2021-03-28, 23:21
Medlem
WimHofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Det vet jag. Både smittfallen och dödstalet har sjunkit som ett sten mot noll.
Fördelen att vara utanför EU.

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/uk/

Samtidigt är man ett av få länder som fortfarande uppvisar klar total överdödlighet. Skrämmande kurva om man jämför med tex Sveriges.

https://www.euromomo.eu/graphs-and-maps/
Citera
2021-03-28, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WimHof
Det enda vi vet är att de inte får lämna landet, 5000 pund kostar kalaset. Så mycket för det vaccinet.

https://www.express.co.uk/travel/articles/1413337/holidays-illegal-fine-new-covid-laws-overseas-travel-monday
Självklart vill inte de släppa in alla möjliga virus varianter som härjar i olika länder som inte har skött sig.
Nu är äntligen smittspridningen under kontroll i England och de vill inte ta mer risk.
Helt rätt att införa en sån restriktion.
Det finns säkert många sevärdheter i England som folk kan underhålla sig med.
Citera
2021-03-28, 23:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Antialles
Nej din idiot, det är du som inte kan föreställa dig hur det är för folk att mista allt de har byggt upp för att galna psykopat politiker har bestämt sig för att stänga ner allt. Nu pratar jag inte om Sverige utan om andra länder...

Inte bara det, ungdomar som går miste om sin skolgång och allt som hör till det, till par som bor i olika länder som inte kan träffa varandra och så vidare och så vidare.
Och för vad, så att multisjuka 90-åringar ska leva någon vecka till?
Därmed inget ont sagt om multisjuka 90-åringar, vi alla kommer förhoppningsvis att nå dit en vacker dag, men man måste se HELHETEN vilket du och många andra dårar i denna tråd saknar förmåga att göra.

Sverige är tragiskt det stämmer, men inte på grund av denna "pandemi". Tvärtom så har denna "pandemi" visat att Sverige nog förmodligen det bästa landet att bo i . Fan jag överväger till och med att rösta på sossarna i nästa val, något jag ALDRIG trodde att jag skulle göra...

Förstår du inte att vi har en pandemi och att viruset sprider sig exceptionellt. Agerar vi inte proaktivt så är det klippt, enkelt beskrivet.

Du kanske får rätt 8 gånger av 10. Men 2 gånger av 10 blir konsekvenserna så stora att åtgärderna för de förebyggande insatserna övervinner allt.

Försök att förstå detta grundläggande. Din jävla frihet är bara egoism!
Citera
2021-03-28, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Får man fråga varför? Är hon neurotisk?

Vill kunna resa, gå på restauranger, leva normalt igen. Även om risken att dö är liten så vore det inte så kul att tappa lukten eller bli kroniskt trött heller.
Citera
2021-03-28, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antialles
Nej din idiot, det är du som inte kan föreställa dig hur det är för folk att mista allt de har byggt upp för att galna psykopat politiker har bestämt sig för att stänga ner allt. Nu pratar jag inte om Sverige utan om andra länder...

Inte bara det, ungdomar som går miste om sin skolgång och allt som hör till det, till par som bor i olika länder som inte kan träffa varandra och så vidare och så vidare.
Och för vad, så att multisjuka 90-åringar ska leva någon vecka till?
Därmed inget ont sagt om multisjuka 90-åringar, vi alla kommer förhoppningsvis att nå dit en vacker dag, men man måste se HELHETEN vilket du och många andra dårar i denna tråd saknar förmåga att göra.

Sverige är tragiskt det stämmer, men inte på grund av denna "pandemi". Tvärtom så har denna "pandemi" visat att Sverige nog förmodligen det bästa landet att bo i . Fan jag överväger till och med att rösta på sossarna i nästa val, något jag ALDRIG trodde att jag skulle göra...
Nästa val rösta på Norge. De har 20 gånger lägre dödsfall än Sverige och har ändå inte så många som förlorat allt de har byggt upp.
Citera
2021-03-28, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hissen100
Förstår du inte att vi har en pandemi och att viruset sprider sig exceptionellt. Agerar vi inte proaktivt så är det klippt, enkelt beskrivet.

Du kanske får rätt 8 gånger av 10. Men 2 gånger av 10 blir konsekvenserna så stora att åtgärderna för de förebyggande insatserna övervinner allt.

Fast vi alla är ju egoister under denna pandemi på något sätt.. Du isolerar dig och sätter dig själv i karantän men du ser ju att andra rör sig ganska fritt och så vill du stänga ner. Ingen kommer vara 100 procent helt nöjd under denna pandemi. Dem som gått före i vaccinations kön är ju också egoister men ingen coronaalarmist fördömer dem.
Citera
2021-03-28, 23:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hissen100

Livet är kort och friska människor ska inte sitta hemma i nån jävla karantän eller bära munblöja...
Vilken jävla pandemi pratar du om förresten? När man måste testa om man ens har sjukdomen?
När fotboll och all annan sport pågår?
När politiker och kändisar känner sig tvungna att direktsända sin vaccinering?
Eller när man måste muta läkare med 13.000 dollar för att ange Corona som dödsorsak?
Citera
2021-03-28, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Det viktiga i nuläget är att stoppa spridningen av nya varianter som kan ta sig förbi det skydd som vaccinet ger. Vi kan inte hindra att varianterna uppstår. Men vi kan hindra att dom kommer till Sverige.

Att begära vaccinationsintyg kan vara otillräckligt.
Det där med att stänga gränserna helt, vi vet alla att det inte kommer hända.

Problemet med en ny mutation är att du inte ser om den är farlig på annat sätt än genom att studera hur den sprids och drabbar folk. När UK hittade sin mutation, och insåg att den var mer smittsam, så hade UK redan miljontals smittade. Den hade också hunnit etablera sig i hela Europa. Det var så man förstod att mutationen smittade mer.

Så kommer det fortsätta. Lösningen du efterfrågar, att slippa covid helt, finns inte på kartan.
Citera
2021-03-28, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Ja det är väl ändå seriöst att sätta sin befolkning först? På torsdag får min 32-åriga fullt friska fru, som jobbat hemifrån i ett år nu och har väldigt låg risk att bli smittad, sitt vaccin. Pfizer förstås och inget fulvaccin. I USA vaccineras nämligen runt 3 miljoner pers per dag nu - man vet knappt vad man ska göra med allt vaccin som formligen väller ut ur fabrikerna!

Jag misstänker att min hund kommer bli vaccinerad innan de flesta 65-åringar i Sverige blivit det!
Ja, det riktigt bra i USA. Vallöftet var 100 milj vaccinerade på 100 dagar. Nu blir det 200 milj på 100 dagar.
Så din prognos om att amerikanska hundar blir vaccinerade tidigare än svenska 65 åringar är inte alls långsökt !
Citera
2021-03-28, 23:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Ursäkta mig?

Jag ställde frågan till en uppenbar foliehattsbärare som förnekar allvaret i situationen med länkar till folk som hävdar att allt är hittepå.

Varför försöker du insinuera saker om att jag skulle jobba för någon/några?
Jag är för övrigt ekonomiskt oberoende helt av egen kraft och tar inte order från någon.

Däremot är jag svensk och kommer försvara uppenbar smutskastning mot mitt land. Dock kommer jag aldrig försvara vår uppenbart misslyckade strategi eller vår oerhörts fega regering som gömmer sig bakom myndigheter.

Men de lyckas bra i denna tråden uppenbart, där många lägger hela skulden på Tegnell.
Han bär inte hela skulden eller har något huvudansvar. Oavsett hur inkompetent han må vara.. I den privata sektorn sparkas inkompetenta medarbetare omedelbart (om inte facket kommer emellan).
Om närmaste chef inte gör detta, ryker istället vederbörande själv..
Tegnell är bara en marionett, en pajas man bara har knuffat fram.

Vad är det för trams om Sverige, och det du försöker försvara. Sverige är så förstört och sargat att det inte kan resa sig ens med konstgjord andning eller hjärtmassage.
Citera
2021-03-28, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Nästa val rösta på Norge. De har 20 gånger lägre dödsfall än Sverige och har ändå inte så många som förlorat allt de har byggt upp.
Livet är lätt när man har en oljefond.
Citera
2021-03-29, 00:12
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Fetmaparadoxen!
Man kan bli sjuk av att väga några kilo för mycket, men blir man sjuk klarar man sig bättre om man har lite övervikt.

Just covid har ju hittills varit lite extra besvärligt för de som är överviktiga, men vid nästa pandemi är det kanske extra gynnsamt att vara överviktig.

Ja för just C-19 tycks ålder och övervikt vara en särdeles dålig kombination.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in