2021-03-26, 12:48
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Inte så insatt men någon kollade efter bilen så den kunde bärgas till Örebro så långt borde det ha funkat.

Ok, men bilen bärgades redan den 16:e. Eller jag vet inte om jag fattar?

Men det finns mycket att önska mer av utredningen, även om jag förstår att det finns begränsningar för hur mycket man kan göra.

Tyvärr kantas Örebro av mycket allvarliga brott, och naturligtvis hinner inte Örebropolisen med allt.

NA berättar just nu om ett mord på någon person i Sörbyskogen. Förutom det har de stora problem med gängkriminalitet.

Verkar lite tröstlöst ibland, och någon artikel om Hjärstarättegången verkar vi få vänta på.
Citera
2021-03-26, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Menar du att LW hjälpte till att ta hand om HD och barnen?

Nej, sandlådan var en träffpunkt för kvarterets mammor som också gick gemensamma promenader med sina barvagnar i området. Som det brukar se ut. Aron och Wilma var lika gamla. På den tiden var UW/LW och SD/HD närmsta grannar dessutom.
Senast redigerad av Remark 2021-03-26 kl. 12:57.
Citera
2021-03-26, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag har inte hittat någon uppgift i FUP om detta anhållande som ÅH skulle godkänt och som PS nämner i boken.

För varje beslut om anhållande finns uppgifter i A 155 när beslut tagits och när anhållandet hävts.

"Datum och tid för beslut"
"Datum och tid för verkställighet"
"Häva "---"Datum och tid"

Jag kan bara se några anledningar till att PS har skrivit så i boken och det är

- att han slarvat som med ett och annat, inte så noga med detaljerna, dvs något sådant beslut togs aldrig
- att han vill mörka något som han gjort, kanske inte helt enligt reglerna eller t om värre. Skarvar.
- att beslutet först togs, men ändrades. Kanske utan PS medverkan (information). Det kom aldrig längre än innanför rummet där det diskuterades, men vid närmre eftertanke (efterforskning) räckte det med att informera gränspolisen i USA?

Jag har inte heller sett att polisen skulle ha haft span på SD från Arlanda.
Måste läsa på där i FUP. Kan ha fel.

Som sagt, HDs pappa hämtade paret på Arlanda.

Bra analys, skarpt.
Vad gjorde svrnsl plis och vad finns noterat, det finns håll i antagligen fup eller PS bok. Just nu iallafall.
Citera
2021-03-26, 12:51
Avslutad
Citat:
Kom boken ut innan fup?
Juni 2019
Citera
2021-03-26, 12:53
Medlem
Citat:
För att ta emot dem på flygplatsen hade vi satt in en liten, för ändamålet lämplig, styrka från Örebros spaningsrotel.

Ja exakt, är han anhållen ska han haffas. Sedan vilken styrka är orelevant. Tänk nu.
Citera
2021-03-26, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Eftersom ingen reagerar så är det kanske normalt med fusk inom hela geocachingsvängen?
Reviewern hade ju inte heller någon åsikt om att HD loggade cacher hon inte hade besökt.

Reviewern uppfattade jag som att hon försökte hålla sig neutral. Det är, om jag har förstått rätt, inte reviewerns uppdrag att hålla reda på vad deltagarna gör och inte gör. Deras roll är att kontrollera att planerade casher följer regelverket och att de underhålls och sköts om som de ska. Och avvaktiverar när det behövs.
Citera
2021-03-26, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
PS bok är en partsinlaga på samma sätt som Lambertz "lilla bok" och pressträff. Punkt.

Enig, men jag ser för mycket tv deckare och är oduglig på det. Vi kan inte kritisera PS för boken och annat fram googlat slår tv deckare.
Citera
2021-03-26, 12:57
Medlem
Citat:
Kom boken ut innan fup?

Är det relevant? Han ska ju berätta vad han gjort och inte gjort oaktat.... Eller hur ska ni ha det.
Citera
2021-03-26, 12:59
Medlem
Citat:
Menar du att LW inte var "normal"?

Nej inte alls. Jag formulerade mig lite tokigt. Ser det nu. Ber om ursäkt för det ;-)
Citera
2021-03-26, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Enig, men jag ser för mycket tv deckare och är oduglig på det. Vi kan inte kritisera PS för boken och annat fram googlat slår tv deckare.

Huvudsaken att man är medveten om vad man läser.
Citera
2021-03-26, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Då låter det som att smokeonthewater ljög när skribenten hävdade att SD blivit nerslagen.

Lite mera drama.
Citera
2021-03-26, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Nej, sandlådan var en träffpunkt för kvarterets mammor som också gick gemensamma promenader med sina barvagnar i området. Som det brukar se ut. Aron och Wilma var lika gamla. På den tiden var UW/LW och SD/HD närmsta grannar dessutom.

Vet du om UW och SD är nära grannar fortfarande?
Nya Hjärsta verkar som minerad mark...undrar hur stämningarna är där. Hur snacket går. Hur det tisslas och tasslas. För det gör det garanterat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in