2021-03-28, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Exakt!

Var och en av politiker/mediarepresentanter och poliser borde ta sig en funderare angående huruvida de önskar att bo i ett samhälle där det själva eller deras anhöriga kan dömas till fängelsedom endast pga påståenden. Är detta en rättstat som gör så?

Eller hör och häpna om inte bara ord mot ord utan mha "vittnen" som stödbevis. Vittnen som varken har sett eller hört ett skit och som inte har varit på plats, men som har pratat med MÄ i efteråt och som kan alltså endast vittna vad MÄ påstår. Vad fan är det för "vittne"?

Om jag påstår till polisen att jag har blivit rånad och även berättar detta till en kompis - ska den här kompisen stå i rätten och "vittna" om ATT jag har blivit rånad?

Men så funkar det tydligen med våldtäktsanmälningar.

Sen tycks det dessutom inte ens spelar roll huruvida detta vittne själv förekommer i belastningsregistret..

Och fortfarande förstår jag mig inte på vad feministerna är ute efter. Att deras söner ska sitta inne för falskanmälan? Att deras bröder ska skämmas för ett brott de ej har begått. Och förlora sitt anseende och arbete?

Hur kan man försvara ett bedrägligt beteende i "rättvisans namn"?
Det är helt vansinnigt! Vem som helst kan gå till sin kompis och berätta vad den kompisen ska säga till polisen vilket dessutom gör att kompisen och målsäganden lämnar samma historia. Bara det räcker för att få en man dömd för våldtäkt.

Denna vansinniga lag som tillåter sådana "vittnen" hör inte hemma i en rättsstat och måste skrotas. Detta påminner om häxprocesserna när vem som helst kunde berätta för en kompis att en person var en häxa och hon kunde då bli dömd till döden. Såhär får det inte gå till år 2021
Likt förbannat kämpar feministerna för att det ska bli ännu lättare att döma män för våldtäkt.
Senast redigerad av ApanApansson. 2021-03-28 kl. 16:12.
Citera
2021-03-28, 16:10
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
GL ville väl ge sin bild av vad som hände, vad är konstigt med det? Att han inte undanhöll sina egna snedsteg ska han ha heder för, inte skit. Hur kan man INTE uppskatta ärlighet?
Lambertz är en boomer & dom tror ofta att uppriktighet & sanning på något vis skyddar dom. Så kanske det var en gång i tiden, men nu har vi inte det samhället längre.
Citera
2021-03-28, 16:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Jo förutsatt att den gode Göran varit helt sanningsenlig. Jag tvivlar. Han har säkert slirat på en del detaljer åtminstone för att framstå i bättre dager. Det är mänskligt och behöver inte nödvändigtvis betyda att han gjort sig skyldig till brott.

Vi får se var detta slutar. Tror inte det händer så mycket mer faktiskt trots att en del här inne dreglande väntar på att kvinnan ska in i fängelse.

En sjaskig historia och alla mina fördomar om Lambertz har bekräftats med råge. Så kan vi säga
Det är fortfarande kvinnan som har bevisbördan, oavsett vad man tycker om Lampskärmen i övrigt.

Vi får inte glömma bort att hon företräder alla våldtagna kvinnor och han alla män som blivit falskt anklagade. Resultatet är det viktiga, inte vad vi tycker om de medspelande.
Citera
2021-03-28, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Lambertz ljuger hela tiden. Om du vill använda kvinnans bakgrund som någon sorts bevis måste ju det omvända gälla också, eller hur

Varför då? Det är ju kvinnan som anklagar Lambertz.
Lambertz har ju inte påstått att kvinnan var tajt som en liten filippinska och att hon hade en god o fin hud som en nektarin. Lambertz verkar ej ha ljugit om deras stund på tu man hand. Hon verkar ha ljugit om denna stund med honom och även om andra stunder i sitt fattiga liv.
Citera
2021-03-28, 16:14
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Lambertz är en boomer & dom tror ofta att uppriktighet & sanning på något vis skyddar dom. Så kanske det var en gång i tiden, men nu har vi inte det samhället längre.
Tack vare att han berättade om att hon avvisade honom i början kan han senare, om han vill, förklara varför det på inspelningen hörs att hon säger att han ska sluta. Så det gynnar honom. Dock tror jag att han sa det han sa av ren ärlighet utan någon direkt baktanke. Han ville ge sin bild av händelsen. Vi är vana vid att folk anpassar sin story efter vad som gynnar dem själva, och när vissa inte är sådana misstolkas de.
Citera
2021-03-28, 16:16
Medlem
Till "Vaxad", "90510", "Shitty Cunt-man", "farbror_barbro", "Enoch.Thulin" m.fl. vilka har fel.

Från hovrättens dom:

"Tingsrätten har i sin dom prövat DU:s påståenden om att den nyssnämnda ljudfilen skulle vara tekniskt manipulerad och att EA skulle ha iscensatt det som hände i lägenheten och funnit att så inte är fallet. Hovrätten delar tingsrättens bedömning i dessa delar."
Citera
2021-03-28, 16:19
Moderator
-Info-s avatar
För de som inte läst denna artikel så kan den vara intressant att läsa då den tar upp hur hon förgör man efter man:

Citat:
– Vi kallade henne ”Psykot”, hon var helt oberäknelig och samtidigt väldigt manipulativ. Hon är nog van vid att få sin vilja igenom, speciellt gentemot män, säger en av dem till Stoppa Pressarna.
Citat:
Expojkvän:

En av kvinnans tidigare pojkvänner, en känd egenföretagare, lånade ut en övernattningslägenhet till sin dåvarande flickvän. När relationen blev ansträngd bytte kvinnan lås i lägenheten där hon barrikaderade sig. Hon krävde också pengar för att flytta.
– Han mådde oerhört dåligt under den här relationen, han fick ett psykbryt, berättade en vän till egenföretagaren.
Citat:
Exmannen:

– Jag har inte längre en känsla av att jag ska bli dödad i ett av hennes utbrott (eller få veta att hon tänker stoppa in en penna i mina ögon/klippa av mina tår med en sekatör när jag sover, eller elda upp mitt hus osv osv osv)..

https://stoppapressarna.se/svenskt/ex-maken-talar-ut-om-lambertz-kvinnans-terror
Citera
2021-03-28, 16:21
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av turebjoerkman
Jag tror att GL mkt väl kan vara oskyldig. Men hans utspel i media i efterhand var ju inte så smart eller ens smakligt.

Varför säger man " blir lite kladdig av mig då jag är berusad"?

Undras om det som hände var att han tjatade till sig sex? Vart fall inte våldtäkt, men tycker ändå han gjorde bort sig i media nu i efterhand. Han uttalanden har ju inte direkt väckt sympati för honom.

Därför att han varit fysisk mot målsäganden och tydligt velat ligga med henne. Om Lambertz hade förbigått detta helt med tystnad hade han lämnat en öppning för att bli attackerad senare för att inte varit ärlig och öppen själv om vad som hänt. De hade varit ett sämre alternativ än att medge vad han gjorde. Sedan var nog "kladdig" inte ett bra ordval av Lambertz.
Citera
2021-03-28, 16:26
Medlem
Vem är det ni kallar EA?

Någon sa att när det står ord mot ord så drar alltid män det längsta strået? Ursäkta, men vad är det för efterbliven logik? Om ord står mot ord och det inte finns bevisning så ja, då brukar den som anklagas släppas och enligt efterbliven "logik" dra det längsta strået.. om du tycker att bli falskt anklagad för något fruktansvärt och få sitt namn draget i smutsen för att dra längsta strået..
Citera
2021-03-28, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Därför att han varit fysisk mot målsäganden och tydligt velat ligga med henne. Om Lambertz hade förbigått detta helt med tystnad hade han lämnat en öppning för att bli attackerad senare för att inte varit ärlig och öppen själv om vad som hänt. De hade varit ett sämre alternativ än att medge vad han gjorde. Sedan var nog "kladdig" inte ett bra ordval av Lambertz.

Kladdig brukas använda då man tagit på något äckligt eller typ fått lim, färg mm på händerna.
Kladdig kände han sig säkerligen när han fick veta att han tagit i/ hållit om en bedragerska.
Kladdig i detta fall är nog en känsla.
Senast redigerad av john-oskar 2021-03-28 kl. 16:29.
Citera
2021-03-28, 16:29
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Till "Vaxad", "90510", "Shitty Cunt-man", "farbror_barbro", "Enoch.Thulin" m.fl. vilka har fel.

Från hovrättens dom:

"Tingsrätten har i sin dom prövat DU:s påståenden om att den nyssnämnda ljudfilen skulle vara tekniskt manipulerad och att EA skulle ha iscensatt det som hände i lägenheten och funnit att så inte är fallet. Hovrätten delar tingsrättens bedömning i dessa delar."

Du är värdelös på att ta saker ur sitt sammanhang för att försöka gynna din agenda. Tekniskt manipulerad menar de t.ex. fejkat eller liknande. När vi säger "manipulerad" i tråden så betyder det att EA klippt och klistrat, vilket hon uppenbarligen gjort.

Detta är en av grundpelarna till korrigering av den felaktiga domen, direkt ur domen i Hovrätten:

Citat:
Citat:
När det gäller ljudfilen är det så att A startade en inspelning på sin mobil kl. 03.46 som pågår i en timme och 47 minuter. Den startades en liten stund efter att A, Alena Anderberg och D.U. hade kommit till A:s lägenhet och pågick i ca trekvartstimme efter att D.U. hade lämnat lägenheten.

A skickade en del av ljudfilen, 19 minuter, till polisen i samband med polisanmälan. Först vid ett senare tillfälle fick polisen del av den fullständiga inspelningen. Den korta versionen börjar direkt efter ett avsnitt där A ger uttryck för något som inte kan förstås på annat sätt än att det här varit fråga om frivilliga sexuella handlingar eftersom hon säger "Alltså tror du inte jag vet hur skönt det här är"

A har hävdat att hon lämnade ifrån sig en kortare version av praktiska skäl eftersom den fullständiga filen var för stor för att mejla och att det var en slump att det nyss nämnda uttalandet inte kom med.

Det är enligt hovrätten tämligen osannolikt att klippet gjordes just där av en ren tillfällighet. Det ligger dock, i ljuset av vad som i övrigt kommit fram av filen, närmare till hands att anta A helt enkelt var mån om att ge polisen det material som hon ansåg vara relevant.

Du och EA kan fortsätta greppa efter halmstrån. Det kommer föga hjälpa nu när det är dags för rättegång(ar) igen.
Senast redigerad av Vaxad 2021-03-28 kl. 16:33.
Citera
2021-03-28, 16:30
Medlem
Raktinyllets avatar
Såg precis p-rullen. Det var inte dåligt av GL att få till det med henne. Måste be Göran om ursäkt, trodde han var skyldig när detta först uppdagades.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in