2021-03-07, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betraktare666
Men snälla, är du ytterligare en som försvarar och förminskar allvaret och det ansvar som de inblandade har. Om man tror att sådanna här krascher bara sker, att de kan drabba vem som helst och att de är olyckor och inte en konsekvens av ett oacceptabelt beteende bakom ratten som orsakar fara för både inblandade och omgivningen kanske man ska tänka ett varv till. Att föräldrar låter sina barn leka med motorfordon på vägar och i bostadsområden på andra platser också gör ju inte saken bättre. Den här typen av krascher orsakat av vansinneskörningar sker ju även de på andra platser.

Öh. Nej, jag kommenterade ditt påstående som löd ” Ja, man blir ju inte förvånad att det var ungar därifrån som kraschade. Där lär man ju ungarna att vara ute och köra trimmade mopeder och epor hela nätterna och det fortsätter så klar med bilar när de blir lite äldre. ”

Om du får det till att jag förminskar något ansvar så grattis till dig. 🥴 Föräldrar låter barn ”leka” med motorfordon i alla delar av landet.
Citera
2021-03-07, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av some18mydog
Öh. Nej, jag kommenterade ditt påstående som löd ” Ja, man blir ju inte förvånad att det var ungar därifrån som kraschade. Där lär man ju ungarna att vara ute och köra trimmade mopeder och epor hela nätterna och det fortsätter så klar med bilar när de blir lite äldre. ”

Om du får det till att jag förminskar något ansvar så grattis till dig. 🥴 Föräldrar låter barn ”leka” med motorfordon i alla delar av landet.

Så vad är det då du egentligen försöker säga? Eftersom det är så utbrett ska vi bara acceptera det, låta det fortgå och sen beklaga och berätta för alla hur hemskt det måste vara för de anhöriga? Vad eller vem är det du försvarar? När man sätter något innanför citationstecken brukar det innebära att man förminskar det påståendet. Men fortsätt du för all del att beklaga istället för att försöka göra något åt problemet.
Citera
2021-03-08, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betraktare666
Så vad är det då du egentligen försöker säga? Eftersom det är så utbrett ska vi bara acceptera det, låta det fortgå och sen beklaga och berätta för alla hur hemskt det måste vara för de anhöriga? Vad eller vem är det du försvarar? När man sätter något innanför citationstecken brukar det innebära att man förminskar det påståendet. Men fortsätt du för all del att beklaga istället för att försöka göra något åt problemet.

Jag orkar inte ens bemöda dig med att besvara dina påståenden. Du letar efter saker att hugga efter men jag dras inte med då jag inte känner mig träffad. Läs i tråden så ser du att jag är hemskt berörd av denna händelse då de drabbade finns i min närhet. Det ENDA jag kommenterade på ditt inlägg var fortfarande att personernas geografiska bostadsort INTE har med saken att göra. Punkt. Fortsätt du att argumentera, jag fortsätter att ha ont i hjärtat.
Citera
2021-03-12, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av some18mydog
Jag orkar inte ens bemöda dig med att besvara dina påståenden. Du letar efter saker att hugga efter men jag dras inte med då jag inte känner mig träffad. Läs i tråden så ser du att jag är hemskt berörd av denna händelse då de drabbade finns i min närhet. Det ENDA jag kommenterade på ditt inlägg var fortfarande att personernas geografiska bostadsort INTE har med saken att göra. Punkt. Fortsätt du att argumentera, jag fortsätter att ha ont i hjärtat.

Så att de som orsakat denna krasch kommer från ett område där barnen är ute och "åker brett" på nätterna, sladdar sönder fotbollsplaner och grönområden och väcker småbarn genom att sladda runt i villakvarter och sen försvaras av sina föräldrar kan inte bidra till att det blir mer vansinneskörningar och avåkningar? Samtidigt pekar du glatt ut andra områden och säger att det är så där. Att inte diskutera problemet är lite som att stoppa huvudet i sanden och vänta på nästa dödsfall. Då kommer fler föräldrar få tråkiga besked och vi får fortsätta ha ont i hjärtat.
Citera
2021-03-13, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pereferitacos
Tobias förare och passagerare Casper/Kasper
Passageraren hittades utanför bilen därför va bilbältet antagligen inte på

Hur kan det ha gått till? Har han öppnat dörren i farten?
Citera
2021-03-13, 16:18
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coolaburken

Kanske en möjlighet? Ett alternativ är att han flugit ut genom framrutan om bilen vid landningen gjort ett tvärt stopp. Han är inte den förste som som gått hädan den vägen, och det blir inget vackert lik.
Citera
2021-03-13, 19:34
Medlem
Det är ingen som vet något om utredningen, kommer nyheterna rapportera om resultatet mål tro?
Hur står det till med föraren? Någon som vet?
Citera
2021-03-24, 06:59
Medlem
Tog en stund innan det resterna ifrån skjulet var borta iallafall.

Någon som vet hur det är med han som överlevde? Ligger han kvar på sjukhus?
Han borde ju bli misstänkt/åtalad för dråp/vållande till annans död?
Citera
2021-03-24, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coolaburken
Han är varken den första eller sista som gör galna saker i ren chock, han kanske öppnade bildörren som sista handling innan han blev medvetslös?
Citera
2021-03-25, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tragikkomik

Lär ju bli åtal för vållande till annans död, vårdslöshet i trafik, rattfylleri(?) m.m. Blir nog både straff samt skadestånd till anhöriga. Sen lär bilägarens och friggebodsägarens försäkringsbolag kräva ersättning på ett antal hundra tusen.

Hur mår man om man orsakat en kompis död och sett till att man blir skuldsatt för lång tid framöver? Undra om lekandet och buskörandet är värda det?
Citera
2021-03-26, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tragikkomik
Tog en stund innan det resterna ifrån skjulet var borta iallafall.

Jag hörde från en kollega att föraren är förlamad, huruvida det stämmer eller ej det vet jag inte
Citera
2021-03-27, 18:58
Medlem
meiis avatar
Kände killarna varandra sedan innan? 🤔 eller träffades de på festen? de är inte vänner på Facebook.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in