2021-03-28, 22:46
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvastfeningen
Fast det är nog tyvärr just så. Vi i västvärlden äter ihjäl oss och med corona då blir det en ytterligare tankeställare. Redan vid bmi över 25 ökar risken markant att drabbas av högt blodtryck, diabetes, hjärtproblem och leversjukdomar.
Mem va fan vi ska alla dö till slut och du kan se ut som en sparris och dö en stroke i ändå.

Risken att dö i corona är forfarande mikroskopisk även om du är en halvfet medelålder hen.

Fast nu är det faktist så att överviktiga lever längre än både normalviktiga och magra. Kraftig fetma är dock kontraindikation.
Citera
2021-03-28, 22:49
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antialles
Hur många fullt friska 32-åringar har dött av Corona? Inte så många skulle jag tro...
Hur många fullt friska 32-åringar kommer att dö av vaccinet? Betydligt fler skulle jag tro...

När vaccinet är betydligt mer farligt än själva sjukdomen, ja då är det efterblivet att vaccinera sig.
Nu är ju Harrywinston dum i huvudet, så hans fru kanske offrar sig för att göra honom nöjd...
Men det är också efterblivet, bättre lämna den hypokondriske gubben i så fall.
Bäst att reda på fakta istället för att tro, men problemet är att det inte är möjligt innan pandemin är slut.

Just nu är det få döda i Sverige under 32 år, men det säger ju lika lite som när AIK leder över Göteborg i halvtid.

Så länge viruset tillåts sprida sig ganska fritt över världen och fortsätter att skapa nya livskraftiga mutationer så vet vi ju inte hur det kommer att sluta.
Citera
2021-03-28, 22:49
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hissen100
Både jag och min fru har jobbat idag (web-läkarna) vi har nekat massor som har försökt att testa sig. Det går inte längre eftersom subventionerna från myndigheten plötsligt drogs in.

Tycker att du Bertil kan fråga din uppdragsgivare varför denna vansinnes-politiken kan fortgå?

Ursäkta mig?

Jag ställde frågan till en uppenbar foliehattsbärare som förnekar allvaret i situationen med länkar till folk som hävdar att allt är hittepå.

Varför försöker du insinuera saker om att jag skulle jobba för någon/några?
Jag är för övrigt ekonomiskt oberoende helt av egen kraft och tar inte order från någon.

Däremot är jag svensk och kommer försvara uppenbar smutskastning mot mitt land. Dock kommer jag aldrig försvara vår uppenbart misslyckade strategi eller vår oerhörts fega regering som gömmer sig bakom myndigheter.

Men de lyckas bra i denna tråden uppenbart, där många lägger hela skulden på Tegnell.
Han bär inte hela skulden eller har något huvudansvar. Oavsett hur inkompetent han må vara.. I den privata sektorn sparkas inkompetenta medarbetare omedelbart (om inte facket kommer emellan).
Om närmaste chef inte gör detta, ryker istället vederbörande själv..
Citera
2021-03-28, 22:50
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Antialles
Hur många fullt friska 32-åringar har dött av Corona? Inte så många skulle jag tro...
Hur många fullt friska 32-åringar kommer att dö av vaccinet? Betydligt fler skulle jag tro...

När vaccinet är betydligt mer farligt än själva sjukdomen, ja då är det efterblivet att vaccinera sig.
Nu är ju Harrywinston dum i huvudet, så hans fru kanske offrar sig för att göra honom nöjd...
Men det är också efterblivet, bättre lämna den hypokondriske gubben i så fall.

Poängen med vaccineringen är att få ner smittspridningen oavsett om du personligen inte har en hög risk att bli allvarligt sjuk i covid.

Att vaccinet är farligare än själva viruset har inte påvisats av någon seriös källa.
Citera
2021-03-28, 22:50
Avslutad
Citat:
Du är så förbannat bortskämd att du inte ens kan föreställa dig hur det ser ut på IVA, covid-19 avdelning.

Du slänger in skratt-gubbar och pyser av självgodhet. Skiter egentligen i kräk som dig men har märkt att det vimlar av såna idioter som dig överallt.

Sverige har blivit tragiskt.

Nej din idiot, det är du som inte kan föreställa dig hur det är för folk att mista allt de har byggt upp för att galna psykopat politiker har bestämt sig för att stänga ner allt. Nu pratar jag inte om Sverige utan om andra länder...

Inte bara det, ungdomar som går miste om sin skolgång och allt som hör till det, till par som bor i olika länder som inte kan träffa varandra och så vidare och så vidare.
Och för vad, så att multisjuka 90-åringar ska leva någon vecka till?
Därmed inget ont sagt om multisjuka 90-åringar, vi alla kommer förhoppningsvis att nå dit en vacker dag, men man måste se HELHETEN vilket du och många andra dårar i denna tråd saknar förmåga att göra.

Sverige är tragiskt det stämmer, men inte på grund av denna "pandemi". Tvärtom så har denna "pandemi" visat att Sverige nog förmodligen det bästa landet att bo i . Fan jag överväger till och med att rösta på sossarna i nästa val, något jag ALDRIG trodde att jag skulle göra...
Citera
2021-03-28, 23:01
Medlem
Citat:
Det är så viktigt att hålla sig i framkant, att ligga steget före. För det mesta får man inte rätt men det får man igen tusenfalt när det gäller.

Nu sprids smittan lavinartat, snart kommer folk dö i betydligt mer omfattning än tidigare! Många inom sjukvården och de med huvudet på skaft inser det.

Vad är det som tyder på detta?

Kolla på andelen som testar sig positivt - stabilt runt 10-11% sedan slutet av vecka 4. Skillnaden är att vi testar mycket mer nu. Vi har nästan fördubblat testningen sedan slutet av Januari. Vi hittar mer fall men betyder det att smittan är större?

Kollar vi istället fall i åldersgruppen 70+ så har dessa sjunkit från nyår när de låg på 4700 per veckan. Nu ligger de på 1500 fall per vecka. Tar vi bort 70-80 så är minskningen ännu större. Vaccineringen fungerar.

Kollar vi dödsfall så sjunker detta också kraftigt sedan nyår - mycket beroende på att att åldersgruppen 80+ blivit vaccinerade. Vecka 2 dog det 650 i denna åldersgrupp. Vecka 11 dog det 56 i denna åldersgrupp.

Det finns inget som tyder på att dödstalen kommer öka kraftigt till tidigare nivåer - särskilt inte om vaccinleveranserna fortsätter och ökar som de säger att de ska göra.

I April förväntas vi få nästan lika mycket vaccin som vi fått Januari, Februari och Mars och det borde räcka till nästan varje person över 70 år - i alla fall 1 dos.

När åldersgruppen över 70 är skyddade tror jag att avlidna per vecka kommer sjunka kraftigt. Tar man bort de över 70 år så ligger antal avlinda på 27-28 om dagen, dvs runt 4 om dagen - 60-69 står för mer än hälften av dessa.
Citera
2021-03-28, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fabbe2
Kommer SARS-CoV-2 från ett labb i Wuhan? Tidigare chefen for CDC tror det! Se CNNs program kl 03 i natt. Här är en teaser.

Finns många fler som är inne på samma spår, tex från en artikel i USA today .

Självklart! Allt annat är så in i helvete långsökt så det finns inte.
Citera
2021-03-28, 23:08
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Fast nu är det faktist så att överviktiga lever längre än både normalviktiga och magra. Kraftig fetma är dock kontraindikation.
Fetmaparadoxen!
Man kan bli sjuk av att väga några kilo för mycket, men blir man sjuk klarar man sig bättre om man har lite övervikt.

Just covid har ju hittills varit lite extra besvärligt för de som är överviktiga, men vid nästa pandemi är det kanske extra gynnsamt att vara överviktig.
Citera
2021-03-28, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av engammalfisk
Det är lite roligt, på vissa ställen i Kina spikade de igen portuppgångar med folk fortfarande i sina hem & i t.ex Frankrike & massor av ställen är det utegångsförbud & alla fabriker är stänga i månader medans i Sverige så är det "snälla, vi rekommenderar" vilket i sig är massmord.

Trams! Det står dig fritt att låsa in dig om du är orolig.
Citera
2021-03-28, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Självklart! Allt annat är så in i helvete långsökt så det finns inte.

Om det är så att viruset kommer från ett lab i Kina och vårdslöshet eller i värsta fall uppsåt ligger bakom spridningen så hoppas jag verkligen att Kina får betala dyrt.

Enorma skadestånd döms ut och vill de inte betala kan länder som USA kvitta mot värdepapper som Kina äger i USA (US Treasury bonds).

Jag hoppas det visar sig vad som är sant och OM det är som ovan så är det detta som blir den utlösande faktorn som får hela västvärlden att sluta upp mot Kina. Kina har inte en chans mot ett enat väst.
Citera
2021-03-28, 23:10
Medlem
WimHofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bongoloid
Läste att 57% av Storbritanniens vuxna hade blivit vaccinerade.
Nån som vet hur deras smittotal och dödstal har sett ut den senaste tiden?

Det enda vi vet är att de inte får lämna landet, 5000 pund kostar kalaset. Så mycket för det vaccinet.

https://www.express.co.uk/travel/articles/1413337/holidays-illegal-fine-new-covid-laws-overseas-travel-monday
Citera
2021-03-28, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bongoloid
Läste att 57% av Storbritanniens vuxna hade blivit vaccinerade.
Nån som vet hur deras smittotal och dödstal har sett ut den senaste tiden?
Det vet jag. Både smittfallen och dödstalet har sjunkit som ett sten mot noll.
Fördelen att vara utanför EU.

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/uk/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in