2021-03-27, 18:51
Medlem
Påstår inte vår regering att sverige är främst i världen mot klimathotet? Hur kan inte landet som är främst framme få vara med. Eller kan det vara som så att det inte stämmer.

Svt har inte ens tagit upp detta som en nyhet än.
Citera
2021-03-27, 18:54
Medlem
Merwinnas avatar
Det verkar ju som att det inte kan ha med miljöarbetet och synen på klimathotet att göra ALLS. Löfven samregerar ju med miljöpartiet, och är på den "goda sidan" i just de frågorna. Samtidigt som Bolsonaro är inbjuden..? Jag hade förstått det mer om det hade varit Kd-, M- eller Sd-ledaren som inte varit inbjuden, men även de är ju bättre än Bolsonaro i alla fall, på det här området...

Kan det vara vår corona(o)hantering som spökar..? Men även där är ju Bolsonaro en av dom få, som varit ÄNNU värre än Löfven (som är marionett till Tegnell, men Löfven får ju bära hundhuvudet mot omvärlden).

Någonstans känner jag, att det här borde redas ut. Kan inte Löfven kalla upp den amerikanska ambassadören, och fråga vad som pågår?
Citera
2021-03-27, 18:55
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TurboGarbo
Sverige är inte Nato medlem, därför

Vad har NATO med miljöarbetet att göra? Brasilien är inte heller NATO-medlem, så det kan inte vara orsaken.
Citera
2021-03-27, 19:01
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Vad har NATO med miljöarbetet att göra? Brasilien är inte heller NATO-medlem, så det kan inte vara orsaken.

Finland och Nederländerna är inte heller inbjudna. Men jag måste fråga dig och andra: är det en förlust att inte få vara med på ett klimatbluffmöte? Varför bry sig? Jag är skeptisk till klimatmöten och all okunskap som frodas där.
Citera
2021-03-27, 19:02
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaxbash
https://www.whitehouse.gov/briefing-room/statements-releases/2021/03/26/president-biden-invites-40-world-leaders-to-leaders-summit-on-climate/

The President invited the following leaders to participate in the Summit:

Prime Minister Gaston Browne, Antigua and Barbuda
President Alberto Fernandez, Argentina
Prime Minister Scott Morrison, Australia
Prime Minister Sheikh Hasina, Bangladesh
Prime Minister Lotay Tshering, Bhutan
President Jair Bolsonaro, Brazil
Prime Minister Justin Trudeau, Canada
President Sebastián Piñera, Chile
President Xi Jinping, People’s Republic of China
President Iván Duque Márquez, Colombia
President Félix Tshisekedi, Democratic Republic of the Congo
Prime Minister Mette Frederiksen, Denmark
President Ursula von der Leyen, European Commission
President Charles Michel, European Council
President Emmanuel Macron, France
President Ali Bongo Ondimba, Gabon
Chancellor Angela Merkel, Germany
Prime Minister Narendra Modi, India
President Joko Widodo, Indonesia
Prime Minister Benjamin Netanyahu, Israel
Prime Minister Mario Draghi, Italy
Prime Minister Andrew Holness, Jamaica
Prime Minister Yoshihide Suga, Japan
President Uhuru Kenyatta, Kenya
President David Kabua, Republic of the Marshall Islands
President Andrés Manuel López Obrador, Mexico
Prime Minister Jacinda Ardern, New Zealand
President Muhammadu Buhari, Nigeria
Prime Minister Erna Solberg, Norway
President Andrzej Duda, Poland
President Moon Jae-in, Republic of Korea
President Vladimir Putin, The Russian Federation
King Salman bin Abdulaziz Al Saud, Kingdom of Saudi Arabia
Prime Minister Lee Hsien Loong, Singapore
President Matamela Cyril Ramaphosa, South Africa
Prime Minister Pedro Sánchez, Spain
President Recep Tayyip Erdoğan, Turkey
President Sheikh Khalifa bin Zayed Al Nahyan, United Arab Emirates
Prime Minister Boris Johnson, United Kingdom
President Nguyễn Phú Trọng, Vietnam

Till och med Saudiarabien, Bhutan, Kina och Kongo är bjudna! Och Erdogan... Verkar som att det bara är vi, Nordkorea och några små ökenstater med enbart analfabetiska nomader som inte är bjudna...
Citera
2021-03-27, 19:05
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Till och med Saudiarabien, Bhutan, Kina och Kongo är bjudna! Och Erdogan... Verkar som att det bara är vi, Nordkorea och några små ökenstater med enbart analfabetiska nomader som inte är bjudna...

Och Finland, Belgien m.m

Vad tycker du om detta? Är klimatmöten viktiga?
Citera
2021-03-27, 19:07
Medlem
REWalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cancerogen
Hahahaha, säger väl all ...

... a därute i den riktiga världen bakom ryggen på PK-Sverige som bara får vad med i sammanhang där man kan klämma ur PK-Sverige några miljarder kr till https://www.youtube.com/watch?v=R-z7CUti9So&t=757s (1 min långt).
Citera
2021-03-27, 19:07
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Finland och Nederländerna är inte heller inbjudna. Men jag måste fråga dig och andra: är det en förlust att inte få vara med på ett klimatbluffmöte? Varför bry sig? Jag är skeptisk till klimatmöten och all okunskap som frodas där.

Jag tror på både klimatkatastrofen och den allmänna miljförstörelsen (i alla fall det sista kan man själv se exempel på varje dag, med sina egna ögon). Men även OM jag inte trodde på det, så skulle jag anse att det var allvarligt att vi inte blev bjudna, på grund av a) att detta är frågor som påverkar hela världen - all världens länder - och b) att det är en kränkning.

Jag undrar om det kan vara något mot Stefan Löfven personligen? Jag tycker själv att SL är otillräcklig för rollen som statsminister, men när det händer sådant här tar man ju som svensk åt sig å hans vägnar...

Vad säger kungen?
Citera
2021-03-27, 19:09
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av REWall
... a därute i den riktiga världen bakom ryggen på PK-Sverige som bara får vad med i sammanhang där man kan klämma ur PK-Sverige några miljarder kr till https://www.youtube.com/watch?v=R-z7CUti9So&t=757s (1 min långt).

Själv skulle jag önska att Sverige inte blev bjudna på Bilderbergmöten eller globalistmöten. Du gillar Biden va?
Citera
2021-03-27, 19:09
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Jag tror på både klimatkatastrofen och den allmänna miljförstörelsen (i alla fall det sista kan man själv se exempel på varje dag, med sina egna ögon). Men även OM jag inte trodde på det, så skulle jag anse att det var allvarligt att vi inte blev bjudna, på grund av a) att detta är frågor som påverkar hela världen - all världens länder - och b) att det är en kränkning.

Jag undrar om det kan vara något mot Stefan Löfven personligen? Jag tycker själv att SL är otillräcklig för rollen som statsminister, men när det händer sådant här tar man ju som svensk åt sig å hans vägnar...

Vad säger kungen?

Men Belgien och Finland då? Varför är inte de bjudna?
Citera
2021-03-27, 19:12
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson

Om inte Norge och Danmark heller hade fått vara med, så hade jag inte blivit så upprörd. Då hade man kunnat tänka, att USA inte räknar med småländer som ligger här uppe vid Polcirkeln. Men uppenbarligen har vi halkat efter Norge och Danmark i världens anseende nu, efter att i flera hundra år ha varit Storebror i Norden...

Citat:
Ursprungligen postat av Laternan
Tror det senare. Många länder som är lite trötta på oss nu, tror inte heller att Löfven direkt har så hög status bland sina internationella kollegor. Biden känner nog att samtalet kan föras på högre nivå utan honom.

Ja, jag är rädd för att det är så...
Citera
2021-03-27, 19:13
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Om inte Norge och Danmark heller hade fått vara med, så hade jag inte blivit så upprörd. Då hade man kunnat tänka, att USA inte räknar med småländer som ligger här uppe vid Polcirkeln. Men uppenbarligen har vi halkat efter Norge och Danmark i världens anseende nu, efter att i flera hundra år ha varit Storebror i Norden...

Men Finland och Belgien är ju inte bjudna heller? Tror ni finnar och belgare sitter och gråter för det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in