2021-03-28, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Domstolen tror väl ingenting eftersom åklagaren la ner det hela i brist på bevis. Ord står alltså mot ord som vanligt. Vad jag vill veta är om frugan var hemma eller firade hon jul någon annanstans, nån som vet?

Det är inte Lambertz som bor på skyddad adress efter att ha blivit mordhotad som du säkert vet. Det är motparten
Ord står mot lögn är väl mer sanningsenligt.
En gammaltestamentlig rättvisa: "Det människan sår skall hon också skörda." (Gal 6:7)
Det är ogörligt att odla oärlighet och ondska och förvänta sig skörda kärlek och förståelse tillbaka.

Senast redigerad av 90510 2021-03-28 kl. 16:00.
Citera
2021-03-28, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lantarbetaren
Och det är just detta som är så beklämmande. G L hade en föregångare i Kapten klänning, även om G L är en betydligt bättre människa, som hänförde och vilseledde stjärnögda medier och politiker. När detta rövhål avslöjades blev det om inte tyst så nedtonat och städades snabbt undan från förstasidor.

Media, politiker och Polisen vred sina händer hur att komma ut skiten så litet skadeskjutna som möjligt.
Skandalen skulle fått större proportioner än Geijer-affären. Men då värdegrundande maktpotentater möjliggjort Kapten klännings framfart, blev det ganska tyst ganska snart. Minns den fete kriminologens tystnad när det begav sig, han som annars hugger på allt han kan. Varför? Han delade Klänningens värdegrund och framhöll honom.

Men hur kan G L komma upp sig så som han gjorde? Värdegrunden igen och PK sitter och bestämmer. De i professionen som kunde ha synpunkter under G L:s resas gång är så mentalt slagna i grunden redan i utgångsläget att de inte kunde annat än mjäka med eller sitta tysta.

Exakt!

Var och en av politiker/mediarepresentanter och poliser borde ta sig en funderare angående huruvida de önskar att bo i ett samhälle där det själva eller deras anhöriga kan dömas till fängelsedom endast pga påståenden. Är detta en rättstat som gör så?

Eller hör och häpna om inte bara ord mot ord utan mha "vittnen" som stödbevis. Vittnen som varken har sett eller hört ett skit och som inte har varit på plats, men som har pratat med MÄ i efteråt och som kan alltså endast vittna vad MÄ påstår. Vad fan är det för "vittne"?

Om jag påstår till polisen att jag har blivit rånad och även berättar detta till en kompis - ska den här kompisen stå i rätten och "vittna" om ATT jag har blivit rånad?

Men så funkar det tydligen med våldtäktsanmälningar.

Sen tycks det dessutom inte ens spelar roll huruvida detta vittne själv förekommer i belastningsregistret..

Och fortfarande förstår jag mig inte på vad feministerna är ute efter. Att deras söner ska sitta inne för falskanmälan? Att deras bröder ska skämmas för ett brott de ej har begått. Och förlora sitt anseende och arbete?

Hur kan man försvara ett bedrägligt beteende i "rättvisans namn"?
Citera
2021-03-28, 15:59
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Om hon nu är psykiskt sjuk så är nog 2-3 år i fängelse uteslutet.

Jag tror inte polisen erbjuder skyddat boende om det inte finns en allvarlig hotbild. tror du?

Nja, det behöver det inte vara.

Ja, det tror jag. Finns många exempel då polis och myndigheter fattar sådana beslut baserat på en kvinnas ord. Eller när de t.o.m. häktar oskyldiga män enbart baserat på en kvinnas ord
Citera
2021-03-28, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coronaknemo
Var frugan var är inte intressant,
Hans fru är död och begraven, ska du veta. Vad han menade med att vara otrogen mot sin kvinna vet jag inte om det är klarlagt.
Citera
2021-03-28, 16:00
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Vad jag vill veta är om frugan var hemma eller firade hon jul någon annanstans, nån som vet?
Citat:
Var frugan var är inte intressant, hon kanske t.o.m. hade köpt begreppet ”polyamorös” och inte har något att invända i frågan om Görans knullande? Skulle hon ha synpunkter så får vi dock inte glömma bort att det är lagligt att vänstra.

Pratar ni om Göran Lambertz fru så avled hon år 2018:

http://goranlambertz.se/sondagsbetraktelse-nr-173/
Citera
2021-03-28, 16:01
Avslutad
Citat:
Vilken problematik? Gubben borde veta bättre än att ta hem labila fruntimmer. Sånt lärde man sig tidigt.
Självklart borde han veta bättre, han förtjänar allt han utsatts för men det är viktigt för alla andra mäns rättssäkerhet att kvinnor tvingas ta ansvar för den egna sexualiteten och inte genast skylla på ”våldtäkt” när de särat på benen i andra syften.
Citera
2021-03-28, 16:02
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasektomi
Hans fru är död och begraven, ska du veta. Vad han menade med att vara otrogen mot sin kvinna vet jag inte om det är klarlagt.

Ska man tro Stoppa Pressarna så är det denna kvinna:

Citat:
Göran Lambertz är änkling sedan snart två år men enligt våra källor har han en ny kvinna i sitt liv.
– Han är tillsammans med en 36-årig kvinna som är verksam som jurist i Skåne, berättar en källa för Stoppa Pressarna.

Göran Lambertz nämnde sin ”nya kvinna” under presskonferensen men gick inte närmare in på vem det är.

https://stoppapressarna.se/svenskt/hon-ar-goran-lambertz-nya-flickvan
Citat:
Flickvännens reaktion på Göran Lambertz otrohet

https://stoppapressarna.se/svenskt/flickvannens-reaktion-pa-goran-lambertz-otrohet
Citera
2021-03-28, 16:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vasektomi

Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Pratar ni om Göran Lambertz fru så avled hon år 2018:

http://goranlambertz.se/sondagsbetraktelse-nr-173/
Tack, det visste jag inte. Det gör att Alpåsnan har ännu mindre på fötterna för sitt obegripliga kverulerande.
Citera
2021-03-28, 16:04
Medlem
Om hon nu anses allvarligt psykisk sjuk, vilket hon ju borde vara, då blir det rättspsyk (om hon blir dömd för förtal) och dit vill fan ingen komma, värre än fängelse. Man vet inte när man kommer ut. Och för en sådan "högfungerande" som hon har hon inget att "förändra" vilket innebär att hon kommer sitta inne längre på psyket än fängelse.
Senast redigerad av Jonssonligan77 2021-03-28 kl. 16:07.
Citera
2021-03-28, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Det av mig fetmarkerade har jag tänkt fråga dig om tidigare men inte gjort.

Var framkommer det att det var en enrumslägenhet? Säger inte att det är fel, det kanske framkommer någonstans men jag undrar var då? Skulle vilja veta för att kunna släppa denna undran. Tacksam för svar. Litar på att du faktiskt har koll eftersom du envist har tjatat om bl a detta länge nu och att du inte förvränger verkligheten för att ge tyngd åt din sak.

De där två första grejerna tycker åtminstone inte jag är så mycket att hänga upp sig på, andemeningen är densamma och nära återgiven.

Tack Gusseby, för att du inte går till personangrepp och kommer med konspirationsteorier

1) Det framkommer i domen från hovrätten, att det var en enrumslägenhet (förmodligen även i tingsrättens, men den har jag inte läst)

2) Angående andemeningen i det som advokaten säger och det som EA sade så håller jag med om att den är någorlunda densamma, men, min poäng är inte att de har olika andemeningar, min poäng är att ständiga små överdrifter här och var om och om igen tenderar att bli till "sanningar". Exempelvis fyra våldtäktsanmälningar istället för tre, det har ställts en mängd olika psykiatriska diagnoser på EA här i tråden, sagts att hon är kokainmissbrukare o.s.v. m.m.

För övrigt framkommer det även i hovrättens dom att ljudfilen inte är manipulerad, men många här hävdar att den är det.
Citera
Medlem
Citat:
Självklart borde han veta bättre, han förtjänar allt han utsatts för men det är viktigt för alla andra mäns rättssäkerhet att kvinnor tvingas ta ansvar för den egna sexualiteten och inte genast skylla på ”våldtäkt” när de särat på benen i andra syften.
Jo förutsatt att den gode Göran varit helt sanningsenlig. Jag tvivlar. Han har säkert slirat på en del detaljer åtminstone för att framstå i bättre dager. Det är mänskligt och behöver inte nödvändigtvis betyda att han gjort sig skyldig till brott.

Vi får se var detta slutar. Tror inte det händer så mycket mer faktiskt trots att en del här inne dreglande väntar på att kvinnan ska in i fängelse.

En sjaskig historia och alla mina fördomar om Lambertz har bekräftats med råge. Så kan vi säga
Citera
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av turebjoerkman
Jag tror att GL mkt väl kan vara oskyldig. Men hans utspel i media i efterhand var ju inte så smart eller ens smakligt.

Varför säger man " blir lite kladdig av mig då jag är berusad"?

Undras om det som hände var att han tjatade till sig sex? Vart fall inte våldtäkt, men tycker ändå han gjorde bort sig i media nu i efterhand. Han uttalanden har ju inte direkt väckt sympati för honom.
GL ville väl ge sin bild av vad som hände, vad är konstigt med det? Att han inte undanhöll sina egna snedsteg ska han ha heder för, inte skit. Hur kan man INTE uppskatta ärlighet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in