2021-03-27, 11:17
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det hjälper inte. Det har ju legat vältränade personer på IVA, jag känner tjockisar som haft covid19 och upplevt det som en tuffare influensa, känner även gamlingar som blivit sjuka och klarat det bra. Det är inte så enkelt som du vill tro.

Du stångar dig blodig mot en vägg av svag intelligens i folieförpackning.

Dessa individer är lönlöst att försöka övertyga om allvaret. I deras värld är covid-19 hoax, och vaccinet ett gift..
Citera
2021-03-27, 11:24
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Det största problemet är alla får som tror på allt som hörs från mainstream media och helt tappat förmåga att tänka själv utifrån given statistik.

Och så dessa förbannade munskydd som inte har någon effekt. Bara sluta med otyget snälla!

Mask är ett bra komplement där själva rymden är fylld med Sunar, utan mask, typ i mataffärer. Nu är det en välsignelse att så många i min affär anammat masken.
Citera
2021-03-27, 11:26
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Mask är ett bra komplement där själva rymden är fylld med Sunar, utan mask, typ i mataffärer. Nu är det en välsignelse att så många i min affär anammat masken.

Nej det är det inte. Finns hur många exempel från verkligheten som helst att det inte hjälper ett jävla skit. Bara för att det känns som det skyddar betyder det inte att det faktiskt gör det.
Citera
2021-03-27, 11:26
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Det är möjligt men viruset verkar slå helt random.

Nej vissa grupper är mer drabbade än andra. Statistiken kan inte vara mer tydlig.
Citera
2021-03-27, 11:27
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring

Dessa individer är lönlöst att försöka övertyga om allvaret. I deras värld är covid-19 hoax, och vaccinet ett gift..

Halmgubbar och åter halmgubbar. Det är allt alarmististerna har att komma med.
Citera
2021-03-27, 11:28
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring

Ja det verkar så. Det är synd då vi faktiskt kan se ljuset i tunneln, om vi skärper till oss en liten stund till.
Citera
2021-03-27, 11:31
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Nej vissa grupper är mer drabbade än andra. Statistiken kan inte vara mer tydlig.

Mer drabbade ja. Men jag är lika förvånad för det då jag sett personer som jag trott det skulle gå illa för pga övervikten och dåligt leverne, men som klarat sig. Medan andra normala gått och dött.
Citera
2021-03-27, 11:35
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Mer drabbade ja. Men jag är lika förvånad för det då jag sett personer som jag trott det skulle gå illa för pga övervikten och dåligt leverne, men som klarat sig. Medan andra normala gått och dött.

Det drabbar inte alla, men RISKEN ökar för att bli inlagd på sjukhus och dö ökar rejält vid övervikt. Vill du slippa detta bör du ta en funderare på vad du gör för fel i din vardag om du är överviktig.
Citera
2021-03-27, 11:36
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Då får man utbilda sin omgivning så de vet hur man ska skydda sig. Men visst jag har inte varit hos tandläkaren sedan 2019, avbokade min tid där. Läkare har jag varit hos, med andningsskydd så klart. Hantverkare skjuter jag på framtiden. Min mor hade hantverkare hos sig, hon tvingade på dem munskydd samt handsprit och vädrade ut ordentligt efteråt så det gick finfint. Det går att skydda sig om man vill och har en hjärna. Har man små barn är det trixigare, kanske omöjligt pga av vår "strategi".

Jag tycker lite synd om dig med tanke på din rädsla.
Du borde stänga av TV4 och ta en titt på fakta lite oftare.

Är du beredd att dela med dig din ungefärliga ålder och om du är multisjuk?

Vi hjälper gärna till för du kan inte må bra
Citera
2021-03-27, 11:40
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Hur vet du att det ni ser i UK är en effekt av vaccinet? Det har ju gått ner förr, utan vaccin. Har ni vaccinering + lockdown så kan det ju vara lockdown som ger en, i värsta fall tillfällig, effekt.
Det vet vi eftersom antalet äldre som läggs in på sjukhus med svår COVID-19 har minskat dramatiskt samtidigt en stor majoritet av de som ändå läggs in är personer som INTE vaccinerats.
Citera
2021-03-27, 11:42
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Jag tycker lite synd om dig med tanke på din rädsla.
Du borde stänga av TV4 och ta en titt på fakta lite oftare.

Är du beredd att dela med dig din ungefärliga ålder och om du är multisjuk?

Vi hjälper gärna till för du kan inte må bra

Jag tycker synd om alla andra som får lida pga sådana som dig. Personligen är jag inte rädd, men har en anhörig i riskgrupp som jag tar hand om. Snart har denna fått sin andra spruta och då återgår jag till mer normalt liv. Men jag kommer att fortsätta ta hänsyn till att jag kan smitta andra.

Jag är 50+ och helt frisk. Mår dessutom mycket bra, tack för att du frågar. Sen tittar jag inte på TV alls.

Hur är det själv med din psykiska hälsa? Lider du mycket av att du inte får gå på krogen efter 20:30 eller av att inte få gå och skråla på fotbollsmatcher?
Citera
2021-03-27, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Det har spårat ur fullständigt i Brasilien nu.
25 000 döda på en vecka och 100 000
smittade varje dag nu.

Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Tydligen skenar smittan och antalet döda i Brasilien nu.

100 tusen nya smittade bara senaste dygnet. 24 tusen döda senaste 10 dagarna. Av de som smittas i Brasilien dör 2,5%. Det är onekligen högre siffror än de vi sett tidigare. Cirka 3 gånger värre.

Är väl inte helt orimligt att det är just den brasilianska mutationen som förklarar dessa skyhöga siffror?

Funderar på vad som som kommer hända när denna mutation letar sig hit i stor skala och det är väl bara en tidsfråga är jag rädd.

De som varit sjuka i Covid19 tidigare. Har de någon som helst immunitet mot denna nya variant? Läste att någon läkare kallade det för ett "helt nytt virus". Är det verkligen så?
Hur biter de olika vaccinen mot just denna mutation?
Läste att Astras vaccin inte ger något som helst skydd mot den sydafrikanska varianten. Hur är det med den brasilianska och hur är det med de övriga vaccinen?

Vidare undrar jag varför det är så många barn som smittas i Sverige nu. Är det också pga de muterade virusvarianterna? Känns som det mesta går fel nu och vad gör då regeringen? Jo, man återöppnar gymnasieskolorna...
Tror vi står inför några mycket svåra månader framöver. En del tycks tro att smittan kommer gå ned bara för att vi går mot varmare väder och bara för att det blev så förra året. Jag tror de har fel. Det finns absolut INGENTING som tyder på att vädret har någon avgörande betydelse för smittspridningen. Det är bara att kolla på de länder som drabbats hårt av smittan. Tag Brasilien exempelvis. Varmt och fuktigt. Eller ta delstaten Arizona. Varmt och torrt. Eller ta norra Italien förra året. Kallt och torrt. Finns inget samband alls med vädret.
Sverige har ju skyhögt fler smittade per capita just nu, däremot har Brasilien större antal döda per capita , kanske bättre vi vänder blicken inåt till oss själva och inte pekar finger åt andra.

Det är bara och vänta och se hur läget blir i Sverige när Brasse/ Sydafrika mutationen tar över. det kommer inte bli vackert.
Senast redigerad av givemeyourmoney 2021-03-27 kl. 11:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in