Citat:
Ursprungligen postat av
Kvastfeningen
Och så är du igång och tuggar om skolan igen...
Dödsfallen sjönk i jämn takt från mitten på april inte från juni när skolan stängde.
Mellan 3-5 miljoner som åker till arbetet varje dag har tydligen ingen inverkan alls enligt dig eller att smittan avtog med värmen och solen på hela norra halvklotet.
Menar du att folk slutade åka till arbetet i april? Jag begär bara att du borde öppna ögonen. Studera siffrorna. Det är okej för mig om du inte tror att 2 miljoner skolbarn smittar.
Kolla på antalet smittade på FHM hemsida eller var du vill.
Det är tydligt att lågpunkten nåddes vid månadsskiftet juni/juli. Det är tydligt hur smittspridningen började ta fart igen vid månadsbrytet sep/okt. Det är tydligt att smittan avtog i intensitet i mitten av januari, för att sedan ta fart en månad senare. Fundera sedan på när vi har sommarlov och jullov i Sverige. Betänk sedan vad smittkedjor och inkubationstid betyder vad gäller eftersläpning. Det är rätt uppenbart vad som driver detta i Sverige. Och nej, jag tror inte att D-vitaminintaget varierar med skolloven och nej, jag tror inte solljuset gör det och nej, jag tror inte följsamheten mot rekommendationerna varierar precis som sommarlovet.