2006-11-12, 12:44
Medlem
Mazeppas avatar
ÄNTILIGEN!!!!!!!!!

http://solstollarna.se/index2.htm
Citera
2006-11-12, 13:55
Medlem
Airbuzzs avatar
Kul att det släpps en DVD, men det är fan katastrof att det är en "Det bästa ur" DVD. Hatar sånt. Kan dom inte släppa hela serierna av Solstollarna och Toffelhjätarna? Kanske finns nåt upphovsrättstjafs inblandat möjligen.
Aja, måste ju köpa DVD:n i alla fall, men det kommer finnas en massa man saknar.
Citera
2006-11-12, 14:48
Medlem
Magnums avatar
"Någon undrar säkert varför vi helt enkelt inte bara ger ut TV-serierna rätt upp och ner, alltså en DVD med Toffelhjältarna, en med Drömplanket osv. Vinner vi på lotto lovar vi att göra det. Kruxet är nämligen att vi (eller snarare Auto Images) måste köpa loss rättigheterna från TV, och det skulle bli alltför dyrt. Men så småningom kan vi kanske ge ut serierna i sin helhet."

"När det gäller repriser är det ju inget vi själva rår över, men när folk har hört av sig till TV har de, i alla fall hittills, fått svaret att inget av våra program är aktuella för reprisering."

Tveksamt om SVT i dagsläget vill sända program där gubbar fluktar efter bikiniklädda tonårstjejer.
Citera
2007-06-25, 13:01
Medlem
erikbes avatar
http://www.namninsamling.com/site/get.asp?solstollarna

Skriv på för solstollarna!
Citera
2007-06-25, 16:06
Medlem
Jag undrar hur kul man tycker att det är om man ser om det idag...
Citera
2007-06-25, 16:32
Medlem
Giggis avatar
Jag skulle vilja ha tag i alla avsnitt av Cozmoz! Det var en bra serie den med och väcker minnen då den spelades in på min gymnasieskola! Har LP-skivor med musiken från både Solstollarna och Toffelhjältarna. Underbara serier!

Edit; Satt och drömde lite och började då nynna på en melodi som snart blev till en text; "Tänk om allt som händer, tecknas ner i hjärtats bok, som en väv utav legender, som en bild av vår historia Om allt du undrar, allt du drömmer, allt som du i hjärtat gömmer, kunde läsas som en saga. Då skulle du förstå. Ja, jag ser att du ler, ler åt barnet som ännu inom dig bor. Den sagan kan vara sannare än du tror!" Sjukt att man fortfarande minns texten! Riktig nostalgitripp!
Citera
2007-06-25, 18:31
Medlem
månss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnum
"Någon undrar säkert varför vi helt enkelt inte bara ger ut TV-serierna rätt upp och ner, alltså en DVD med Toffelhjältarna, en med Drömplanket osv. Vinner vi på lotto lovar vi att göra det. Kruxet är nämligen att vi (eller snarare Auto Images) måste köpa loss rättigheterna från TV, och det skulle bli alltför dyrt. Men så småningom kan vi kanske ge ut serierna i sin helhet."

"När det gäller repriser är det ju inget vi själva rår över, men när folk har hört av sig till TV har de, i alla fall hittills, fått svaret att inget av våra program är aktuella för reprisering."

Tveksamt om SVT i dagsläget vill sända program där gubbar fluktar efter bikiniklädda tonårstjejer.

Tror snarare att problemet ligger i att få rättigheterna till alla artister som var med och deras låtar
Citera
2007-06-25, 20:45
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giggi
Jag skulle vilja ha tag i alla avsnitt av Cozmoz! Det var en bra serie den med och väcker minnen då den spelades in på min gymnasieskola! Har LP-skivor med musiken från både Solstollarna och Toffelhjältarna. Underbara serier!

Edit; Satt och drömde lite och började då nynna på en melodi som snart blev till en text; "Tänk om allt som händer, tecknas ner i hjärtats bok, som en väv utav legender, som en bild av vår historia Om allt du undrar, allt du drömmer, allt som du i hjärtat gömmer, kunde läsas som en saga. Då skulle du förstå. Ja, jag ser att du ler, ler åt barnet som ännu inom dig bor. Den sagan kan vara sannare än du tror!" Sjukt att man fortfarande minns texten! Riktig nostalgitripp!
Vilken unge av idag skulle tycka att Cozmoz är nåt att hänga i julgranen?
Citera
2007-06-26, 09:43
Bannlyst
Wienerbrödsdansken...

är ju kult...Choookoleeet
Citera
2007-06-26, 16:58
Medlem
servos avatar
Jag måste varna alla som fortfarande går i tron att Solstollarna var bra och vill återuppleva detta. Om ni ser den här DVD:n så kommer era rosa, nostalgiska minnen att krossas av verkligheten.

Jag har sett DVD:n och det är brutalt dåligt. Dunsö och Ström är totalt utan självinsikt (jämför sig med Beatles) och programmen är usla.
Citera
2007-06-29, 09:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av servo
Jag måste varna alla som fortfarande går i tron att Solstollarna var bra och vill återuppleva detta. Om ni ser den här DVD:n så kommer era rosa, nostalgiska minnen att krossas av verkligheten.

Jag har sett DVD:n och det är brutalt dåligt. Dunsö och Ström är totalt utan självinsikt (jämför sig med Beatles) och programmen är usla.

Tack för varningen...
Citera
2007-06-29, 19:26
Medlem
Schlomo ben Goys avatar
Jag älskade Solstollarna när jag var ett litet glin. Dåren som smugglade wienerbröd över Öresund, tullaren som gick omkring och sa "tull tull" osv... Men häromåret laddade jag ner en VHS-rip och blev grymt besviken. Inte ett enda skämt fick mig att dra på smilbanden.

Vissa serier gör sig bäst som barndomsminnen. Inte ens MacGyver, Airwolf och A-team är lika bra om man ser dem nu som man tyckte att de var när man var liten.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in