2007-06-25, 02:45
Medlem
vaffö så mycket tonfisk?? finns andra mycket bra protein källor.

Kesella lätt 1%, Protein tillskott, kyckling, kött, ägg, linser
Citera
2007-06-25, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpendX
Under deff ligger jag gärna på 15 burkar i veckan i någon/några månader, men äter endast tonfisk under deffen, är detta farligt?

klart chansen finns att du klarar dig så bra så,men varför chans då tonfisk är känt att innehålla mycke kvicksilver..

jag gjorde förövrigt en håranalys när jag var hos en homeopat,medans jag inte har mycke gott att säga om deras häx metoder så visade iaf håranalysen där man låter håret i nacken växa till en viss längd innan man klipper bort det och skickar iväg det på analys.hur träffsäker analysen är osv är jag osäker på men med tanke på att det är sverige så har jag väldigt svårt att tro att det är bluff,speciellt då analysen visade att jag hade på tok för höga värden av kvicksilver i kroppen(kunde för tillfället inte äta annat än fisk i animalisk väg pga av krångel med min mage)samt betydligt högre värden av kopppar än vad som var hälsosamt,då koppar värdena är för höga så var mina kalium värden sämre pga av att dom tar ut varandra(OBS inte enligt vad nån läkare säger,hurvida det är så eller inte låter jag vara osagt men iaf så homeopaten sa hur mycke det nu går att lita på,dessa häxdoktorer)

vad jag inte tvekar på dock är vad jag åt mest av på den tiden dvs walnötter men framför allt fisk,jag åt säkert 500 gram fisk om dagen under 2 års tid och hade då på TOK för höga kvicksilver värden,samt väldigt höga koppar värden(då walnötter innehåller mycke koppar)så jag förkastar homeopatin i sig men inte håranalysen då den stämmer så bra överens med vad jag åt mest av under den perioden(2003-2005)

jag skulle ta det väldigt lungt med tonfisken..
Citera
2007-06-25, 09:42
Medlem
Har aldrig förstått varför byggare ofta envisas med att endast äta kyckling och tonfisk. Jag skulle aldrig klara att gå på en diet med samma tråkiga mat varenda dag. Ta en titt i kött och fisk diskarna, min lokala ica har ibland riktigt bra pris på biff, oxfile, entrecote, fläskfilé, färsk kycklingfilé (inte äcklig "marinerad" fryst kycklingfilé). Sen finns det vegetariska proteinkällor också, linser t.ex. 25g protein per 100g, jag brukar blanda i lite linser i riset, innehåller dessutom massor med fiber.
Citera
2007-06-25, 09:56
Medlem
KönsKlass avatar
Orsaken till att många äter just kyckling och tonfisk är för att det är så lätt att få i sig. Under deff står jag fan inte längre tider vid spisen, för jag är för jävla grinig för det. Med tonfisken slipper jag spisen och det är bara att öppna och kasta i sig. Jag tillhör också de som käkar mellan 2-3 brukar tonfisk om dagen (de dagar jag tränar och inte vilodagarna.) Utöver det smäller jag naturligtvis i mig lagad mat också, men tonfisken är enkel att få i sig och en bra proteinkälla. Bara öppna och sleva i sig, till lite vatten och frukt. Jag kör också med proteinpulver, men man kan inte bara slänga i sig sånt och tro att man ska ha det som den huvudsakliga proteinkällan. Jag vet att jag leker med hälsan när jag öser i mig tonfisken men vad finns det för alternativa källor som ger ett lika högt proteinvärde vid varje tillfälle? Att stå vi spisen bara för att smälla i mig en snabb proteinkälla 3 ggr om dagen gör jag bara inte. Vad finns det för snabba alternativ?
Citera
2007-06-25, 10:46
Medlem
Vart är fettet?
Citera
2007-06-25, 11:53
Medlem
onicos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillman
Vart är fettet?

Olivolja extra virgine! 4 matkjedar om dagen!
Citera
2007-06-25, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KönsKlas
Orsaken till att många äter just kyckling och tonfisk är för att det är så lätt att få i sig. Under deff står jag fan inte längre tider vid spisen, för jag är för jävla grinig för det. Med tonfisken slipper jag spisen och det är bara att öppna och kasta i sig. Jag tillhör också de som käkar mellan 2-3 brukar tonfisk om dagen (de dagar jag tränar och inte vilodagarna.) Utöver det smäller jag naturligtvis i mig lagad mat också, men tonfisken är enkel att få i sig och en bra proteinkälla. Bara öppna och sleva i sig, till lite vatten och frukt. Jag kör också med proteinpulver, men man kan inte bara slänga i sig sånt och tro att man ska ha det som den huvudsakliga proteinkällan. Jag vet att jag leker med hälsan när jag öser i mig tonfisken men vad finns det för alternativa källor som ger ett lika högt proteinvärde vid varje tillfälle? Att stå vi spisen bara för att smälla i mig en snabb proteinkälla 3 ggr om dagen gör jag bara inte. Vad finns det för snabba alternativ?

ställ dig då frågan vad är viktigast din hälsa eller att du är för lat???vad blir svaret??
Citera
2007-06-25, 15:39
Medlem
Axons avatar
Kycklingfile, ryggbiff, rostbiff, kalkonbröst, alla sorts fisk är helt jämförbart med att äta tonfisk. Ät det tillsammans med ris och någon sallad istället för att alltid käka tonfisk.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in