Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Igår nåddes jag av en tragisk nyhet.
Jag hörde talas om en person som vaccinerades i februari och som nu insjuknat i svår Covid19 och vårdas på sjukhus. Vet ännu inte utgången eller vilket vaccin som vederbörande fått.
Jag är klart nyfiken på hur detta kommer utveckla sig i framtiden, speciellt med anledning av de flera mutationerna som sprids.
Lyssnar man på Folkhälsomyndigheten så anser de ju att det är fritt farm för 70+ att träffa sina barnbarn igen efter de blivit vaccinerade. Vet inte hur de olika vaccinen klarar mutanterna. Det enda jag läst är att Astras ger noll och inget skydd alls mot den sydafrikanska varianten, men det är också allt jag vet.
Jag håller med de som påstår att du suttit i din källare det senaste året av rädsla att bli smittad.
Du måste ju någon gång inse att man måste börja leva igen och ta den risk det innebär. Är man vaccinerad är risken för allvarlig sjukdom vad jag förstår försvinnande liten.
Astra Zenecas vaccin skyddar väldigt bra mot allvarlig sjukdom även mot den sydafrikanska varianten, men inte mot smittan från B.1.351