger på intermediär covid-avdelningar, de är ju inte top-notch i måendet precis.
Nu tror jag nästan du är litet sarkastisk, revodneb. covid kanske är liiitet allvarligare än en snuva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in