Citat:
Såg en kommentar på Instagram att någon tyckte att Nardos förtjänade att bli räddad "efter en vecka med så mycket elakt mot henne".
Jag vet att jag som vit inte har tolkningsföreträde för var poc uppfattar som rasism osv, och jag förstår att det kan kännas olustigt att som icke-vit tittare se på liknande situationer, men ta det för det då och lämna Nardos ”utsatthet” utanför. Det var ingen personlig rasistattack mot Nardos som gör att hon förtjänar fastpass resten av säsongen, det var ett bevis på den vardagsrasism som finns överallt i samhället – som man GIVETVIS ska diskutera. MEN BLANDA INTE IN BIG BROTHER eller dess deltagare i det.
Diskutera mobbning och diskutera rasism – skitbra, jag är med och jag kommer vara på er sida – men då måste man kunna se det rent objektivt också, och reflektera över situationen som helhet och inte bara utvalda, koncentrerade och STRATEGISKT UTVALDA händelser i syfte att gynna en part.
Ääeh fyfan, kanske dags att återgå till att inte kolla så mycket igen. Är trött på att bli irriterad alltså, inte bara på människorna i huset utan alla korkade jävla tittare också. JAG HATAR MÄNNISKOR.
Tänker inte ens be om ursäkt för wall of text ni känner mig vid det här laget hörskanskehej.
Alltså förlåt men jag blir GALEN PÅ DET HÄR. Elakt ENLIGT ER. Inte enligt Nardos själv?!?!?! Folk är så fucking sekundärkränkta å Nardos vägnar och målar upp henne som ett offer för diverse, men tänker inte på att hon uppenbarligen inte ser sig själv som ett offer? Hade hon tyckt att någon varit elak så hade hon sagt ifrån, det vet vi ALLA. Hon gjorde för i helvete horhus när Katti sa åt henne att hålla käften en gång – hade hon verkligen inte sagt ifrån om någon varit rent ELAK mot henne?
Jag vet att jag som vit inte har tolkningsföreträde för var poc uppfattar som rasism osv, och jag förstår att det kan kännas olustigt att som icke-vit tittare se på liknande situationer, men ta det för det då och lämna Nardos ”utsatthet” utanför. Det var ingen personlig rasistattack mot Nardos som gör att hon förtjänar fastpass resten av säsongen, det var ett bevis på den vardagsrasism som finns överallt i samhället – som man GIVETVIS ska diskutera. MEN BLANDA INTE IN BIG BROTHER eller dess deltagare i det.
Och alla som påstår att hon inte säger ifrån för att hon ”blivit så nedtryckt av mobbningen inne i huset”. Hon är inte MOBBAD, folk har tagit avstånd från henne för att hon antagligen är pain in the fucking ass att leva med och lär ta ett ton energi av folk varenda dag, och har man inte Tanjas energimängd i grunden så lär man bli dränerad av det OCH DÅ ÄR DET INTE KONSTIGT ATT MAN TAR AVSTÅND.
Diskutera mobbning och diskutera rasism – skitbra, jag är med och jag kommer vara på er sida – men då måste man kunna se det rent objektivt också, och reflektera över situationen som helhet och inte bara utvalda, koncentrerade och STRATEGISKT UTVALDA händelser i syfte att gynna en part.
Ääeh fyfan, kanske dags att återgå till att inte kolla så mycket igen. Är trött på att bli irriterad alltså, inte bara på människorna i huset utan alla korkade jävla tittare också. JAG HATAR MÄNNISKOR.
Tänker inte ens be om ursäkt för wall of text ni känner mig vid det här laget hörskanskehej.
Ytterligare ett helt otroligt inlägg, kära du! Speciellt det fetmarkerade sätter verkligen fingret på kärnan i det hela. Det blir kontraproduktivt utav bara helvete och det är oerhört frustrerande att folk inte verkar förstå det.
🖕