2021-03-20, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oldmoneybeard
Vart me at du att detta tillåts i Bibeln?
Här: 1 Moseboken 4:19; 16:1–4; 29:18–29
Citera
2021-03-20, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Ja okej, du har inget förnuft och inga tankar. Vem är jag att säga emot.
Wow du fattar absolut ingenting
Citera
2021-03-20, 10:43
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
Wow du fattar absolut ingenting
Nej, det är du som läst någonting på någon obskyr ateistsida om att ateister inte bör använda ordet själ. Ordet i sig är psyke, vilket är grekiska för just själ. Varför någon absolut vill ändra svenska språket till oigenkännlighet är obegripligt om inte vederbörande är direkt svensk(a)fientlig.
Citera
2021-03-20, 10:47
Medlem
Citat:
Nej, det är du som läst någonting på någon obskyr ateistsida om att ateister inte bör använda ordet själ. Ordet i sig är psyke, vilket är grekiska för just själ. Varför någon absolut vill ändra svenska språket till oigenkännlighet är obegripligt om inte vederbörande är direkt svensk(a)fientlig.
Det är ingen som dikterar för mig vilka ord jag ska använda
Citera
2021-03-20, 10:50
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Det är ingen som dikterar för mig vilka ord jag ska använda
Visst, hitta du på ditt eget lilla språk, men förvänta dig inte att andra ska anpassa sig efter dig.

Du har sagt att du saknar psyke. Jag tror dig.
Citera
2021-03-20, 11:00
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Så folk ska bli straffade för okunskap då?

Nix. Man behöver inte ha läst bibeln för att förstå att det finns en skapare.

Citat:
Enligt din sjuka lilla bok kan en man ha så många hustrur han har råd med så snacka inte

Nix. Det finns många i bibeln som hade flera hustrur, men det står att man ska ha en.
Citera
2021-03-20, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Nix. Man behöver inte ha läst bibeln för att förstå att det finns en skapare.

Nix. Det finns många i bibeln som hade flera hustrur, men det står att man ska ha en.
ja men vilken hinduismen är bra mycket äldre än både kristendomen och judendomen så det är krishna då?
Citera
2021-03-20, 11:18
Medlem
Citat:
Visst, hitta du på ditt eget lilla språk, men förvänta dig inte att andra ska anpassa sig efter dig.

Du har sagt att du saknar psyke. Jag tror dig.
jag tror att vi har kommit bort från ämnet du anser att sexualitet är en s.k synd jag gör det inte.
du borde kanske fundera på vad din lilla bok säger om kvinnors status
Citera
2021-03-20, 11:24
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
jag tror att vi har kommit bort från ämnet du anser att sexualitet är en s.k synd jag gör det inte.
du borde kanske fundera på vad din lilla bok säger om kvinnors status
Eftersom jag nu skriver till någonting utan psyke är inte detta riktat till dig utan menat som informativt till vem helst som läser:

Jag har aldrig mött någon kristen som hävdat att sexualitet är en synd, och givetvis gör inte jag det heller.

Jag anser mig väl medveten om vad Bibeln säger är kvinnans respektive mannens plats i ordningen.
Citera
2021-03-20, 11:37
Medlem
Citat:
Eftersom jag nu skriver till någonting utan psyke är inte detta riktat till dig utan menat som informativt till vem helst som läser:

Jag har aldrig mött någon kristen som hävdat att sexualitet är en synd, och givetvis gör inte jag det heller.

Jag anser mig väl medveten om vad Bibeln säger är kvinnans respektive mannens plats i ordningen.
Och eftersom du är kvinna vad är dina tankar om det? Vad anser du om att om en kvinna blir våldtagen måste hon gifta sig med våldtäktsmannen hon är nämligen skadat gods då.
Citera
2021-03-20, 11:41
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Och eftersom du är kvinna vad är dina tankar om det? Vad anser du om att om en kvinna blir våldtagen måste hon gifta sig med våldtäktsmannen hon är nämligen skadat gods då.
Var står att hon måste det? HAN måste det, dvs han har livslångt åtagande gentemot henne.

Du tycker väl snarare att 1 års fängelse (på sin höjd! 2 år och ute efter halva tiden) är lagom.

Ja, kvinnor blir "skadat gods" vad gäller äktenskap, tyvärr, vilket är varför kyskhet är så viktigt. Den som vill läsa mer om vad jag sagt om den saken kan läsa min historik i den här tråden.
Citera
2021-03-20, 11:52
Medlem
Citat:
Var står att hon måste det? HAN måste det, dvs han har livslångt åtagande gentemot henne.

Du tycker väl snarare att 1 års fängelse (på sin höjd! 2 år och ute efter halva tiden) är lagom.

Ja, kvinnor blir "skadat gods" vad gäller äktenskap, tyvärr, vilket är varför kyskhet är så viktigt. Den som vill läsa mer om vad jag sagt om den saken kan läsa min historik i den här tråden.
och hon har absolut ingen talan. Anta att du hade blivit våldtagen hade du kunnat gift dig med denna skithög då? Nej det gör jag absolut inte, kemisk kastrering
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in