2021-03-26, 13:09
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Jag skulle säga att detta juridiskt skulle vara oerhört svårt, om inte omöjligt, att få till Förtal.
Du missförstår.

Om det hade varit hon som myntade uttrycket på sin plats i tidningen, påstått att det stod så på Flashback och detta var en lögn och ”någon” sedan sedan efteråt skrev det hade det varit grund för förtal.

Förmodligen också avsked från tidningen och åtlöje i skrå och bransch.

Nu var det ju inte så, varför vi är överens.
Citera
Medlem
Vintergrisens avatar
Jag börjar bli lite lätt mjuk i hjärnan av den här soppan vid det här laget, men kan någon kanske i korthet förklara GL:s tanke med att anmäla EA för våldtäkt? Att det skulle vara en "symbolisk handling" säger inte mycket, så menar GL att han inte gav samtycke till att ha sex med EA, eller hur har han tänkt?

Att han anmäler henne för "falsk tillvitelse" eller liknande kan jag förstå, men våldtäkt?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Ja jag håller med, alla borde det och höra att han verkar ha dåligt minne och/eller överdriva/skarva sanningen.

Inte bara felciterar han, vilket jag beskrivit tidigare, dessutom hävdar han att, vid tillfället för den påstådda våldtäkten, så befann sig EA:s väninna i ett intilliggande rum. Trots att de befann sig i en enrumslägenhet. Det går inte ihop.

Det är ju efter att EA gått ut ur lägenheten....
Citera
Medlem
Jag förstår inte hur man tänker om man inte fattar att Lambertz har haft för avsikt att ha sex med denna kvinnan. Han har själv sagt att hon var avvisande i början. Senare in på kvällen skulle hon ha ändrat sig. Tvärvänt och blivit den drivande. Hur troligt är det? Lambetz har begått våldtäckt och bör dömas för det.
Citera
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skotten324
Inte tror väl någon att man bjuder hem en ung attraktiv kvinna, som man träffat bara gång, på julafton utan anledning. Han träffar inte sin kvinna eller familjen utan bjuder hem en främmande kvinna. Han säger dessutom till henne att vi får inte ha något sexuellt ihop och super henne och sig själv fulla så att de tappar omdömet. Då kan han inte motstå henne utan kryper på. Efteråt ber han om ursäkt för vad han gjort. Ångrar sig och skäms för sin otrohet.
Nej allt var planerat i minsta detalj!

Varför skulle det vara utan anledning? Att som änkling få sällskap av en kvinna på julafton är väl trevligt oavsett om det blir sex eller inte. Är sex den enda anledningen för dig att bjuda hem någon för att slippa vara ensam?
Citera
2021-03-26, 13:10
Medlem
Quods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Inte jag, Väldigt många har i denna tråd hävdat det dock.

Jag måste fråga: vilken är din allmänna poäng? Om vi alla lyfter blicken något..

I rättsfallet var GL på sannolika skäl misstänkt och häktad. Åklagaren släppte honom sedermera och förundersökningen lades ner.

Vad har du att tillföra, som åklagaren och vi andra inte fått reda på? Istället för till synes poänglösa debatter om citat här kanske du ska kontakta åklagaren med denna information..?
Citera
Moderator
-Info-s avatar
En del beskriver EA som om hon vore ett litet hjälplöst barn. På dessa relativt färska bilder på henne ser hon ut att vara allt annat än ett barn:

Brunetten till vänster:
https://scontent.fbma4-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-0/cp0/e15/q65/p480x480/22406036_1440892662626866_4894591954936629412_n.jp g?_nc_cat=111&ccb=1-3&_nc_sid=e007fa&_nc_ohc=fegmKIGBzRYAX85gUWl&_nc_h t=scontent.fbma4-1.fna&tp=3&oh=2912f44737b8194aad8cc6a784cd50e6&oe= 608155CA

En annan bild:
https://app.tt.se/bildobjekt/image/sdl3jiH8a4Xj5Q
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Så vad är det du hävdar då, medger du inte ens att EA's väninna fanns i lägenheten när den påstådda våldtäkten ägde rum?

Precis det jag skrev att advokaten verkar ha dåligt minne och/eller överdriva/skarva sanningen.
Därmed är det olämpligt att hänvisa till denne som att han säger sanningen.
Citera
Medlem
Jagersros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abadonna
Nej, jag tror att Göran drivs enbart av sitt enorma ego.
Där kan jag hålla med dig. Något driver honom. Han kommer att köra detta i kaklet och igenom ! Då kan vi släppa skadestånds tugget för egen del. Ska till Dawid om det blir utdömt.
Citera
2021-03-26, 13:11
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jakerman
Jag förstår inte hur man tänker om man inte fattar att Lambertz har haft för avsikt att ha sex med denna kvinnan. Han har själv sagt att hon var avvisande i början. Senare in på kvällen skulle hon ha ändrat sig. Tvärvänt och blivit den drivande. Hur troligt är det? Lambetz har begått våldtäckt och bör dömas för det.

Det är väldigt troligt när vi har att göra med en kvinna som satt i system att knulla män och sedan anmäla dem.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moderno
Debatten tar nu en intressant vändning. I expressen idag tar en skribent ställning för ett förslag som drivits av personer inom SD:

https://www.expressen.se/kronikorer/irena-pozar/han-kallas-knullkungen-hon-bor-pa-skyddat-boende/

https://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/4qln16/sd-politikerns-krav-gor-det-lagligt-att-doda-inbrottstjuven

En rätt att beväpna sig för att skydda sig mot brottsliga angrepp har varit en omdebatterad fråga. Det är - till viss del - förvånande att det nu kam växa fram en slags samsyn mellan så skilda läger (även om karaktären på det angrepp som diskuteras må skilja sig).

Jag ska säga att jag inte är helt avvisande till tanken att utöka nödvärnsrätten för egen del.
Dock så skulle ju beväpning ej hjälpt Göran. Kvinnan skrek ju inte våldtäkt när han smekte Sloggis av damen i fråga. Han hade behövt en målstyrd missil för att kunna träffa när han senare fick anklagelsen emot sig, då var det ju tyvärr försent. Men,
Hur hade de låtit då?
Mäns våld mot kvinnor ökar...

Tillbaks på ruta ett. Åter öppna mentalsjukhusen och spärra in dessa psyksjuka 3 håls banor.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Det är ju efter att EA gått ut ur lägenheten....

Va?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in