2021-03-28, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Haha kul att du fortfarande har mage att posta här, trots att du enbart bidrar med felaktigheter och spekulation. Dessutom medvetet för att förvirra och skapa misstro mot Lambertz. Riktigt patetiskt och uppenbart.

Du har fortfarande inte lyckats bevisa vad som är felaktigt i advokatens video som påvisar vilket psykfall EA är.

Här kan de som missat videon se den: https://youtu.be/Fe7Gev0OCHA

Detta gäller alltså samma kvinna som felaktigt anklagat Lambertz. Precis samma modus operandi som i videon ovan med klippta ljudinspelningar och fabriksåterställning av telefon m.m. har den psykiskt sjuka kvinnan försökt sätta dit Lambertz med.

Snart kommer EA skaka galler eller bli inspärrad på psyk igen. Blir dock inte förvånad om den korkade zigenar-häxan försöker med samma skit i framtiden.

Vilka felaktigheter har jag bidragit med?
Citera
2021-03-28, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BMH
Ofta står det att Lambertz tog heder och ära av målsäganden vid den direktsända presskonferensen vid hans hem. Att kvinnan försökte ta heder och ära av Lambertz med sin våldtäktsanmälan förbigås med tystnad. Enligt det faktum att bli skickad in i häkte pga av kvinnans påstående är verkligen att ta heder och ära av en annan människa, nämligen Göran Lambertz

Du verkar vara klok.
Tack för att du finns.
Citera
2021-03-28, 12:01
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Lambertz avslöjar idag fler av kvinnans bevismanpulationer och lögner:

Det där borde vara skäl nog till att hans anmälan skulle gå hem. Hon var den mesta nyktra av de två bevisligen. Om en man textat som hon gjort hade han klart blivit fällt. Att kvinnan var däckad osv.
Citera
2021-03-28, 12:02
Medlem
Göran har tydligen en 35 år yngre flickvän nu.
En riktig kvinnokarl?
Vad har han som inte jag har?
Citera
2021-03-28, 12:03
Medlem
Nattjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Han återger inte korrekt. Han förstorar genom att säga "det är helt sjukt" dessutom två gånger, vilket får det hela att låta mer klandervärt. Detta förstår inte du.
Trots det hänvisar flera skribenter här till att det han säger där är sanningen.

Föreläsning != läsa ur protokoll
Föreläsning != vittna
Föreläsning != agera i roll som någons advokat

Att det låter klandervärt beror mer på att det är klandervärt än något annat.

Att just denna språkliga detalj är vad du har att komma med i det här läget säger en del om hur det klandervärda beteendet är fördelat mellan dem tråden handlar om.
Citera
2021-03-28, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apparentlyso
Och det är ni män (inkl Göran) snabba på att utnyttja 😑

En 29-årig frisk kvinna vill inte ha en gammal gubbe. Så OM det skulle vara ”frivilligt” från denna tjejs sida då är det antagligen något bakomliggande trauma som gör att hon hamnar i en sådan situation.
Om man är en mentalt frisk man så utnyttjar man inte situationen och ger sig på en trasig tjej. Om man är en mentalt frisk man vill man inte heller ha en tjej som man skulle kunna vara farfar till.
Är inte det att förenkla det hela. Alla kvinnor är inte traumatiserade eller tänker "fel". Gissningsvis finns det dem som högst medvetet ser till att utnyttja och få ut något av situationen i form av materiella incitament. Sedan vad man tycker om det är en annan sak.
Citera
Medlem
Quods avatar
Antag att man har slår två tärningar och summerar antalet prickar som kommer upp.

Någon som klurat på detta berättar att sannolikheten att summan ska bli något av två, tre eller fyra är ca 16,7% sammanlagt. Och sannolikheten för att det ska bli något av sex, sju eller åtta är hela ca 44,4% sammanlagt.

Om du har två tärningar, kan du göra gissningar baserat på ovanstående. Statistiskt korrekta förutsägelser och ju fler gånger du slår tärningarna, desto närmare ovanstående procentsiffror kommer resultatet bli.

Nu låtsas vi att just du slår två tärningar. Du tittar på resultatet. Det är två stycken ettor; summa två. I det här läget kan du inte hänvisa till de där sannolikheterna och påstå att det visst är en trea och en fyra du stirrar på. Faktum är att det ändå två stycken ettor, oavsett vad sannolikheterna säger.

Ja, ovanstående ÄR on-topic...

Antag att några som forskat på våldtäkter berättar att ett person som drabbats, löper större risk att drabbas flera gånger, jämfört med någon som inte drabbats.

Nu tittar vi på ett aktuellt fall där allt utom det kvinnan själv säger pekar på att hon ljuger. De verifierbara uppgifterna som framkommit pekar på det. Går det att säga emot att en professionell åklagare, som försöker bevisa skuld och känner till ALLT som framkommit (även en massa saker som vi klåpare på flashback inte har en aning om), lägger ner förundersökningen?

Då hjälper det inte att peka på forskningen för att hävda att det trots allt var en våldtäkt. Vi stirrar ju på fakta, inga sannolikheter kan ändra på det.
Citera
Medlem
ulliperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coronaknemo
Det var dåligt formulerat av mig. Låt mig förtydliga: min egenskapade huvudvärk försvinner inte för att jag delar med mig av den till någon annan. Jag skulle förmodligen ha fyllt i ett helt block av samtyckeslappar i taxin men det är ingen garanti för bra sex, ibland drar man nitlotten och skulden finns att finna i händelsekedjan som ledde fram till besvikelsen. Sex man ångrar är inte våldtäkt, det är en lärdom att ta med sig i framtiden.
Självklart är inte dåligt sex våldtäkt. Personen du haft sex med är säkerligen lika besviken över din prestation.
Citera
2021-03-28, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det skulle vara intressant att veta om det är samma medhjälpare även denna gång.

För den här AA är själv dömd för riktiga sjuka saker. Senaste domen från 2021-03-19, olaga hot och ofredande
AA har hotat JA genom att via sms fälla uttalanden med innebörd att deras gemensamma dotter ska dödas samt genom att skicka ett foto på en flicka i en gravkista till JA.

AA har ringt JA ca 110 gånger under ett intervall på ca nio timmar.

AA har ringt JA ca 125 gånger under ett intervall på ca sju timmar samt sökt upp honom på hans arbetsplats där hon kvarstannat flera timmar och knackat på dörren.
Så det rör sig helt uppenbart inte om någon enstaka galning, utan dom kommer i klunga.

Ha ha. Jo de har en förmåga att söka tröst hos sina likar. Skönt att det inte gick överstyr totalt denna gång.
Kanske AA är värd en egen tråd här på Fb, hon borde ju då hängas ut med namn i tråden dessutom. Varför skona henne?
Citera
2021-03-28, 12:05
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coronaknemo
Det var dåligt formulerat av mig. Låt mig förtydliga: min egenskapade huvudvärk försvinner inte för att jag delar med mig av den till någon annan. Jag skulle förmodligen ha fyllt i ett helt block av samtyckeslappar i taxin men det är ingen garanti för bra sex, ibland drar man nitlotten och skulden finns att finna i händelsekedjan som ledde fram till besvikelsen. Sex man ångrar är inte våldtäkt, det är en lärdom att ta med sig i framtiden.

Dock så har väl MÄ varit föremål för bl. a. LPT ingripande vid något tillfälle vilket tyder på att det kan finnas vissa svårigheter med konsekvensanalyser.

GL använder en negativ bemärkelse för "beröring", han "kladdar", och det gör han väl för att han vet att beröringen oftast är ovälkommen men eftersom den precis är inom gränsen för det lagliga så dröjer till han är 71 år och häktad innan han tycker det finns anledning att lägga av med det.
Citera
2021-03-28, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Ja? Om man klipper bort relevant information samt fejkar vissa delar för att försöka sätta dit någon för våldtäkt, så är det ett klassiskt exempel på just manipulation.

Att EA dessutom fabriksåterställer telefonen för att radera original ljudfilen dagen innan hon ska lämna in telefonen till polisen, säger väl precis allt och lite till?

Jag har ju redan redogjort för att det kan finnas mängder med anledningar till att hon ville fabriksåterställa telefonen, missade du det?
Citera
2021-03-28, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Tssk, han är förslaget manipulativ. Som LGWP säger: den mest förljugna människan han råkat på.
Det var antagligen högst medvetet han *råkade* nämna MÄs namn på presskonferensen. Han kunde lätt ha sagt att han är oskyldig, att hans utsaga stöds av den sammantagna bevisningen och därför släppts, bla bla. Och helt enkelt inte nämnt något alls om MÄ och sedan legat lågt. Men han väljer det han vet ger mer uppmärksamhet och det spelar ingen roll att det är negativ uppmärksamhet. Som kladdandet, han vet att den han kladdar på ofta känner obehag och inte uppskattar det och ibland fått be om ursäkt för det. Han har ju börjat skriva på en bok dessutom.
Haatare där!! Naturligtvis så har du aldrig hört talas om Devisen SVINHUGG GÅR IGEN??!
Mkt passande, mot eskorter som "Eulalia2".
Om man är en svensk Syltrygger, ja då viker man straxt ner sig för falska våldtäktsanklagelser - samt kryper in i buren i ett par År!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in