2021-03-20, 11:55
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
och hon har absolut ingen talan. Anta att du hade blivit våldtagen hade du kunnat gift dig med denna skithög då? Nej det gör jag absolut inte, kemisk kastrering
Du utgår ifrån att hon inte har någon talan, vilket är fel. Det är våldtäktsmannen som inte har någon talan. För övrigt har inte våldtäkter med TS att göra. Se mina tidigare inlägg i tråden!
Citera
2021-03-20, 13:41
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
ja men vilken hinduismen är bra mycket äldre än både kristendomen och judendomen så det är krishna då?

Kristendomen har sina rötter hos den första människan, så den är egentligen äldre.
Citera
2021-03-20, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Kristendomen har sina rötter hos den första människan, så den är egentligen äldre.
trams där var aldrig någon första människa, du är medveten om att du delar 93% av ditt DNA med en chimpans så ät en banan och var nöjd
Citera
2021-03-20, 14:12
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
trams där var aldrig någon första människa, du är medveten om att du delar 93% av ditt DNA med en chimpans så ät en banan och var nöjd

Trams själv, såklart har det funnits en första människa.
Citera
2021-03-20, 14:40
Medlem
Citat:
Trams själv, såklart har det funnits en första människa.
Du och jag har en gemensam förfader som vi delar med de andra primaterna
Citera
2021-03-20, 15:01
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Vad säger vetenskapen?
En jämförelse av mitokondrisk DNA från människor från olika geografiska områden tyder på att alla dessa DNA-sekvenser för vår art, homo sapiens sapiens, härrör från en enda gemensam föregångare. Eftersom mitokondrierna ärvs enbart från modern, tyder detta på att vi alla härstammar, via en obruten linje av kvinnor, från en gemensam urmoder som forskarna döpt till den mitokondriska Evan. Under antagande av att mutationsfrekvensen varit relativt konstant under årtusendena för det mitokondriska DNA:t, beräknar man att denna Eva levde för ca 150 000–200 000 år sedan. Troligtvis levde hon i Afrika.

Även om hon döpts efter bibelns Eva, var den mitokondriska Evan inte den enda kvinnan i sin generation. Det är dock endast hon som har gett upphov till en obruten linje av döttrar som finns kvar till våra dagar.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Mitokondrisk_Eva
Citera
2021-03-20, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Vad säger vetenskapen?
En jämförelse av mitokondrisk DNA från människor från olika geografiska områden tyder på att alla dessa DNA-sekvenser för vår art, homo sapiens sapiens, härrör från en enda gemensam föregångare. Eftersom mitokondrierna ärvs enbart från modern, tyder detta på att vi alla härstammar, via en obruten linje av kvinnor, från en gemensam urmoder som forskarna döpt till den mitokondriska Evan. Under antagande av att mutationsfrekvensen varit relativt konstant under årtusendena för det mitokondriska DNA:t, beräknar man att denna Eva levde för ca 150 000–200 000 år sedan. Troligtvis levde hon i Afrika.

Även om hon döpts efter bibelns Eva, var den mitokondriska Evan inte den enda kvinnan i sin generation. Det är dock endast hon som har gett upphov till en obruten linje av döttrar som finns kvar till våra dagar.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Mitokondrisk_Eva
Så om hon var den enda människan vem gjorde henne gravid? Det positiva är att du inte tror att planeten är mindre än 10 000 år gammal
Citera
2021-03-20, 15:41
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Så om hon var den enda människan vem gjorde henne gravid? Det positiva är att du inte tror att planeten är mindre än 10 000 år gammal
Hon var inte den enda kvinnan, men andra släktgrenar har dött ut.

Jag tror inte på vetenskapen men jag respekterar dess strikta metoder och resultat.
Citera
2021-03-20, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Hon var inte den enda kvinnan, men andra släktgrenar har dött ut.

Jag tror inte på vetenskapen men jag respekterar dess strikta metoder och resultat.
Så klart du inte gör, det lustiga är att du använder en dator, gissa vad vetenskap. jag är jävligt trött på er bibelslickare. nej nu ska jag gå och ha sex med min transflicka hon dök precis upp iklädd höfthållare och strumpor
Citera
2021-03-20, 20:45
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
jag vill att jebus sa att alla de gamla lagarna gäller tills han kommer tillbaka
Jebuseer innehade Jerusalem innan David erövrade staden.
Du kanske är något på spåren!
Citera
2021-03-20, 20:46
Avslutad
Sex är en naturlig drift och har inget med synd att göra.
Citera
2021-03-26, 15:08
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Nix. Man behöver inte ha läst bibeln för att förstå att det finns en skapare.

Nix. Det finns många i bibeln som hade flera hustrur, men det står att man ska ha en.
Vad jag förstår härrör detta från att Herren påtalade hur det var "från begynnelsen". Paulus kan ju också tolkas som det ("för att undvika otuktsynder ska var man ha sin hustru...")

Finns där någonting mer som förbjuder polygami för män?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in