2007-07-09, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Vilken unge av idag skulle tycka att Cozmoz är nåt att hänga i julgranen?

Inte för att jag har sett just Cozmoz - men det kan ju knappast vara sämre än den skiten till barnprogram som visas idag...
Citera
2007-07-09, 11:45
Medlem
Kvackelikvacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlomo ben Goy
Vissa serier gör sig bäst som barndomsminnen. Inte ens MacGyver, Airwolf och A-team är lika bra om man ser dem nu som man tyckte att de var när man var liten.
En vän till mig kallade det för "Mission impossible-syndromet". Att det som var ofattbart bra när man var barn är ofattbart dåligt när man ser om det som vuxen. Det finns naturligtvis undantag. Har nyligen sett om två filmer som jag gillade som barn, och de var riktigt bra fortfarande tyckte jag.

Sedan just alla dramatiseringar i barnprogram för jul- och sommarprogram var bara transportsträcka för mig för att se den tecknade filmen. Det enda jag kommer ihåg som hade lite klass var Trazan och Banarne. Men de hade en lättsam självironi som jag gillade.
Citera
2007-07-09, 11:57
Medlem
Giggis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Vilken unge av idag skulle tycka att Cozmoz är nåt att hänga i julgranen?

Jag ska iaf visa det för min systerdotter och hoppas innerligt att hon ser storheten! Nej, det kanske ligger något i det du säger. Man kanske överskattar det så här 20år efter. Men kul var det och nostalgi blir det!
Citera
2007-07-09, 11:59
Medlem
Giggis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvackelikvack
Det enda jag kommer ihåg som hade lite klass var Trazan och Banarne. Men de hade en lättsam självironi som jag gillade.

Upptäckte igår morse att Trazan och Banarne börjat repriseras. Underbart. Låg i sängen och mös. Det är tidlöst, verkligen. Igår bytte de ut fiskpinnarna i paketet till ströade falukorvsbitar för att man skulle slippa äta fisk! Det är humor!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in