2021-03-26, 18:53
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Är det samma video som figurerat i den andra tråden?

Jag tvivlar starkt på att det var det som avgjorde att han friades. Snarare att hon - om det nu stämmer - klippt och klistrat bland sms och ljudfiler och fabriksåterställt - som hon gjort innan.

Det är inte klarlagt såvitt jag förstått att det är EA på videon. Ärligt talat tycker jag inte att huruvida du gjort amatör porr eller ej ska påverka detta. Du kan lika mkt bli våldtagen.

"Filmen, som är mycket explicit till sin karaktär, är 19 minuter 37 sekunder lång. I sexfilmen framgår det att det är Lambertz-kvinnan som riggat kameran då hon både startar och stoppar inspelningen."

"Flera gånger under filmen tittar kvinnan in i kameran på ett sätt som kan uppfattas som både utmanande och skälmskt.
– Just den här sekvensen vet jag att åklagarsidan var mycket bekymrade över, säger källan. "

Åklagarsidan måste ha använt något igenkänningsprogram.
Citera
2021-03-26, 18:55
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
"Filmen, som är mycket explicit till sin karaktär, är 19 minuter 37 sekunder lång. I sexfilmen framgår det att det är Lambertz-kvinnan som riggat kameran då hon både startar och stoppar inspelningen."

"Flera gånger under filmen tittar kvinnan in i kameran på ett sätt som kan uppfattas som både utmanande och skälmskt.
– Just den här sekvensen vet jag att åklagarsidan var mycket bekymrade över, säger källan. "

Åklagarsidan måste ha använt något igenkänningsprogram.

Det är hyfsat likt henne - men det går inte att vara säker. Oavsett vilket så förstår jag inte huruvida du har deltagit i amatör porr - kan påverka den biten? Mkt annat i denna soppa fattar jag fullt ut men inte just det.
Citera
2021-03-26, 18:59
Medlem
LuluBrooksies avatar
Intressanta människor. Den ene ser ut som Skeletor i He-Man och den andra ser ut som Morticia i Addams Family.
Citera
2021-03-26, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GritGrit
Irena Pozars artikel https://www.expressen.se/kronikorer/irena-pozar/han-kallas-knullkungen-hon-bor-pa-skyddat-boende/ utelämnar ganska mycket väsentlig information minst sagt.

Förstår hon inte att man kan ha två tankar i huvudet på samma gång:

- GL är skvatt galen. Hans försvar är parodiskt och han gör det hundra gånger värre för sig själv genom sitt vevande under presskonferensen.

- MÄ har i ett tidigare liknande fall manipulerat bevis, vilket ganska solklart påverkar hennes trovärdighet negativt.

- Alla skriver om "fadersgestalt", "beroendeställning" och "juridikstudent". Såvitt jag förstår det så är GL inte hennes advokat. Hon står inte i någon som helst formell beroendeställning till honom. De har inte heller träffats särskilt många gånger utifrån vad jag har kunnat läsa mig till - så fadersgestalt är också att ta i. Man skriver hela tiden "den unga kvinnan" som om det handlade om en tonåring. Hon är nästan 30 år gammal. Det hade varit en jädra skillnad om tjejen hade varit en 19-åring som anlitat Lambertz som juridiskt ombud. Nu är det en 30-åring som vill fira jul med en gubbe som hon har träffat en gång tidigare. Återigen, det här har ingenting med skuldfrågan att göra, men att använda den retoriken bygger också upp en bild av hur en typisk våldtäkt och en typisk våldtäktsman ser ut.

- Bilden av GL som en stor maktfaktor och en förebild inom svenskt rättsväsende är väl inte heller helt sann. Han har haft sina maktpositioner, men sedan Quick-grejen så skrattar nog de flesta bakom hans rygg och han har väl snarare varit en belastning än en tillgång för HD.

- Vad som hände och om det var en våldtäkt kan ingen av oss veta med hundra procents säkerhet. Den som påstår något annat ljuger. Hade det gått upp i rätten hade kanske fler saker klarnat. Att GL blev friad var logiskt utifrån det vi vet. Allt annat hade varit rättsosäkert.

Salut! Vilket sant inlägg.
Citera
2021-03-26, 19:11
Bannlyst
Vem är slampan Lambertzs är ihop med? Swingers?
Citera
2021-03-26, 19:16
Medlem
Elegwyns avatar
Hur många ggr ska jag behöva säga det. Det är inte EA i den porrfilmen. Det finns så himla många indikationer på att det är två olika personer (längd, öronen, pannan, näsan, tänderna). Du behöver vara gravt synskadad för att tro att det är samma person.

Jag undrar om Stoppapressarna har en ansvarig utgivare eller utgivningsbevis som de håller på.
Citera
2021-03-26, 19:16
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shageki
Vem är slampan Lambertzs är ihop med? Swingers?

Den sista slampan G.L. var "ihop" med är väl E.A.....
Senast redigerad av Marie-Antoinette 2021-03-26 kl. 19:20.
Citera
2021-03-26, 19:19
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elegwyn
Hur många ggr ska jag behöva säga det. Det är inte EA i den porrfilmen. Det finns så himla många indikationer på att det är två olika personer (längd, öronen, pannan, näsan, tänderna). Du behöver vara gravt synskadad för att tro att det är samma person.

Jag undrar om Stoppapressarna har en ansvarig utgivare eller utgivningsbevis som de håller på.

Enligt stoppa Pressarna anser ju åklagaren att det är E.A.
Citera
2021-03-26, 19:20
Medlem
Elegwyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Enligt stoppa Pressarna anser ju åklagaren att det är E.A.

I det här fallet vet inte Stoppapressarna vad de pratar om.
Citera
2021-03-26, 19:26
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
I det här fallet vet inte Stoppapressarna vad de pratar om.

Jag säger inte emot dig, men Stoppa Pressarna och åklagaren bör väl kanske veta något som inte du eller jag vet?
Citera
2021-03-26, 19:30
Medlem
Mer.info.007s avatar
EA har snart 12000 sökningar på mrkoll.
Citera
2021-03-26, 19:32
Medlem
Dentistlakares avatar
Citat:

Stoppa Pressarna har väldigt pålitlig källa så klart det är hon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in