2021-03-27, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shageki
Varför skulle hon göra abort och må ännu sämre?

Hon kan säkra sin ekonomiska situation om hon istället föder Lambertzs bastard.
Ursäkta, men jag trodde att det ordet sedan länge var utrotat ur svenskan när det gäller barn.

OnT: Anser du, som möjligen tycks äga en viss kännedom om EA, att hon skulle kunna tänkas vara så förslagen att hon skulle föda GL:s barn "för att säkra sin ekonomiska situation"?

Brukar hon vidtaga lite olika "åtgärder" för att förbättra sin ekonomi?Typ: Lögner? Bedrägerier?
Sånt?
Citera
2021-03-27, 11:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Han skriver:
Kladda är att lägga armen om, att krama lite för länge. Kanske pussa på kinden, pussa på huvudet. Sådant som inte är sexuellt men som ändå är oönskat av de allra flesta.
Detta skall han alltså ha gjort 20 gånger under sin livstid.

Detta är sådant som en vanligt person hinner med på en genomsnittlig krogkväll, även du.

Och detta tror du på från en man som sätter på folk som är berusade under bordet och som är i åldern som hans barnbarn?
Citera
2021-03-27, 11:30
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
”Förlåt, jag inte kunde låta bli dig.”

Är det inte ett undertonad våldtäkts bekännelse Lambertz säger till henne?

Nej. Så kan man säga även om bägge haft sex frivilligt, men det kanske inte var passande av någon anledning.

Det mest klockrena exemplet är ju en otrohet. Fullt lagligt, men ganska olämpligt och opassande.

I detta fall kan ju åldersskillnaden och deras tidigare "far/dotter-relation" göra att det känns opassande. Men vill bägge då är det i alla fall helt lagligt.
Senast redigerad av -Info- 2021-03-27 kl. 11:35.
Citera
2021-03-27, 11:31
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Waterboarding är inget totyr. Det är en betrodd metod som är säker att användas.

https://www.theguardian.com/world/2008/feb/05/india.terrorism
Waterboarding is a form of torture
https://en.wikipedia.org/wiki/Waterboarding

Detta tycker du alltså är en bra metod att använda på oskyldigt anklagade? Sök hjälp.
Citera
2021-03-27, 11:31
Medlem
Citat:
Och detta tror du på från en man som sätter på folk som är berusade under bordet och som är i åldern som hans barnbarn?
Vad har åldern för betydelse? Det är två VUXNA människor det handlar om.
Citera
2021-03-27, 11:32
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigHouse
”Försäkra” är inte del av lagtexten. Skedde sexet frivilligt från båda parter är det ej våldtäkt enligt nya lagen.
Som det framgår i lagtexten så måste du vara säker på att motparten samtycker.
Citera
2021-03-27, 11:34
Moderator
-Info-s avatar
Citat:

Frågan är hur berusad hon egentligen var. Enligt Lambertz så överdriver hon kraftigt. Hennes bevismanipulation tyder på det:

Citat:
10.

Saknades gjorde bl.a. ett meddelande som visade att EP inte alls var redlöst berusad vid tidpunkten för ”våldtäkten”. Det hade hon annars själv hävdat. Och hon hade åberopat vittnesmål av en kamrat, LV, som sagt att EP vid ett videosamtal någon halvtimme tidigare var redlös och slocknade.

Men nu visade det raderade meddelandet att hon talade med kamraten i telefon en halvtimme ungefär efter den påstådda redlösheten, och även skickade meddelanden till sin f.d. sambo (de raderade meddelandena hittades i hans telefon). I ett av meddelandena stod det "Göran är aspackad".

http://goranlambertz.se/fredagsbetraktelse/
Citera
2021-03-27, 11:34
Medlem
Citat:
Har du diarienummer?

Bästa

Jag är inte lika lättlurad som GL. Inte heller svag för smicker. Du får jobba själv.
Citera
2021-03-27, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlofHeggeman
EA borde skämmas!

Det är vidrigt att hon förminskar brottet våldtäkt genom att hon ljuger. Det finns dem som på riktigt har blivit utsatta och hon gör inte det lätt för dem. Folk borde fokusera på detta.

GL ÄR DET RIKTIGA OFFRET I DETTA!

https://m.youtube.com/watch?v=Fe7Gev0OCHA
Handlar om samma kvinna: EA!

Du menar att advokat Massi hävdar att hon ljuger va?
Du vet väl inte vad som hände, eller var du där och såg det?
Citera
2021-03-27, 11:37
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Jag tolkar det som att det var han som var berusad & att hon utnyttjade situationen.
Citera
2021-03-27, 11:39
Bannlyst
Citat:
Jag tolkar det som att det var han som var berusad & att hon utnyttjade situationen.

Just därför som hon vaknade av att han satte på henne...
Citera
2021-03-27, 11:39
Medlem
Citat:
Precis. Jag läste i tråden att hon hade skrivit "Göran är aspackad" till sitt ex via sms.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in