2021-03-27, 00:38
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upinsmoke
Orkar inte läsa igenom hela tråden, men jag blev så intresserad av TS.
Hen börjar starkt med att proklamera följande:

"Han glömde bort att ta med att han själv ansåg sig vara en sexmissbrukare, något som drev honom att skjuta ihjäl åtta personer i anknytning till massageinstitut."

Därmed bör TS omedelbart få en tjänst hos FBI då hen vet att det var det som drev honom.

Kan denna trådstart vara den mest intetsägande någonsin?
Istället bör tråden handla om hur vi kan flytta detta dåd från jesus så mkt vi kan..
Det är mördarens egen förklaring att det handlade om ångest p.g.a hans sexmissbruk, som han ansåg var en stor synd. Han hade övervägt självmord, men valde att attackera de som frestade honom. Och begick allvarlig synd. Vissa anser att det kan ha funnits rasistiska motiv, men det är känt att han var kund och kristen och att han hade sökt hjälp för sitt missbruk.

Kristendomen har i tvåtusen år flyttat sig bort från Jesus, så dådet kan inte skyllas på Jesus.
Senast redigerad av AskMeAboutJesus 2021-03-27 kl. 00:41.
Citera
2021-03-27, 12:45
Medlem
den-kristnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varangian
Ursäkta, har du ens läst evangelierna?

10Lärjungarna sade: ”Om mannens ställning till hustrun är sådan är det bäst att inte gifta sig.” 11Han svarade: ”Alla kan inte tillägna sig detta, utan bara de som har fått den gåvan. 12Det finns sådana som är utan kön från födseln och sådana som av människor har berövats sitt kön och sådana som själva har gjort sig könlösa för himmelrikets skull. Den som kan må tillägna sig detta.”

Matt 19:10-12

27Ni har hört att det blev sagt: Du skall inte begå äktenskapsbrott. 28Men jag säger er: den som ser på en kvinna med åtrå har redan i sitt hjärta brutit hennes äktenskap. 29Om ditt högra öga förleder dig, så riv ut det och kasta det ifrån dig. Det är bättre för dig att en del av din kropp går förlorad än att hela kroppen kastas i helvetet. 30Och om din högra hand förleder dig, så hugg av den och kasta den ifrån dig. Det är bättre för dig att en del av din kropp går förlorad än att hela kroppen kommer till helvetet.

Matt 5:27-30

Så ingen mer fröken höger... Eller ens ögon för den delen.
Äktenskapsbrott är synd, otukt hos ogifta är synd, homosexualitet är synd och styggelse. Det är allt man behöver veta i detta.

Detta med sex är ju lite av den "stora" saken hos västvärldens befolkning idag pga all sexism, ständig exponering till sexualitet, sexuell frigjordhet och lössläppthet. Därav betoningen på det.
Citera
2021-03-27, 12:58
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av den-kristne
Äktenskapsbrott är synd, otukt hos ogifta är synd, homosexualitet är synd och styggelse. Det är allt man behöver veta i detta.

Detta med sex är ju lite av den "stora" saken hos västvärldens befolkning idag pga all sexism, ständig exponering till sexualitet, sexuell frigjordhet och lössläppthet. Därav betoningen på det.
En anledning till sexualiseringen idag är det kristna hyckleriet. Och all otukt, även inom äktenskapet, är synd. Till skillnad från ömsesidigt sexuellt umgänge mellan ogifta.
Citera
2021-03-27, 13:15
Medlem
den-kristnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
En anledning till sexualiseringen idag är det kristna hyckleriet. Och all otukt, även inom äktenskapet, är synd. Till skillnad från ömsesidigt sexuellt umgänge mellan ogifta.
Otukt inom äktenskapet = äktenskapsbrott.

Jag anser att kristenheten har predikat för lite mot sexuell synd och undandragit sig sitt informationsansvar gentemot ungdomen.
Citera
2021-03-27, 22:00
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:

Jag anser att kristenheten har predikat för lite mot sexuell synd och undandragit sig sitt informationsansvar gentemot ungdomen.
Jag anser detsamma.
Citera
2021-03-28, 04:34
Medlem
Megalits avatar
Citat:
Vi får börja citera då.

Matteus 5:27-28
I haven hört att det är sagt: 'Du skall icke begå äktenskapsbrott.' Men jag säger eder: Var och en som med begärelse ser på en annans hustru, han har redan begått äktenskapsbrott med henne i sitt hjärta.

Äktenskapsbrott handlar om äktenskapet, inte om sexuella handlingar mellan ogifta personer. Ingenstans i evangelierna står något om sex ogifta emellan och jag skulle bli mycket förvånad om GT förbjuder en man att ha sex med en ogift kvinna.
Kollade i Interlinear och där står det enl. grundtexten att "var och en som SER PÅ EN KVINNA så att han drabbas av begär till henne. . ." osv. Alltså om du fortsätter att se på en kvinna så att du blir kåt på henne - alltså som du inte är gift med, så har du begått ett äktenskapsbrott med henne i ditt hjärta. Lärdomen är att man ska inte hysa orätta begär inom sig eftersom detta leder till orätta handlingar, dvs. synd.
Citera
2021-03-28, 04:37
Medlem
Megalits avatar
Citat:

Instämmer...
Citera
2021-03-28, 04:55
Bannlyst
Ja, det är det. Om du producerar bra svenska ungar så är det inte det. Lycka till med frugan.
Citera
2021-03-28, 09:59
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Jag anser detsamma.
Citat:
Ursprungligen postat av Megalit
Instämmer...
Perversion och våldtäkt inom äktenskapet är otukt och synd.
Citera
2021-03-28, 10:40
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Perversion och våldtäkt inom äktenskapet är otukt och synd.
Nej, sexuell synd är otukt och ingenting annat.
Citera
2021-03-28, 14:04
Medlem
den-kristnes avatar
Många meningar här. Kortfattat vill jag inflika att äktenskapet verkligen inte innebär "grönt ljus" för vad som helst på det sexuella området. Övergrepp och perversion inom äktenskapet är definitivt synd.
Citera
2021-03-28, 14:26
Bannlyst
Givetvis är det inte en synd i guds ögon, så ha gärna dina kåta ögon om din grannes snygga fru!

Och maken är ju borta på veckorna.

Vad hindrar dig att gå dit med en flaska vin? Du och den försmådda hustrun som bara vill tala och få en fysisk närhet. När du besöker henne har hon dessutom klätt sig i kort och inte alls så formellt man klär sig, grannar emellan.

Att inte kunna leva i en normal västerländsk miljö måste vara outhärdligt för er religiösa extremister?
Senast redigerad av Godisglad 2021-03-28 kl. 14:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in