2021-03-27, 23:37
Medlem
Jagersros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jaa, tack! G.L. är vrickad men med gedigen utbildning och expertis i alla fall.

Skicka bilder!!

Skämt ! Sagt då någon V tant påstår att GL inte blivit in släppt på en indier vid Hornstull.
Citera
2021-03-27, 23:39
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Nej, det kan han inte genom att skämma ut sig i jurtisttoppen.Dom vet vad som finns om dom vill se menar jag. Och det kan slå tillbaka även om det är sekretess, så den chansen tar han inte. Det var som den i HFD som gillade ett inlägg som kritiserade hans häktning på FB. Vad tror det justitierådet visste?

Nej, du är helt väck. Dom började utreda i januari redan. Deras rutin har allt annat att önska. Vare sig den polis eller åklagare skall hålla i några förundersökningar dom skall syssla med guldfiskar eller frimärke. Det är allvarligt att häkta en person alltså frihetsberöva på så vag grund och efter 15 dagar lägga ner allt. Det stinker rövhål om det rättssäkerheten går alltid först inte vem historia är mest trovärdig enligt dig.

Det fetade: Men det har han gjort många gånger förr. Nu är han dessutom pensionär så det blir ingen yrkesmässig konsekvens.
Ja, de började utreda i slutet av januari. MÄ ville inte medverka förrän en efter en månad, hennes medverkan krävs om de ska få bevisning i form av journalanteckningar från sjukhus bland annat.

Justitierådet kanske inte visste något specifikt alls? Man kan gilla eller låta bli att gilla av olika skäl. Jag kan gilla inlägg där jag i stora delar ändå inte kanske är överens om en slutsats med tycker en frågeställning är bra eller viktig. Det är vanskligt att dra slutsatser efter varför någon sätter ett like.
Citera
2021-03-27, 23:40
Medlem
TheTricksters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Persienne
Mänga "män" här. Är du trygg i dig själv behöer du inte se ner på andra. Ser du ner på andra så har du problem med dig själv.

Kanske har du en liten penis? Eller så vill ingen ligga med dig? Eller du är bara helt enkelt bara rätt så korkad? För om du var trygg i dig själv och i din mansroll så skulle du inte behöva brösta dig på FB.

Men herregud, det handlar ju om en helt vansinnig förtalskampanj riktad mot GL. Det är ju helt groteskt att tro detta skulle ha med penisstorlek att göra. Ett gäng kvinnliga jurister har idag skämt ut sig fullständigt på SvD Debatt när de har underblåst hatet och förtalskampanjen mot Lambertz. De är brända för alltid. Samtidigt skriver ledarskribenter hat mot Lambertz på Expressen. Åklagaren har ju lagt med förundersökningen. Dessa artiklar är historiskt sett helt rubbade. Kampanjen mot Lambertz saknar motstycke i modern tid.
Senast redigerad av TheTrickster 2021-03-27 kl. 23:43.
Citera
2021-03-27, 23:42
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheTrickster
Jag tyckte Metoorörelsen var en ganska bra sak tills detta hände. När man granskar Lambertzfallet i detalj och läser de fyra stora tidningarna och ser förtalskampanjen mot Lambertz så förstår man att detta är helt fel... Metoo är livsfarligt på samma sätt som utvecklingen i Sovjet under 1920-30-talen.

PS. Lambertz hade fel om Quick. Men i den här frågan är han brottsoffer i paritet med Dreyfus.

Paritet med Dreyfus? Lambertz är släppt. Av en åklagare som bedömt att det inte finns fog för åtal. Vad menar du är en förtalskampanj? Han har uppfört sig ovärdigt en person i hans position och han går på som om han representerade foliehattarnas riksförbund som Cantwell uttryckte det. Attack är inte alltid bästa försvar.
Att de skriver kan ju bero på att Lambertz dessvärre ser ut som ett vandrande exempel på någon med HPD.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2021-03-27 kl. 23:53.
Citera
2021-03-27, 23:43
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Hon postade sin tweet ca tjugo i åtta.

Och de stänger åtta (kl 20.00).

Kanske därför han nekades inträde (om historien stämmer)?

Citat:
Ursprungligen postat av Jagersro
Skämt ! Sagt då någon V tant påstår att GL inte blivit in släppt på en indier vid Hornstull.

Jaa, hahaa, jag fattade sent, jag bor utomlands, så jag har ingen koll på svenska restaurangers öppettider, nu i covid-tider. Här har Pubarna hållit stängt i över ett år.
Citera
2021-03-27, 23:47
Medlem
TheTricksters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Paritet med Dreyfus? Lambertz är släppt. Av en åklagare som bedömt att det inte finns fog för åtal.

Ja men nu handlar det om journalistiken kring detta. Lambertz är utsatt för en grotesk förtalskampanj idag. Jag har aldrig brytt mig om denne man tidigare, tvärtom har jag missaktat hans insatser som JK, särskilt i bedömningen av Quickmålen. Han litade då blint på skriftlig dokumentation, åklagare och polis, men gjorde inga självständiga värderingar. Det var verkligen illa! Men i detta mål är han vad jag bedöma oskyldig och utsatt för en grotesk hatkampanj. Visst kunde man tvåla dit rötägg som Örjan R. under Metoo, men det här är bara för mycket...
Citera
2021-03-27, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Det fetade: Men det har han gjort många gånger förr. Nu är han dessutom pensionär så det blir ingen yrkesmässig konsekvens.
Ja, de började utreda i slutet av januari. MÄ ville inte medverka förrän en efter en månad, hennes medverkan krävs om de ska få bevisning i form av journalanteckningar från sjukhus bland annat.

Justitierådet kanske inte visste något specifikt alls? Man kan gilla eller låta bli att gilla av olika skäl. Jag kan gilla inlägg där jag i stora delar ändå inte kanske är överens om en slutsats med tycker en frågeställning är bra eller viktig. Det är vanskligt att dra slutsatser efter varför någon sätter ett like.

Du svamlar bara för att få chatta och är ganska ointressant egentligen. Men ett sista svar skall jag ge dig för att sedan strunta i vad du påstår.

Nej, han har inte skämt ut sig även om du inbillar dig det utan han satt i lagrådet innan han häktades inte ens det visste du. Du visste inte hur länge den här förundersökningen har pågått ändå uttalar du dig. Nej, i början av januari startade om förundersökningen så nu vet du det.

Du får läsa på bättre sätta dig in i alla datum som start och slut läsa tidigare domslut, och lyssna på målsägandebiträdet, åklagaren och försvararen samt Lambertz. Ta och plöjda dagboksblad tex där startdatum står osv. Du har ingenting att komma med vare sig när det gäller rutinerna för förundersökningar eller våldtäktsmål. Du sitter och hittar på en massa som inte har underlag. Dom gjorde bort sig både polis och åklagare så enkelt är det. Även målsägande gjorde kraftigt bort sig med att påstå att hon var redlöst berusad och slocknade trots att hon satt i telefon vid angiven tid i 30 minuter. Så lätt var det alltså att slå hål på det hon sagt. Då har han inte avslöjat några detaljer ännu mer än att hon drev på det hela.

Som hon sa till sin kamrat i förra våldtäktsmålet som var bortklippt och då hon skull vara slocknad -vi klarade det. Vi klarade det. Klippte bort inledningen där hon sa du skall veta hur skönt detta är. När hon sa nej visade hela ljudfilen på att han lämnade lägenheten och ingen våldtäkt ägde rum. Så ser fakta ut i fallet.
Citera
Medlem
Citat:
Ja men nu handlar det om journalistiken kring detta. Lambertz är utsatt för en grotesk förtalskampanj idag. Jag har aldrig brytt mig om denne man tidigare, tvärtom har jag missaktat hans insatser som JK, särskilt i bedömningen av Quickmålen. Han litade då blint på skriftlig dokumentation, åklagare och polis, men gjorde inga självständiga värderingar. Det var verkligen illa! Men i detta mål är han vad jag bedöma oskyldig och utsatt för en grotesk hatkampanj.
Instämmer. Man kan tycka vad man vill om GL och hans bedömning av Quickmålet men detta är inte OK någonstans!
Citera
Medlem
Jagersros avatar
Citat:
Jaa, hahaa, jag fattade sent, jag bor utomlands, så jag har ingen koll på svenska restaurangers öppettider, nu i covid-tider. Här har Pubarna hållit stängt i över ett år.

Ok ! Jobbigt för dig. Det mesta är ju öppet här men ingen alkohol servering efter 20. Spridda bord och avstånd. Dock har flera mindre ställen fått slå igen. Regeringen betalar många miljoner till företagen för att hålla dem flytande. Konstiga tider vi har. Ha det så bra utrikes !
Citera
2021-03-27, 23:52
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Oj, hahahaa, jaa, lite aspievarning där. En mycket ingående förklaring(ar).
Åh, är GL aspie? This explains so much.

Ps alla white knights som tjatar om "barnbarn" etc helt hysteriskt i tråden, ge er. Bruden är 29 going on 30. Hon samt Aspie-GL får knulla vem som helst i legal ålder.
Bruden är dessutom rökt som en sik. Hur länge trodde hon att hon skulle kunna falskeligen serie-våldtäktsanmäla män?
Senast redigerad av LuluBrooksie 2021-03-27 kl. 23:58.
Citera
2021-03-27, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Så kan det vara men jag tror även dom läser tex på Flashback och hos Lambertz och dom ser Bard på Twitter osv. Däremot skiter dom i sånt och anser att hon ändå kan varit utsatt för en våldtäkt och det händer såååååååååååååå ofta att en kvinnan blir det flera gånger. Dom ser inte falskanmälningar eller liknade trots att det räcker att skriva Ljög om våldtäkt på Google så visar det sig att det finns en viss procent som faktiskt håller på med den skiten. Det förstör för dom som verkligen utsätts. Det finns ingen logik i lobbyns krav och det är inte rättssäkert med att häkta en person på svaga grunder. Det är inte rättssäkert att fängsla oskyldigt dömda. Det går inte att sänka beviskravet i våldtäktsmål. Det håller inte.

Säkert har flera av dem både kunskap och insikt men drivs att nåt slags märkligt rättspatos som går ut på att vi lever i ett manssamhälle som systematiskt förtrycker kvinnor och det gör per definition män till förövare och kvinnor till offer. Varje gång! Det är skrämmande. Dessvärre lyckas de elda på massorna och få dem att springa deras ärenden.
Citera
2021-03-27, 23:53
Medlem
Jagersros avatar
Citat:
Ja men nu handlar det om journalistiken kring detta. Lambertz är utsatt för en grotesk förtalskampanj idag. Jag har aldrig brytt mig om denne man tidigare, tvärtom har jag missaktat hans insatser som JK, särskilt i bedömningen av Quickmålen. Han litade då blint på skriftlig dokumentation, åklagare och polis, men gjorde inga självständiga värderingar. Det var verkligen illa! Men i detta mål är han vad jag bedöma oskyldig och utsatt för en grotesk hatkampanj. Visst kunde man tvåla dit rötägg som Örjan R. under Metoo, men det här är bara för mycket...
Ligger mycket nära din bild av detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in