Citat:
Ursprungligen postat av
Marie-Antoinette
]Om polis/åklagare gjorde ett bra mycket bättre jobb på att utreda (på riktigt) så hade vi inte varit här idag[/b], vi hade inte haft något Assange, Quick, Kevin-fallet......troligtsvis fler.
Jag vill givetsvis att så många skyldiga som möjligt döms, men efter gedigert polisutredningsmaterial!
En försvarsadvokat har inte den möjligheten, dels så begränsas den tid de kan lägga ner på en egen utredning (av domstolen, de får troligen inte betalt för alla arbetade timmar) och dels för att de inte har tillgång till maktmedel, som i D.U. och Lambertz-fallen, att kräva in "BOs" HELA mobiltrafik!
Om kvinnor gav fan i att hitta på, dra på sig offerkoftan och slutade söka uppmärksamhet på detta sätt så hade vi inte varit här idag.
Om straffen för dessa falskanmälningar vore det samma som för gärningen vore vi inte här idag!
Jag vill inte vara här, jag vill att det blir ändring så framtida medborgare slipper uppleva dessa övergrepp en grupp kvinnor utsätter dessa män, deras barn, familj vänner mm för.
Fyfan vad jag hatar detta land och dessa kvinnor.