2021-03-26, 16:57
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Tycker du att en genomsnittlig 71-årig man ser bättre ut än GL?

GL är inte vacker, han har ett väldigt eget utseende som följt honom med åren.
Sett likadan ut i princip hela sitt vuxna liv.
Män brukar inte se intressanta ut när de
är 70, men de finns genomsnittliga män som definitivt ser bättre ut än GL.
På det är det väl mer fair att jämföra honom med 70 åringar med status Aje Philipson, 78 år är fagrare.
Citera
2021-03-26, 16:58
Medlem
Oavsett om det är våldtäkt eller frivilligt så har det hänt, de har haft sex.

Att ha haft sex med Lambertz måste vara så nära nekrofili man kan komma.

Lambertz ger "vandrande vålnaden" och grymtande zombisar ett ansikte.

Alla inblandade är förövare, offer och idioter i den här soppan.
Citera
2021-03-26, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moderno
För just det här argumentet spelar det ingen roll; att få försvara sig mot någon som attackerar en med våld måste vara varje människas rättighet. Att det förekommit våld vid den händelse som tråden handlar om har väl inte framkommit. Mitt inlägg handlade om att händelsen - trots det - har gett upphov till en debatt om att våldsoffer ska kunna beväpna sig för att försvara sig mot attacker och att det var intressant att argumenten kommer från så olika håll. Jag kan faktiskt tycka att den debatten är befogad, även om det som tråden handlar om inte kan karakteriseras som en sådan situation.

Tack för förtydligandet.
Jag ryser av tanken hur detta slutat om kvinnan vart beväpnad även denna gång. Hade hon nöjt sig med att springa in till köket?
Eller hade G fått bäras ut i påse?
Om Göran innehaft vapen hade han ju redan vart inlåst, så han naturligtvis knivhotade och gjorde en blindavfyrning mot kvinnan innan han tvingade henne leka med hans ödla.
Senast redigerad av tvarodalappar 2021-03-26 kl. 17:01.
Citera
2021-03-26, 17:01
Medlem
MadameDuBarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Detta är från tidigare dom i Hovrätten med kvinnan. Hon har nu försökt frihetsberöva 4 män genom falska anklagelser om våldtäkt. Samma tillvägagångssätt varje gång.

A = kvinnan.

Här förklarar en av de frikända männens advokat mer djupgående: https://youtu.be/Fe7Gev0OCHA

Lambertz berättar i nya avslöjanden, som presenteras i Stoppa Pressarna, att kvinnan spelade in stora delar av deras samvaro på julafton och juldagen i sin telefon. Det gjorde hon utan att berätta det för honom.

På samma sätt gjorde hon i ett mål där dom meddelades år 2018, uppger han.
Hon ska även enligt Lambertz ha fabriksåterställt mobilen ”på grund av mjukvarufel” så att alla eventuella ljudfiler försvann, och därtill i stort sett allt annat material än textmeddelanden, precis som hon gjorde i målet 2018.

Här hela artikeln:
https://stoppapressarna.se/svenskt/goran-lambertz-nya-avslojanden-om-juridikstudenten
Citera
2021-03-26, 17:01
Avstängd
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Nej. Hon använde aldrig kniven. Men mannen var livrädd för henne:

– Han fruktade för sitt liv, det var helt fruktansvärt för honom, berättar en vän till mannen.

Ja, det kan man gott förstå. Stackars man.
På ett sätt är det bra att detta med GL hände och kom fram i ljuset, jag kan verkligen inte tro annat att omvärlden vaknar och att hon får så småningom vård, för den är behövlig för henne själv och övriga. Att GL är kladdig och omdömeslös finns det nog inget större botemedel på, men nu kan ju vilken kvinna som helst googla upp honom och läsa sig till vad han själv och andra beskriver sig som.
Citera
2021-03-26, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zem1
Om man resonerar som du. Då kan ingenting vara sant eller falskt. Då kommer vi in till kvantfysiken. Det finns ingen absolut sanning. Det finns bara sannolikheter. Och med stöd av kvantfysiken kan man mycket objektivt komma fram till att det INTE är sannolikt att hon blivit våldtagen i lagens mening. Detta eftersom bevisen sannolikt inte finns pga att hennes berättelse inte är sannolikt enligt domstol.
Det smartaste är alltså att inte håna och plåga henne, påstå att hon är en lögnerska, när hon inte alls behöver vara det!!
Citera
2021-03-26, 17:05
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katten80
Den här försvarstalet av Göran Lambertz på presskonferensen kommer gå till historien.
Ja verkligen. Hans dåvarande måste väl ha lämnat honom nu?
Citera
2021-03-26, 17:08
Medlem
FedupFlorences avatar
Jag blir rätt bestört av att läsa igenom tråden över dagen. De egna preferenserna tycks eskalera i print, som att man själv upplever mer tyngd åt den egna smaken när många postare skriver sin egen smak. Sen har vi recenserandet av GL:s handlande som 20-plussarna anser sig vara mäktiga att begripa. Sen har vi "ingen-rök-utan-eld"-döskallarna.

I fall som detta behövs bara en enda sak. I det här fallet är det EA.
Citera
2021-03-26, 17:11
Medlem
Insyn5s avatar
Jag skulle vilja veta på vilka grunder åklagaren fick Lambertz häktad på sannolika skäl misstänkt för våldtäkt. Vad det helt grundat på EAs berättelse, och att åklagaren fann henne så pass trovärdig?

I så fall måste nåt ha hänt för att få åklagaren att ändra uppfattning och inte längre finna EAs uppgifter trovärdiga?

Enligt Stoppa Pressarna så var det porrfilmen som var droppen för åklagaren.

Själv har jag hela tiden varit tveksam om det faktiskt är EA i den där porrfilmen.
Citera
2021-03-26, 17:15
Medlem
Insyn5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slowlychoking
Hur vet vi att det fallet handlar om henne?

Tom pressen som nu skriver snyftartiklar om EA nämnde att hon hade en tidigare anmälan om våldtäkt mot en jurist. Det var på Flashback som domen grävdes fram, och allt stämmer, hela jävla pusslet går ihop. Det är 100% samma kvinna.
Citera
2021-03-26, 17:17
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insyn5
Jag skulle vilja veta på vilka grunder åklagaren fick Lambertz häktad på sannolika skäl misstänkt för våldtäkt. Vad det helt grundat på EAs berättelse, och att åklagaren fann henne så pass trovärdig?

I så fall måste nåt ha hänt för att få åklagaren att ändra uppfattning och inte längre finna EAs uppgifter trovärdiga?

Enligt Stoppa Pressarna så var det porrfilmen som var droppen för åklagaren.

Själv har jag hela tiden varit tveksam om det faktiskt är EA i den där porrfilmen.
Läs Lambertz blogg. Det framgår tydligt där att kvinnan ljugit.
Citera
2021-03-26, 17:18
Medlem
katten80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanspippi
Oavsett om det är våldtäkt eller frivilligt så har det hänt, de har haft sex.

Att ha haft sex med Lambertz måste vara så nära nekrofili man kan komma.

Lambertz ger "vandrande vålnaden" och grymtande zombisar ett ansikte.

Alla inblandade är förövare, offer och idioter i den här soppan.

Ja verkligen. Det svårt och veta vad är som driver kvinnan i detta fall. Som lyckats få minst två män frihetsberövade för våldtäkt med en inspelning som hon själv klippt ihop. Jag tor inte det är pengar utan snarare någon form av självskadebeteende.

Borde det som Göran gjort vara ett brott? Inte våldtäkt utan i så fall sexuellt utnyttjande av ofrisk person kanske.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in