2021-03-26, 20:20
Medlem
smoerreboms avatar
Du borde ju bli vapenhandlare, problemet är att man tvingas deala med en massa opålitliga människor.

Jag är lite besviken på hävstången på prisförändringar i råvaran hos aktierna så här långt. Varken sexprocentsuppgången förra veckan eller denna idag har gett något större utslag. Vid 34 dollar ska det smälla till av bara helvete enligt Rick Rule!
Citera
2021-03-27, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HasseTass
För att hålla lite koll på hur det står till med Uranus intresset tänkte jag börja köra lite statistik.

Ägare av Denison på Avanza 996 (DML+DNN)
Medlemmar på r/UraniumSqueeze 4017

20210320

Ägare av Denison på Avanza 1025 (DML+DNN)
Medlemmar på r/UraniumSqueeze 4373

20210327
Citera
2021-03-27, 10:48
Medlem
bajssprutans avatar
Kunglig idé Hasse. Man ser att det rör sig framåt.

De vanliga gruvaktierna har gödslat med utdelningar i veckan så jag ska fiska upp lite Baselode i nästa vecka om köptillfälle kommer.

Alberta investerar i SMRs. Och det lär resten av Kanada också göra.
Senast redigerad av bajssprutan 2021-03-27 kl. 10:53.
Citera
2021-03-27, 12:19
Medlem
Loels avatar
Overall en OK vecka. Dippade rätt mycket i början mån/tis med återhämtade sig och hamnade väl i princip på +-0 för mina uranaktier.

Ser dock tillfälle att fylla på mer i någon aktie, vettefan om det blir just Denison dock. Finns ju flera olika intressanta och jag gillar generellt inte att belöna nedgång.
Citera
2021-03-27, 12:29
Medlem
Loels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseTass
Ägare av Denison på Avanza 1025 (DML+DNN)
Medlemmar på r/UraniumSqueeze 4373

20210327

Intressant idé! Kan göra liknande för de aktier jag tycker är intressanta, men kommer nog snarare uppdatera 1 gång i månaden:

Avanza.
CCJ+CCO: 821
UUUU+EFR: 746
UEC: 359
SYH: 108
MGA: 71
ISO: 248
U: 224
URG+URE: 226
NXE+NXE: 537
FUU: 55
Citera
2021-03-27, 12:39
Medlem
Ta det försiktigt med explorers bara, jag var där 3000 years ago vid förra råvarubullen, inte många explorers som finns kvar.

Tydligen så har miljöpartierna i Finland och Norge svängt om och anser nu att kärnkraft är en klimatlösning. Det rör på sig.
Citera
2021-03-28, 11:28
Medlem
https://www.reuters.com/article/us-europe-regulations-finance/eu-experts-to-say-nuclear-power-qualifies-for-green-investment-label-document-idUSKBN2BJ0F0

"EU experts to say nuclear power qualifies for green investment label: document"

Det går fort nu, nästan för fort.
Citera
2021-03-28, 11:35
Medlem
bajssprutans avatar
Ja, det var väldans vad det händer saker. Annars hör man fan aldrig ett pip om kärnkraft i media.
Den bara står där och troget genererar fossilfri el med extrem tillförlitlighet år efter år.

Roligt att höra att miljöpartister i Norge verkar vara intelligenta folk med riktiga utbildningar.
Tror inte det finns något Södertörn i Norge.
Finland visste jag redan hade valt rätt sida.
Citera
2021-03-28, 12:15
Medlem
smoerreboms avatar
Sverige är tvärtom precis som med allt annat. DN har agenda artiklar om Fukushima, den hjärndöda regeringen lägger ner kärnkraft. MP har någon propagandasajt som precis la upp en video mot kärnkraft etc.
https://m.youtube.com/watch?v=Q7jMUY0oUcM&feature=youtu.be
HAHAHA

Kan man flytta härifrån för stålarna så vore riktigt fint

Jag har faktiskt lite svårt att se framför mig var alla esg pengar ska ta vägen i denna pyttesektor.

Ska denison och cameco värderas som Tesla? Femhundra nya explorers? Tech bolag som forskar i nästa generation och bygger SMR?
Citera
2021-03-28, 12:33
Medlem
bajssprutans avatar
Jag tänker Franska rivieran eller nåt. Jag klarade 3.33 av de där korkskallarnas rena lögner innan jag blev tvungen att pausa av för att undgå hjärnblödning.

Citat från klippet: Kolla tv-serien Tjernobyl, det är en bra beskrivning av kärnkraftens konsekvenser.

En hjärndöd ryss kör en pissig gammal RBMK-reaktor till bristningsgränsen mot alla regler och det ska representera 50 års energiproduktion utan problem.
Gubben som sa det borde ta sig en redig shot hormoslyr.

Det borde fan vara brottsligt att vara så hjärndöd. Hoppet är ute för det här landet på så många vis.
Mig veterligen är det väl bara Sverige och Tyskland som är så idiotiska i EU just nu.
Hoppas det tar fart på Måndag redan. Kanske till och med Psychopathic lyckas locka investerare till sin forskning.
Senast redigerad av bajssprutan 2021-03-28 kl. 13:02.
Citera
2021-03-28, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Den bara står där och troget genererar fossilfri el med extrem tillförlitlighet år efter år.

Men blir inte just det där lite av klämmen, att kärnkraften egentligen är för bra, bara målats upp på annat sätt, Den blir så självgående och absolut.

Mer möjligheter inom vindkraft, vattenkraft, solkraft osv, pengar och arbetstillfällen?
Kanske har otur när jag tänker, händer ofta.
Citera
2021-03-28, 18:45
Medlem
smoerreboms avatar
vilket intellektuellt lågvattenmärke egentligen. Regeringspolitiker motiverar energipolitik genom att hänföra sig till en miniserie på teve, det här med att ta hit hela mellanöstern verkar ha varit lika genomtänkt. Hade vi adekvata medier hade de ju huggit på det där citatet men de är oxå överbetalda horor.

Målet är att dra upp i bergen, långt bort från de här medelmåttiga skitmänniskorna. Inte en spänn utöver KF-skatten ska de ha.

Såg en intressant tråd på Reddit uraniumsqueeze om Denisons kursutveckling 2008 där man påminde om att kursen hade flera tjurrusningar där kursen sen halverades för att sedan komma tillbaka på några veckor. Vi ser samma mönster även denna gång, det har skett i vart fall två ggr senaste året. Kan man profitera på det där blir det bra hävstång.

Känns som att jag behöver läsa på mer om silvercaset nu istället och inte har gula skygglappar på nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in