Citat:
Ursprungligen postat av
Lantarbetaren
Och det är just detta som är så beklämmande. G L hade en föregångare i Kapten klänning, även om G L är en betydligt bättre människa, som hänförde och vilseledde stjärnögda medier och politiker. När detta rövhål avslöjades blev det om inte tyst så nedtonat och städades snabbt undan från förstasidor.
Media, politiker och Polisen vred sina händer hur att komma ut skiten så litet skadeskjutna som möjligt.
Skandalen skulle fått större proportioner än Geijer-affären. Men då värdegrundande maktpotentater möjliggjort Kapten klännings framfart, blev det ganska tyst ganska snart. Minns den fete kriminologens tystnad när det begav sig, han som annars hugger på allt han kan. Varför? Han delade Klänningens värdegrund och framhöll honom.
Men hur kan G L komma upp sig så som han gjorde? Värdegrunden igen och PK sitter och bestämmer. De i professionen som kunde ha synpunkter under G L:s resas gång är så mentalt slagna i grunden redan i utgångsläget att de inte kunde annat än mjäka med eller sitta tysta.
Exakt!
Var och en av politiker/mediarepresentanter och poliser borde ta sig en funderare angående huruvida de önskar att bo i ett samhälle där det själva eller deras anhöriga kan dömas till fängelsedom endast pga påståenden. Är detta en rättstat som gör så?
Eller hör och häpna om inte bara ord mot ord utan mha "vittnen" som stödbevis. Vittnen som varken har sett eller hört ett skit och som inte har varit på plats, men som har pratat med MÄ i efteråt och som kan alltså endast vittna vad MÄ påstår. Vad fan är det för "vittne"?
Om jag påstår till polisen att jag har blivit rånad och även berättar detta till en kompis - ska den här kompisen stå i rätten och "vittna" om ATT jag har blivit rånad?
Men så funkar det tydligen med våldtäktsanmälningar.
Sen tycks det dessutom inte ens spelar roll huruvida detta vittne själv förekommer i belastningsregistret..
Och fortfarande förstår jag mig inte på vad feministerna är ute efter. Att deras söner ska sitta inne för falskanmälan? Att deras bröder ska skämmas för ett brott de ej har begått. Och förlora sitt anseende och arbete?
Hur kan man försvara ett bedrägligt beteende i "rättvisans namn"?