Citat:
Ursprungligen postat av
Takadongtakadang
Det här låter ju inte klokt.
Nej, men vi lever trots allt i en clownvärld utan dess like just nu.
Citat:
I vilket land är det som ungdomar går miste om sin skolgång?
Jag har fått intrycket av att de flesta länder stängt sina skolor stora delar av det senaste året. UK är väl ett exempel.
Citat:
Hur gjorde paren i "olika länder" för att träffa varandra INNAN pandemin? Teleportering?
Jag förstår att du precis som så många andra numera blivit så vana vid 1984-fascismen att ni glömt bort hur livet var innan convid, men jag kan upplysa dig om att på den tiden kunde man resa till andra länder för att besöka t ex sin partner. Det var bara att ta med sig sitt pass och sätta sig på ett flyg. True story.
Citat:
Var är det de inte kan träffas NU?
? Bor man i olika länder kan man inte träffas. Åtminstone inte utan massor av krångel. Bor du i UK t ex och vill besöka din partner som bor i t ex Sverige tvingas du betala motsvarande 60 000 kr i böter. De flesta har inte råd med detta.
Citat:
Vilka är dessa "psykopatpolitiker" du pratar om?
De flesta guvernörer och borgmästare i demokratstyrda stater i USA, t ex Michigan, Illinois, Kalifornien, Los Angeles, New York. För att nämna några. Samtliga av dessa har förordat hårda inskränkningar i människors friheter, angiverisamhälle, maskkrav etc medan de själva ertappas med att bryta sina egna regler. Men du kanske inte följer amerikansk nyhetsrapportering?
Nicola Sturgeon i Skottland, Jacinda Arden i Nya Zeeland och Daniel Andrews i Victoria, Australien kan man också med fog placera in kategorien politiker som är psykopater. Ser man inte hur mycket dessa njuter av den enorma makt de nu besitter saknar man totalt förmåga att läsa av människor.
Vad gäller en sån som t ex Boris Johnson är jag inte säker på om han är en psykopat eller bara en idiot. Jag lutar mer åt det senare. Psykopaterna är de som ger honom order. Så ser det ut på de flesta håll. Politiker har noll koll.