Om varje CO/CachOwner hade samma kontroll och moral som LW skulle problemen avta. Grundproblemet består av att vissa cachare saknar moral och fuskar. Dom har glömt bort det roliga!
Lena till JD.
ojojoj, nu har jag meddelat Hanna att hon är välkommen att logga mina cacher när hon varit där och
gett henne en lista över cacher där jag VET att hon definitivt inte varit med vid loggning
Bad henne ta bort loggarna. Hon meddelade att det tänkte hon inte. Jag svarade att då gör jag det,
vill hon ÄNDA absolut efterlogga cacharna hon Inte varit vid får det stå för henne (underförstått då
kommer jag inte fortsätta ta bort). Och sen gjorde jag det!
Hon är förbannad, men verkar som om hon inte sätter tillbaka dem. Hoppas hon aldrig loggar dem
heller, skulle inte tro det. I så fall med syrlig logg kanske
SKULLE kunna skämmas nu. Lite gör jag väl det. Att jag inte är större än så. Men hade hon riktat
sin vrede mot den som ska ha den hade jag kanske inte reagerat så hårt.
Helt rätt är det ju inte, som du säger. Men ganska...
Jag håller med dig att det är bra att vi har lite olika syn på saker och ting. Det är bara roligt och stimulerande, driver fram de egna tankarna, så länge man har en god ton och tar hänsyn till hur brottsoffret beskrivs (kan göra kopplingen till mordet !!) och hennes familj, fr a barnen.
Jag fick tidigt klart för mig att personen bara hade insyn i första delen av utredningen.
Skribenten måste ändå ha någon slags insyn tycker jag, men kanske inte vill avslöja för mycket detaljer. Alla kan som deltagare i tråden själva bilda sig en egen uppfattning.
Vad jag menar är jag inte tror att personen bara hittar på helt fritt (inte troll) utan det finns vissa belägg för vad personen skriver.
Det finns dock en liknande betydelse (inte exakt)i det som MV skriver och vad som framkommit i FUP:
Ett exempel:
Inlägg av MV:
"SD nekar till att träffat LW mordkvällen. Men har självklart träffat LW tidigare.
Det finns en digital konversation som SD inte kan förneka och han erkände den först när han fick beviset på bordet innan så var han helt oförstående till varför han vart förhörd."
SD visade ju upp något av sin konversation till YE, där det enda vi vet idag är att det syntes en bakad kaka och att YE minns att det sista var från 23:01. YE sa också något om att hon hade sagt till SD att hon uppfattade konversationen som att det var mer än mellan bara vänner (ungefär). Men hur mycket har han visat?
T ex precis under kakan skriver ju Lena, bara sekunder efter "Gjorde till dig och mig". Och sedan efter förhöret är hela konversationen raderad!
Till YE säger SD däremot att kakan är gjord till sonen!
Men polisen lyckades återskapa konversationen som tur är.
Vad som finns efter 23:01 vet vi inte, det kan vara raderat om jag fattat det rätt. Yxigt svar att svara "Fint" till Lena.
Inlägget av MV har väl något av en liknande betydelse, även om det inte är exakt. Och det finns ju inget som visar vem som har bestämt att eller om de ska ses, men bilden av kakan kan man ändå uppfatta som en tydlig invit från Lenas sida (inte SD då), dvs att det kan finnas ett avtalat möte.
PM av YE:
"Stefan visade självmant upp sin mobiltelefon för mig, och visade kontakterna han hade haft
med Lena den 14 maj. De hade mycket sms kontakt på morgonen, men inte så mycket under
dagen, utan jag tror att sms:en började vid 20-tiden igen. Den sista SMS-kontakten mellan
dem var kl. 23.01. Jag kommer ihåg att Lena hade skickat en bild på en kaka i form av ett
hjärta, tror jag. Kakan skull vara till hennes sons födelsedag dagen därpå, uppgav Stefan.
Stefan uppgav ju för mig att han numera bara hade en vänskapsrelation med Lena. Jag
kommer ihåg att jag sa till honom att jag tyckte att smstrafiken verkade vara mer som mellan
personer som är mer än vänner"
YE berättar också att efter det första förhöret går hon till UL AW, PS och JR och då beslutades det att man skulle rubricera det hela som människorov istället och att SD skulle sättas upp som misstänkt. Det berodde nog inte bara på att SD ville kramas. Dessvärre skriver YE detta PM 18 maj, tre dagar efter förhöret.
Hon berättar också i PM:et att hon får i uppdrag att ringa SD för ett nytt förhör. Exakt vad som sades i samtalet vet vi inte, han kan då ha uttryckt något som inte kom på pränt. YE berättar dock att SD sagt att de var i packningstagen.
Han kan ju ha uttryckt någon slags förvåning även om han säger att det är viktigt med Lenas försvinnande, eller att man kan ana en slags underton där han drar upp packningen och även talar om att han måste betala vite som skulle kunna tydas som att han har invändningar mot att komma, han har ju just varit där:
"Han uppgav då att han höll på att packa bilen för att han skulle åka till Arlanda. Han och hans
fru Hanna, som han separerat ifrån, skulle åka till USA på morgonen den 16 maj. Resan var
bokad sedan hösten 2017, medan han och frun fortfarande bodde ihop. En hotellnatt var
beställd på Arlanda, uppgav Stefan. Stefan sa att det var viktigt med Lenas försvinnande, och
att han skulle komma till Polisstationen. "
"Som jag kommer ihåg det så uppträdde inte Stefan annorlunda än vid första tillfället. Jag
kommer dock ihåg att han sa att han var tvungen att betala ett vite för att han inte hade hunnit
klart med arbetet i tid. Så möjligtvis att han var lite irriterad över detta."
Ett annat är ju buskarna.
Man var ju på plats i efterhand och sågade ner syrenträdet. Det är visserligen sådant som en boende i området skulle kunna ha sett, men det är väl inget som man kan lista ut/gissa på bara så där.
Jag vet också att en skribent (Limetime) berättade att det var en helt annan sak att vara på platsen än att se bilderna. Avstånden var väldigt mycket kortare än vad bilderna gav sken av t ex.
Och vi vet också nu att man säkrat mycket spår, men haft svårt att knyta till gm.
"Om du bor i Örebro med omnejd så besök platsen så får du en helt annan bild av hur brottsplatsen och eventuellt fyndplatsen ser ut. Den beskrivningen som framgår här är inte helt glasklar. Jag tar inte gift på att det är som jag påstår men teknikerna har varit på platsen efter att avspärrning släppt och grävt upp och tagit ner ytterligare buskar på platsen. Från Polisen sida har man säkrar mycket spår men tydligen svårt att knyta något till GM."
Semestervecka, var om jag förstod PS bok fred- sönd, dvs tre dagar. Pressen nämnde semester. Jag tänker där att man kanske inte vill gå för mycket in i sådana detaljer? Vilka kunde rimligen veta exakt hur många dagar?
Här är ett till inlägg som svar till en skribent C, där MV blir riktigt arg och säger lite intressanta saker som svar:
"Då du inte har en susning om vem jag är vilken bakgrund jag besitter eller min utbildning. Så bör du inte beskriva mig som okunnig.
Ditt resonemang kring att SD inte säger någonting till polisen men till sin advokat har att göra med att han inte vill gola.
Utan att gå in på detaljer, så kan jag säga att om jag vore kriminell och ingick i samma kriminella nätverk som SD skulle jag ligga sömnlös på nätterna i rädsla för att SD skulle ha en poliskontakt. Han pratar på värre under förhören, både vitt och brett. En yrkeskriminell vet att bevisbördan ligger på polis och åklagare och säger inte mera än nödvändigt. Så där faller ditt resonemang.
Så försök inte lära mig rättsväsendet det vore som att förklara för en eskimå hur han bäst klarar av kylan."
Nedan MV inlägg från mitt förra inlägg:
-------------------------------------------------------------------------------
"HD ska haft psykisk ohälsa en längre tid och har en nedstämdhet eller får medicinering som påverkar sinnesstämningen så är en vanlig biverkning minskad sexlust. Och SD verkar ha ett stort behov av just den biten och förklarar varför han väljer att vara otrogen."
"Om du bor i Örebro med omnejd så besök platsen så får du en helt annan bild av hur brottsplatsen och eventuellt fyndplatsen ser ut. Den beskrivningen som framgår här är inte helt glasklar. Jag tar inte gift på att det är som jag påstår men teknikerna har varit på platsen efter att avspärrning släppt och grävt upp och tagit ner ytterligare buskar på platsen. Från Polisen sida har man säkrar mycket spår men tydligen svårt att knyta något till GM."
"Det har kommit till polisens kännedom att SD via sms gjort inviter som kan tolkas som sexuella till andra kvinnor i samma område och som SD har haft anknytning till via sina barn. Det är naturligtvis besvärande uppgifter för SD att besvara när det gäller hans sexliv."
"HD har lidit av psykisk ohälsa sen deras andra barn föddes. Så det har ingenting med jobbet att göra."
"Det finns ingenting som tyder på att kroppen flyttats utan BP och FP är densamma."
"Att man valde att flytta på Peter Springare var att efter hans semestervecka i inledningen av utredningen. Så hade man misskött utredningen så Peter var minst sagt upprörd och Bo Andersson som är polisområdes chef drar inte jämt med Peter vilket ledde till förflyttningen. Peter Springare är den mest kompletta utredaren på grova brott."
"SD nekar till att träffat LW mordkvällen. Men har självklart träffat LW tidigare.
Det finns en digital konversation som SD inte kan förneka och han erkände den först när han fick beviset på bordet innan så var han helt oförstående till varför han vart förhörd."
För att få rätt (eller fel) känsla för vad man ska tro vad hen vet vid skrivandet måste man ha följt alla inlägg i tråden (för att se vad som framkommit från andra ts, och här pratar vi om väldigt många inlägg). Vet inte ens om det hjälper för många inlägg har blivit borttagna.
Jag hade min "tro" vid tiden (och nu) och andra hade en annan uppfattning. Svårt att se vi kommer få någon riktig lösning och blir ense (var och en är lycklig i sin tro).
Iof har det inget med lösningen av mordet att göra så strunt samma för min del.
Men det måste du väl veta efter att ha följt tråden så här länge?
SD hittade på olika undanflykter för att slippa. Han visste att om han svarade "Nej." så hade
det blivit drama direkt med hot och krav. När han till sist kom hem och svarade att han hade
"lite måsten" så skickade hon sitt förberedda hot inom några sekunder. Ett foto på en logg-remsa.
Som vi inte vet vad den betydde men SD förstod nog precis vad hon menade.
Intressant här med din teori. Den låter mer som om han då misstolkar/övertolkar LW. Tror saker utan att veta. Förutsätter.
Det fanns väl inget riktigt påtagligt tjafts, hot eller krav från LW i den lilla kommunikationen de hade under mordkvällen?
9 dagar kvar till onsdagen 7 april med start kl 9.00
Förhandlingsdagar då dörrarna är öppna för media och allmänhet:
7, 8 och 9/4,
12 och 13/4
15/4 (parternas sakframställningar)
3, 4 och 5/5 (personalia och parternas slutanföranden)
Förhandlingen hålls i sal 2 vid Örebro tingsrätt på Järnvägsgatan 1A.
Lagom till helgen kanske det blir nya rubriker i NA?
Någon som kollat om fler kompletteringar är inlämnade?
Varför hade hon fortfarande sex med honom? Varför skickade hon nakenbilder till honom?
Varför bakade hon hjärtformad kaka till honom? Varför tjatade hon på honom hela kvällen
14/5 om att han skulle komma till henne? På vilket sätt visar hennes beteende att hon var
på väg bort från honom?
Varför hade hon fortfarande sex med honom?
Kanske som ett farvälsex (som bara LW visste om), likt försoningssex som är trevligt i normala förhållanden.
Varför skickade hon nakenbilden till honom?
De verkar skicka nakenbilder till varandra lika som de flesta andra skickar vykort.
Varför bakade hon en hjärtformad kaka till honom?
Var nog så enkelt att kakan bara var av den formen... framtagen till lillemans födelsedag kanhända. LW visade för SD och skojade till det lite inför hennes brytning från mannen som lovat guld och gröna skogar så länge.
Varför hade hon fortfarande sex med honom? Varför skickade hon nakenbilder till honom?
Varför bakade hon hjärtformad kaka till honom? Varför tjatade hon på honom hela kvällen
14/5 om att han skulle komma till henne? På vilket sätt visar hennes beteende att hon var
på väg bort från honom?
Inte alla bara vänder och går efter sex år.
Ett sista adjö? Ett sista snack? Inte alla spottar och fräser när de lämnar sin partner, eller snackar skit om denne. Lena har tidigare visat att hon inte är intresserad av sånt när hon väl lämnar. Däremot är SD förbannad för han vet exakt vad som gällde, och detta var sista chansen att slå ihjäl henne. Och med minsta lilla tur så är han på väg till USA onsdag morgon.
Han VAR på väg - men gränspolisen låste in honom och han fick flyga tillbaka till kalla Sverige. Nu får vi se om det räcker för en fällande dom
Kanske som ett farvälsex (som bara LW visste om), likt försoningssex som är trevligt i normala förhållanden.
Varför skickade hon nakenbilden till honom?
De verkar skicka nakenbilder till varandra lika som de flesta andra skickar vykort.
Varför bakade hon en hjärtformad kaka till honom?
Var nog så enkelt att kakan bara var av den formen... framtagen till lillemans födelsedag kanhända. LW visade för SD och skojade till det lite inför hennes brytning från mannen som lovat guld och gröna skogar så länge.
Det känns inte rimligt att L skulle äta av kakan med A om den var tänkt till födelsedagsfikat.
Inte sjunger man och grattar med rester av en kladdkaka? Hon hade väl dessutom bakat en stor kladdkaka till släktfirandet innan, antar att detta var en extra som sparats.
Vad trevlig stämning det är i tråden, läser just nu P7 utlåtandet.
Ska jag tända så det blir mer stämning bland oss ?
Sött, Salt, BitterEnd. Blev det kladdkaka ?
Till P7 utlåtandet ifrån Rättsmedicinverket
Utlåtande av Äva L St*dler.
Bor han i lägenhet .. Huset som försvann ?
Hade han två års kärleksrelation till LenaW ?
Ingen simpel lögnare det där.
Fö. tycker jag det ser ut som ett intyg för "Ensam och psykiskt sjuk pappa söker" med tråkig stämma som förlöper . . .
Jo, men har inte reviewern nån koll på sånt eller är det upp till CO menar du?
Hur stör man en cache btw. Vad händer? Springer folk som yra hönor och loggar fel burk eller varför går hon bananas?
Över till SD. Vad vire vitsen att krångla med just my real six string, sen är han ju FTF på den.
Reviewern kan uppskatta avståndet, men eftersom varje koordinat pekar ut ett område på några kvadratmeter så kan det "riktiga" avståndet mellan två platser också skilja några meter. Det naturliga är att man flyttar en aning på den nya cachen eller bara gör en bättre "avrundning" för att få ett godtagbart avstånd. Det är rimligt att cacheägarna tillfrågas i en sådan process.
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Intressant här med din teori. Den låter mer som om han då misstolkar/övertolkar LW. Tror saker utan att veta. Förutsätter.
Det fanns väl inget riktigt påtagligt tjafts, hot eller krav från LW i den lilla kommunikationen de hade under mordkvällen?
Bilden på loggremsan har ingen naturlig plats i kommunikation utan kan ha varit en utlösande faktor. Vill hon av någon anledning diskutera (förklara, ursäkta) raderingarna av loggar så finns det bättre sätt (eller tillfällen) att starta den diskussionen. Den mest välvilliga tolkning man skulle kunna göra är att hon insisterar på att de måste träffas.
... den springande punkten är väl om hon öht var på väg bort så som hon beter sig.
Men han kunde ju alltid få tro det.
HD har aldrig varit på väg bort från SD.
Hon provade hela tiden olika metoder för att få tillbaka hans intresse.
Skiljer sig för att sedan åka på försoningsresa.
Sexchattar med Sillen medan hon skriver JÄD till SD.
Talar om vilken bra pappa han är när han precis har varit elak mot dottern.
Hon vill att han ska reagera och vilja ha henne tillbaka.
Det är vad allt går ut på för henne.