2021-03-27, 21:27
Medlem
Honeyflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
Hur är det med ”covid-20”?
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...us-an-tidigare

länk till CNN och deras rapportering om att viruset kom från ett labb
https://www.youtube.com/watch?v=f0_RhfT21bw&ab_channel=MSNBC

länk till artikel från 2020-04 om att viruset är tillverkat i ett labb, men även att viruset innehåller delar av dna sträng från bla HIV
https://www.connexionfrance.com/French-news/Disputed-French-Nobel-winner-Luc-Montagnier-says-Covid-19-was-made-in-a-lab-laboratory

gamla nyheter...

Former MI6 chief claims coronavirus came from Wuhan lab
A former spy chief has warned people not to dismiss the idea that the coronavirus was an "engineered escapee" from the Wuhan Institute of Virology.

Sir Richard Dearlove, the former head of the British Secret Intelligence Service, said the virus was released by "accident" and was produced by "game function experiments".
https://www.youtube.com/watch?v=rR2C7gkd_4E&ab_channel=SkyNews
Senast redigerad av Honeyfly 2021-03-27 kl. 21:51.
Citera
2021-03-27, 21:29
Medlem
madchances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
I vården ja. I allmänheten nej. Det har aldrig någonsin varit rekommenderat för användning i allmänheten under pandemier och vi ser klart och tydligt att det inte fungerar så bra.
Andningsskydd kombinerat med visir funkar givetvis precis lika bra i ett sjukhus som i ett köpcentrum. Det är inte funktionen det handlar om utan andra saker som kultur, kostnad och andra praktiska problem.

Men om man t.ex. tar cytostatika så är det förmodligen ett utmärkt alternativ.
Citera
2021-03-27, 21:30
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Det dör i snitt 20 personer i vattkoppor varje år i UK. Hittills har det avlidit i runda tal 150,000 personer i COVID-19.

Du tycker att det känns jämförbart?

Ja det är det då jag tror att alla kommer att få det. Vi har tur att de flesta får vattkoppor som barn, annars hade sannolikt fler än 20 dött i det.

Samma princip med covid. Det är bättre att ta smällen nu än att skjuta upp eländet för unga och friska. Det är inte värt kostnaden att skydda sig.
Citera
2021-03-27, 21:32
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honeyfly
länk till CNN och deras rapportering om att viruset kom från ett labb
https://www.youtube.com/watch?v=f0_RhfT21bw&ab_channel=MSNBC

länk till artikel från 2020-04 om att viruset är tillverkat i ett labb, men även att viruset innehåller delar av dna sträng från bla HIV
https://www.connexionfrance.com/French-news/Disputed-French-Nobel-winner-Luc-Montagnier-says-Covid-19-was-made-in-a-lab-laboratory

gamla nyheter...

Åh fan!
Jag tolkade covid-20 som en uppgradering av covid-19.
Citera
2021-03-27, 21:33
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ja det är det då jag tror att alla kommer att få det. Vi har tur att de flesta får vattkoppor som barn, annars hade sannolikt fler än 20 dött i det.

Samma princip med covid. Det är bättre att ta smällen nu än att skjuta upp eländet för unga och friska. Det är inte värt kostnaden att skydda sig.
Ja, det är som sagt en hel del du tror.

Det enklaste vore om du helt enkelt slutade tro så mycket.
Citera
2021-03-27, 21:33
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madchance
Andningsskydd kombinerat med visir funkar givetvis precis lika bra i ett sjukhus som i ett köpcentrum. Det är inte funktionen det handlar om utan andra saker som kultur, kostnad och andra praktiska problem.

Men om man t.ex. tar cytostatika så är det förmodligen ett utmärkt alternativ.

Tror det är bättre om folk genomgår infektionen på något sätt. Antingen via vaccinering eller via naturlig infektion.

Att alla ska gå runt och se ut som en astronaut är inget hållbart alternativ.
Citera
2021-03-27, 21:34
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Ja, det är som sagt en hel del du tror.

Det enklaste vore om du helt enkelt slutade tro så mycket.

Ja jag går inte runt och sprider skräckpropaganda som vissa andra som ”vet” så mycket
Citera
2021-03-27, 21:41
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ja jag går inte runt och sprider skräckpropaganda som vissa andra som ”vet” så mycket
Det är inte ofta man hör någon kalla etablerad och publicerad forskning för "skräckpropaganda", men det sker dock då och då.
Citera
2021-03-27, 21:42
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Nej, det är klart!
Det som står i länken är ju hur man vetenskapligt ska gå tillväga, inte alla sätt hur man inte ska gå till väga.

Som jag skrev påverkar vikten av hypotesen saken olika beroende på omständigheter. En korrelation räknas som bevis om den föregås av en hypotes som förklarar korrelationen. Det är inte samma sak som du påstår att en hypotes aldrig är något annat än en hypotes. Det följer inte, vi diskuterar olika saker. Det jag påstår är att korrelationen är det enda som behövs i det här specifika sammanhanget.

En liknelse är att vi inte behöver veta hur paracetamol fungerar för att vi ska sälja den som medicin. Det räcker att vi vet att den minskar smärta. Vi vet inte hur paracetamol fungerar och därför kan vi enligt din standard inte kalla det för medicin eftersom det inte är bevisat hur det fungerar.
Citera
2021-03-27, 21:43
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Varför det? Jag har redan haft covid och har antikroppar. Går inte runt och oroar mig ett piss, men vissa andra verkar göra det helt i onödan.

Två faktorer här som jag ser det:
1. Du är i ett personligt skick som kan hantera en smitta.
2. det finns en risk för att du kan drabbas av en mutation på smittan.

I helhet bedömer jag att du antagligen varken smittar eller riskerar att bli smittad igen.
Jag kan inte garantera något men så till vida vi inte får ett utbrott av en riktigt elak mutation så borde du vara säker.

Personer som dig borde analyseras för att se hur din kropp kunde hantera viruset med god utgång.
Citera
2021-03-27, 21:44
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Vi vet inte hur paracetamol fungerar och därför kan vi enligt din standard inte kalla det för medicin eftersom det inte är bevisat hur det fungerar.
Ehh, jo det vet vi.
Citera
2021-03-27, 21:47
Medlem
madchances avatar
Citat:
Tror det är bättre om folk genomgår infektionen på något sätt. Antingen via vaccinering eller via naturlig infektion.
Man blir inte infekterad av vaccinet.

Citat:
Att alla ska gå runt och se ut som en astronaut är inget hållbart alternativ.
Det behöver inte vara "hållbart" mer än fram till sommaren, hur som helst så ser det fult ut så därför kommer många låta bli. Men vissa personer är ändå tvungna och då hjälper det inte att påstå dumheter som att andningsskydd och visir inte funkar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in