2021-03-28, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Hon agerade som "vittne" i målet mot DU som blev dömd i tingsrätten men friad i hovrätten.

Hon A.A. och E.A. låg "däckade" båda två när E.A. blev våldtagen enligt anmälan. Ändå agerade A.A. vittne, eftersom de båda lyssnade på inspelningen i efterhand och insåg vad som hade hänt under tiden när de "låg däckade".

Sen efteråt insåg hovrätten att detta inte var sant. MÄ hade klippt inspelningen så att den bäst passade hennes syften.

Båda är troligtvis knarkare. A.A. förekommer redan i belastningsregistret och hotat att döda sitt barn inför sin exman.

Jag förstår inte om den mamman fortfarande får träffa sin unge..
Det e kanske inte så konstigt om hon får träffa sin unge. Svenska rättsväsendet e nog rädda för att få Isobel Hadley och Sveland efter sej. Tyvärr e feghet cementerad.
Citera
2021-03-28, 19:58
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Gubbstrutten hade valet att inte umgås med henne. Det är inte ett dugg synd om honom.

Det håller jag delvis med om. Men vi ska trots allt inte victim shamea, eller hur?

Den gamla svaga gubben trodde på en lugn och mysig jul med den nya bekantskapen. Lussebullar, sill, hemgjorda köttbullar och en liten stänkare på det.

Istället blev lilla Göran nedbrottad och våldtagen av amazonkvinnan på över 180cm.

Det hör till saken att Göran är ca 1.60cm lång och nästan 80 år gammal. Tänk dig själv. Väldigt förnedrande att bli tagen på det där sättet för en gammal man.

Göran kämpade emot och skrek för sitt liv, men när penis stod upp så var det kört. Amazonkvinnan klev på.
Senast redigerad av Vaxad 2021-03-28 kl. 20:11.
Citera
2021-03-28, 19:58
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Right-humanist
(Har tagit bort adressen.)

Ni är fan i mig inte kloka! Och uppenbarligen inte läskunniga heller.
Det står ju klart och tydligt på MrKoll att hon INTE är åtalad för något brott.
Hon finns för övrigt inte i mer trovärdiga register heller.
Det ni ägnar er åt nu ÄR förtal fullt ut. Det enda som skyddar er är er anonymitet.

Vad vimsar du om? Nej, EA är, än så länge, inte dömd för något brott. Hon figurerar i en tvist med sin tidigare hyresvärd, inte mer. Hur det blir efter rättegången rörande förtal återstår att se. Henens väninna AA är dock dömd för olaga hot och ofredande.

Domen mot AA föll så sent som 2021-03-19 vilket förklarar varför du inte ser något hos MrKoll. Gör en sökning på Laxbase innan du vimsar vidare om förtal.
Citera
2021-03-28, 20:00
Medlem
Jagersros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Vad vimsar du om? Nej, EA är, än så länge, inte dömd för något brott. Hon figurerar i en tvist med sin tidigare hyresvärd, inte mer. Hur det blir efter rättegången rörande förtal återstår att se. Henens väninna AA är dock dömd för olaga hot och ofredande.

Domen mot AA föll så sent som 2021-03-19 vilket förklarar varför du inte ser något hos MrKoll. Gör en sökning på Laxbase innan du vimsar vidare om förtal.
Bra inlägg Vintergrisen !
Citera
2021-03-28, 20:05
Medlem
Jag har tänkte länge att jag ska skriva nu, för att jag vill ge er ett helt annat perspektiv och förstå att allt inte är svart eller vitt. Men jag vet också att detta är flashback och att ni inte kommer vilja lyssna på det jag har att säga, för ni har redan bestämt er om hur ni tror att det är.

Ni klandrar EA för att hon har spelat in och att det skett tidigare när hon anmält, ni menar att ljudfilen och de tidigare anmälningarna är bevis på att hon ljuger och anmält falskt, detta trots att även hon är friad från alla sådana misstankar.

Att bli våldtagen upprepade gånger är inte konstigt eller ovanligt, det är ett välkänt fenomen som kallas reviktimisering.

Men jag vill prata om ljudfilen som så många hakat upp sig på. Jag har själv blivit utsatt för våldtäkter, inte en, inte 2 utan över 100ggr, som jag anmält. Jag har sålt sex och använt sex I syfte att självskada (och innan någon skriker om att det inte är våldtäkt så de gånger jag refererar till som våldtäkt är när det inte funnits samtycke). Jag började spela in, för jag insåg att det var min enda trygghet, jag började med det vid ett tillfälle när jag var rädd att jag skulle dö. Jag spelade därefter in ALLA, för att ha som trygghet OM något skulle hända.

Ljudfiler blir stora, de blir svåra att maila osv så att EA klippte var inte konstigt, precis som hovrätten säger I sin dom, hon lämnade in det hon ansåg relevant. Att hon sedan har en ljudfil vid detta tillfälle kan ju ha hundratals förklaringar, som att hon upplevde honom obehaglig.

Ni var snabba på att döma honom, men sedan när det kröp fram att hon anmält förut så har ni istället tappat all form av analytisk förmåga.

Men som sagt, jag vet att ni inte kommer bry er om konsekvenserna av hur ni hatar henne eller att det kan finnas fler perspektiv att se och lyssna på. Jag kunde bara inte vara tyst längre.
Citera
2021-03-28, 20:08
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Svårt att hitta några invändningar mot det du skriver för så särdeles intelligent intryck ger hon inte. För övrigt hoppas jag att vi får svar på om väninnan "Lotta" faktiskt är samma AA som figurerade i det förra ärendet. När det gäller AA dömdes hon nämligen själv 2021-03-19 för olaga hot och ofredande.

Fast, om jag inte missförstått något så var det först vid överklagan till HR som man hade hela ljudfilen att tillgå?
Nej, redan TR hade båda filerna. De lyckades ändå komma fram till slutsatsen att DU skulle dömas våldtäkt. Hans trovärdighet ansågs låg eftersom han hade tjatat sig med i taxin hem till EA. Att EA hade fabriksåterställt tfn och utelämnat delar som talade för DUs version, det verkar inte ha varit ett problem. Inte heller kunde man räkna på fingrarna och inse att EA inte kan ha hunnit däcka och bli utsatt för ett övergrepp inom 20 minuter från att hon pratade i tfn i taxin.

Jag tror att advokat Massi sjabblade. Kanske trodde han att EAs trixande med ljudfilerna var tillräckligt. Tyvärr är rättegång i sexualmål numera en fullständig rysk roulette för en anklagad man.
Citera
2021-03-28, 20:09
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Nej, redan TR hade båda filerna. De lyckades ändå komma fram till slutsatsen att DU skulle dömas våldtäkt. Hans trovärdighet ansågs låg eftersom han hade tjatat sig med i taxin hem till EA. Att EA hade fabriksåterställt tfn och utelämnat delar som talade för DUs version, det verkar inte ha varit ett problem. Inte heller kunde man räkna på fingrarna och inse att EA inte kan ha hunnit däcka och bli utsatt för ett övergrepp inom 20 minuter från att hon pratade i tfn i taxin.

Jag tror att advokat Massi sjabblade. Kanske trodde han att EAs trixande med ljudfilerna var tillräckligt. Tyvärr är rättegång i sexualmål numera en fullständig rysk roulette för en anklagad man.

Okej, då får jag nog läsa igenom domarna från det ärendet en gång till.
Citera
2021-03-28, 20:12
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitapumps
Men varje händelse skall i rättsligt avseende bedömas oavsett vad som tidigare skett i personens förflutna. Det vet du också.

Ur förundersökningsprotokollet gällande det ärende som ska upp nu i april så framgår det att hon inte delar din syn på att vad som skett i en persons förflutna inte ska spela någon roll:
FL: I inlägget har du har länkat till olika artiklar Aftonbladet, Expressen.

⬛⬛⬛⬛⬛⬛⬛: Där har det inte lämnats ut något namn på honom, men det har funnits en generell uppfattning om att han är en person som går över gränsen. Han har tydligen haft ett rykte långt innan jag träffade honom, men det visste jag inte om.
Tillägget hon gör på slutet: 'men det visste jag inte om' förstärker mina tvivel om hur den där anmälan mot PA egentligen lades upp.

/Provokatör
Senast redigerad av Provokatör 2021-03-28 kl. 20:19.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alex1993
Jag har tänkte länge att jag ska skriva nu, för att jag vill ge er ett helt annat perspektiv och förstå att allt inte är svart eller vitt. Men jag vet också att detta är flashback och att ni inte kommer vilja lyssna på det jag har att säga, för ni har redan bestämt er om hur ni tror att det är.

Ni klandrar EA för att hon har spelat in och att det skett tidigare när hon anmält, ni menar att ljudfilen och de tidigare anmälningarna är bevis på att hon ljuger och anmält falskt, detta trots att även hon är friad från alla sådana misstankar.

Att bli våldtagen upprepade gånger är inte konstigt eller ovanligt, det är ett välkänt fenomen som kallas reviktimisering.

Men jag vill prata om ljudfilen som så många hakat upp sig på. Jag har själv blivit utsatt för våldtäkter, inte en, inte 2 utan över 100ggr, som jag anmält. Jag har sålt sex och använt sex I syfte att självskada (och innan någon skriker om att det inte är våldtäkt så de gånger jag refererar till som våldtäkt är när det inte funnits samtycke). Jag började spela in, för jag insåg att det var min enda trygghet, jag började med det vid ett tillfälle när jag var rädd att jag skulle dö. Jag spelade därefter in ALLA, för att ha som trygghet OM något skulle hända.

Ljudfiler blir stora, de blir svåra att maila osv så att EA klippte var inte konstigt, precis som hovrätten säger I sin dom, hon lämnade in det hon ansåg relevant. Att hon sedan har en ljudfil vid detta tillfälle kan ju ha hundratals förklaringar, som att hon upplevde honom obehaglig.

Ni var snabba på att döma honom, men sedan när det kröp fram att hon anmält förut så har ni istället tappat all form av analytisk förmåga.

Men som sagt, jag vet att ni inte kommer bry er om konsekvenserna av hur ni hatar henne eller att det kan finnas fler perspektiv att se och lyssna på. Jag kunde bara inte vara tyst längre.

Vilket dösnack..
1. EA har gjort exakt samma sak två gånger tidigare och männen blev friade båda gångerna.
2. Det är inte bara ljudfiler EA har mixtrat med, det är även specifika sms som raderats.
3. EA gjorde en fabriksåterställning på telefonen i ytterligare ett försök att dölja hela sanningen.
Citera
Medlem
Jagersros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomaaa
Nja menar att det lär finnas kvinnor som vet att fenomenet som diskuteras existerar.
Du menar fenomenet att män inte ska anklagas för våldtäkt med falska fakta och falsk angivelse förmodar jag. Något annat är inte aktuellt längre i tråden.
Citera
2021-03-28, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarkov
Vilket dösnack..
1. EA har gjort exakt samma sak två gånger tidigare och männen blev friade båda gångerna.
2. Det är inte bara ljudfiler EA har mixtrat med, det är även specifika sms som raderats.
3. EA gjorde en fabriksåterställning på telefonen i ytterligare ett försök att dölja hela sanningen.

Jag håller inte med, jag har som sagt anmält hur många gånger som helst, ingen har blivit dömd. Skulle jag berätta om enskilda fall skulle de flesta Säga att det är solklart, men om ni inte vet det så krävs det mer än så för att någon ska bli dömd, vilket är bra för oskyldiga ska inte dömas. Att ha gjort det flera ggr är inte klandervärt.

Att sms har raderats kan ju inte heller enskilt anses ge fog till att ni vet bättre än åklagaren som lade ner utredningen gällande falsk tillvitelse. Dessutom var det inte ens hon som anmälde.
Citera
2021-03-28, 20:16
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ullipersson
Vill du verkligen att det ska bli ännu färre som anmäler våldtäkt? Borde inte det stora mörkertalet istället uppmuntras på alla sätt att göra det?
Av de anmälda våldtäkterna är det väldigt få som döms. Är det inte på det fokus bör hamna?
Eller så inser man att en aktivitet (sex) som i >99% av fallen är frivillig och önskvärd från båda parter, och som sker med bara två personer närvarande, i princip är omöjlig att lagföra om något mått av ofrivillighet men inte våld förekommit. Att bara lita på ena parten är inte rättssäkert, oavsett vad Wallin & co tror och tycker. Således kommer majoriteten av anmälningarna att läggas ner. Det är inte önskvärt, men ändå helt i sin ordning.

Alternativt får vi alla börja spela in alla sexualakter, kanske även inom äktenskapet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in