2021-03-26, 18:27
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BIB3l
Var den klen? Eller enligt ök?

Bullen klarar sig kanske, men Gudmundson och Boscanin har inte samma genomslag, tyngd och positionering.

Alice och Ivars avgång leder sannolikt til att Bullens reassurance droppar rejält.

Det är inte alltid så en ska göra. Det finns många olika strategier.

Jag har naturligtvis inte ngn inblick i, om det möjligen var enl. ök - eller, om Teodorescu kanske meddelande att hon skulle vara barnledig *hela* 2021 först när anställningen var klar.

Men det spelar ju ingen större roll, om det mot förmodan var enl. ök, att Ivar Arpi under våren bara skulle göra en (1) pod i veckan (med 115.000 i månadslön). När det hettar till och blir en konflikt som ngn (Arpi?) för ut i media, så svär Tino S förstås över dessa överbetalda, feta katter.

Det är en rätt naturlig, mänsklig reaktion - även för ngn som inte har Tino S temperament a la en hätsk buffel.
Citera
2021-03-26, 18:36
Medlem
BIB3ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Jag har naturligtvis inte ngn inblick i, om det möjligen var enl. ök - eller, om Teodorescu kanske meddelande att hon skulle vara barnledig *hela* 2021 först när anställningen var klar.

Men det spelar ju ingen större roll, om det mot förmodan var enl. ök, att Ivar Arpi under våren bara skulle göra en (1) pod i veckan (med 115.000 i månadslön). När det hettar till och blir en konflikt som ngn (Arpi?) talar ut om i media, så svär Tino S förstås över dessa överbetalda, feta katter.

Det är en rätt naturlig, mänsklig reaktion - även för ngn som inte har Tino S temperament a la en hätsk buffel.
Är du kommunist? Vad menar du med feta katter?

En överenskommen lön, för ett överenskommet arbete, är vad det är. Det måste du hålla med om?

Tino beter sig på ett sätt som hade fått den idioten sparkad på alla arbetsplatser jag har arbetat på.

Vad tänker du om hans roll och betéende?
Senast redigerad av BIB3l 2021-03-26 kl. 19:02.
Citera
2021-03-26, 18:36
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Jag misstänker något åt det hållet. Hemsidan ligger kvar, man ger kryptiska svar på eventuella frågor, man tar tacksamt emot donationer utan att utlova något i gengäld...

Som jag har uppfattat det, så är man tydlig med att det f.n. står stilla ngn vecka.

Per Gudmundson uttalade sig igår: https://www.facebook.com/Bulletin.nu/posts/162962162343092

6 april ska Bulletin få en ny vd (Robert Löfgren) - med "själ och nypor som Beria" (enl. radio bubbla). Då om inte förr, så är lär det väl visa sig om hela redaktionen sparkas och man lägger ner - eller om det blir en fortsättning.
Citera
2021-03-26, 18:40
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Som jag har uppfattat det, så är man tydlig med att det f.n. står stilla ngn vecka.

Per Gudmundson uttalade sig igår: https://www.facebook.com/Bulletin.nu/posts/162962162343092

6 april ska Bulletin få en ny vd (Robert Löfgren) - med "själ och nypor som Beria" (enl. radio bubbla). Då om inte förr, så är lär det väl visa sig om hela redaktionen sparkas och man lägger ner - eller om det blir en fortsättning.
Ja, jag tänkte visserligen främst på sikt. Det verkar både onödigt och osannolikt att tvärt lägga ned nu och avskeda bl.a. Gudmundson. De kör nog på ett tag till. Kanske till sommaren.
Citera
2021-03-26, 18:53
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BIB3l
Är du komminist? Vad menar du med feta katter?

En överenskommen lön, för ett överenskommet arbete, är vad det är. Det måste du hålla med om?

Tino beter sig på ett sätt som hade fått den idioten sparkad på alla atbetsplatser jag arbetat på.

Vad tänker du om hans roll och betéende?

Tino S har, som jag skrev, en mentalitet som en hätsk buffel. Men det var ju inte ngn överraskning att Tino S har en lite... speciell personlighet. Det finns gott om vittnesmål att ta del av från folk som ryggat efter att ha mött honom - varför man undrar, hur det kunde komma som en överraskning för Thomas Gür m.fl hur Tino S är funtad?

Ivar Arpi sa (i intervjun i SvD) att han hade litat på Neudings och Gürs bedömning av projektet - det var väl den höga lönen som lockade, antar jag.
Citera
2021-03-26, 19:01
Medlem
BIB3ls avatar
Citat:
Tino S har, som jag skrev, en mentalitet som en hätsk buffel. Men det var ju inte ngn överraskning att Tino S har en lite... speciell personlighet. Det finns gott om vittnesmål att ta del av från folk som ryggat efter att ha mött honom - varför man undrar, hur det kunde komma som en överraskning för Thomas Gür m.fl hur Tino S är funtad?

Ivar Arpi sa (i intervjun i SvD) att han hade litat på Neudings och Gürs bedömning av projektet - det var väl den höga lönen som lockade, antar jag.
Vem vet om det var lönen som lockade? Runt hundra papp är ändå inte så mycket om du lämnar en välbetald fast anställning, för att vara en del av ett riskprojekt tänker jag. Alice och Ivar har ändå små barn hemma.

Jag tror nog att det främst är ideologiska, lite ”68”-skäl (om du förstår), som ligger bakom.
Citera
2021-03-26, 21:12
Bannlyst
Jag tycker det är lite synd att det inte funkade. Det vore bra att ha en etablissemang-pjäs som var mer jordnära. Dom skulle ju antagligen vara pk och så men samtidigt kunnat bli accepterade av resten av msm. Mer radikala högeralternativ finns ju redan i i skuggorna. Det här bråket vet jag inget om, och tänker inte kommentera det.

Jag undrar var det skar sig mellan ledning och skribenterna. Många av skribenterna verkar vettiga på hemsidan.
Citera
2021-03-27, 07:46
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erytmenus-o
Jag undrar var det skar sig mellan ledning och skribenterna. Många av skribenterna verkar vettiga på hemsidan.
Är du ny i tråden eller tycker du inte att det framgått tillräckligt tydligt i denna tråd?

Ägarna har noll erfarenhet av hur journalistik och media fungerar och de förstod inte vad som menades med begreppet "oberoende journalistik". Det var ett krav från många som rekryterades att det skulle vara en självständig redaktion som inte kunde påverkas direkt av ägarna. Dvs. ägarna drar upp riktlinjerna, men i övrigt är redaktionen fri med ett innehåll som bestäms av chefredaktör och ansvarig utgivare samt redaktörer. Som en helt vanlig tidning alltså. Ägarna lovade det, men trodde ändå att de fritt skulle kunna påverka innehållet och publicera artiklar de själva eller deras polare skrivit. Någonstans där började det.

För många journalister är det viktigt att jobba på en redaktion där innehållet inte styrs direkt av ägarna som bestämmer vad som ska skrivas och vad som inte ska publiceras. LO och Schibstedt styr inte vad som ska publiceras på Aftonbladet och regeringen styr inte vad SVT ska granska. I totalitära stater är det vanligt att ägare och staten styr innehållet i media och berättar för redaktionerna hur händelser ska vinklas. Sådant vill svenska journalister inte jobba under (och om någon mot förmodan skulle missförstå detta så försök hålla två tankar i huvudet samtidigt).

Där hade det kunnat stanna om inte VD och Sanandaji varit så fullständigt rabiata och galna. De skulle redan från början varit tydliga med att det blir ingen självständig redaktion. De ska styra. Då hade de inte lockat många av journalisterna, men de har ju ändå hoppat av. Men VD och Sanandaji går bananas på personal och medarbetare och kritiserar dem öppet och det blir en stor konflikthärd som inte verkar kunna lösas. Bulletin har tappat många miljoner på detta och de har tappat läsare och förtroende. Få se om det går att bygga upp det här igen utan att Bulletin går i konkurs.
Citera
2021-03-27, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Är du ny i tråden eller tycker du inte att det framgått tillräckligt tydligt i denna tråd?

För många journalister är det viktigt att jobba på en redaktion där innehållet inte styrs direkt av ägarna som bestämmer vad som ska skrivas och vad som inte ska publiceras. LO och Schibstedt styr inte vad som ska publiceras på Aftonbladet och regeringen styr inte vad SVT ska granska.

Hur vet du det? Fakta emottages med tacksamhet. Eget tyckande kan lämnas därhän. Antar att du vet vem eller vilka som tillsätter styrelsen på t.ex SVT/SR.
Citera
2021-03-27, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Groenman
Du vet uppenbarligen ingenting om Stenbeck. I Stenbeckssfären ingick/ingår bolag som Korsnäs (skogsindustriföretag), Tele 2 (telekom), diverse konsult- och kommunikationsbolag. Att göra kopplingen mellan Stenbeck och SVT:s förflackning är ju värre än när Löfvén nasistförklarar Ulf Kristersson.
Stenbeck är död
Citera
2021-03-27, 09:30
Medlem
Solituds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varsta-Kriminella
De erbjuder ingenting nytt i medielandskapet, utan har förlitat sig på "stjärnskribenter" som ska locka läsare till sidan. Skribenter, som man redan kunde läsa och som varit politiskt korrekta på det där sättet som högern länge varit i Sverige. Dessa är fan bara höger i ett land som Sverige, eller ses som sanningssägare som i själva verket är skittrist "opposition".
Jag instämmer med dig. Det är inget kontroversiellt, nyskapande eller annorlunda med de här människorna.

Precis som du säger, så är det bara "stjärnskribenter" som är "höger". De är fortfarande globalister, som det verkar.

Det är bara ett sätt för dem att lyfta sin karriär, bli mer självständiga och tjäna mer pengar.

Det går inte att skapa ett projekt där ledningen består av invandrare och kvinnor. Jag vet inte hur många gånger jag sett det här ödet för diverse projekt.

Nu dyker tydligen en vit, svensk man upp och räddar dagen - så nu ser det inte längre så dystert ut.
Citera
2021-03-27, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schipperke77
Nu är det väl inte helt klarlagt om Arpi var föräldraledig eller inte. Hur som helst är det ju inte Bulletin som står för kulorna för deras eventuella föräldraledigheter så där finns ingenting att klaga på från ägarsidan.

Jag vet inte heller exakt hur det är. Men som jag förstått det (byggt på vad jag minns från intervjuer och texter i detta ämne den senaste tiden) var Ivar Arpi föräldraledig i januari.

Då hade familjen fått sitt fjärde barn – på sex år! – och mor + bebis låg på sjukhus en tid.
Så då tog han hand om de tre ”stora” barnen hemma; de går inte på förskolan (läs intervju med Arpi om detta här: https://timbro.se/smedjan/forskoletvang-ar-inte-for-barnens-basta).

Lägg Coronapandemi/hemmaarbetespåbud till detta + att han bor i Uppsala. Inte särskilt troligt att han var på redaktionen särskilt ofta i vintras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in